Axel Springer podał do sądu twórców adblockera Blockr, chce wycofania aplikacji

Przed sądem toczy się proces, w którym koncern Axel Springer oskarża o nieuczciwe działania twórców aplikacji Blockr służącej do blokowania internetowych reklam mobilnych. Niemiecki wydawca żąda zakazu rozwijania i dystrybucji oprogramowania.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Axel Springer podał do sądu twórców adblockera Blockr, chce wycofania aplikacji

Blockr to aplikacja mobilna przeznaczona do systemu operacyjnego iOS 9, w którym koncern Apple dopuścił możliwość blokowania reklam.

Prawnicy koncernu Axel Springer skierowali przeciwko producentowi Blockra pozew, w którym domagają się zaprzestania rozwijania i dystrybucji tej aplikacji. Twierdzą, że oprogramowanie to uderza w model biznesowy niemieckiego wydawcy.

Z kolei adwokaci producenta Blockra podczas przesłuchania przed sądem argumentowali, że oprogramowanie to jest w pełni legalne, a korzystanie z niego zależy wyłącznie od woli użytkownika.

Według informacji podanych przez serwis Tech Crunch podczas rozprawy sędzia zdawał się przychylać do racji prezentowanych przez obrońców aplikacji podkreślając, że Axel Springer ma możliwości wpływania na zachowania użytkowników adblockerów, na przykład zmuszając ich do wyłączania tych programów podczas wizyt na swoich stronach, tak jak z powodzeniem zrobił to w serwisie "Bilda".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adblock-plus-nie-jestesmy-na-sprzedaz-nie-bedziemy-blokowac-reklam-mobilnych ##

Wydanie przez sąd orzeczenia w sporze pomiędzy Axel Springer a producentami Blockra spodziewane jest 10 grudnia br. Obecny proces nie jest pierwszym przykładem na to, że wydawcy próbują pozbyć sie adblockerów z rynku na drodze sądowej. Dotychczas jednak skutki tych działań są raczej rozczarowujące. Sam Axel Springer w końcu września br. przegrał proces z firmą Eyeo, producentem Adblocka Plus. Podobnym rezultatem zakończył się też pozew, który tej spółce wytoczyli wydawcy niemieckich dzienników „Die Zeit” i „Handelsblatt”. Z kolei w rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl  menedżerowie z branży reklamowej i wydawcy podkreślali, że procesowanie się z twórcami adblockerów jest najgorszym z możliwych rozwiązań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?