SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Business Insider Polska na czas procesu ma usunąć tekst o odebraniu licencji Trigonowi

Sąd Okręgowy w Warszawie w ramach zabezpieczenia powództwa Trigon TFI nakazał spółce Ringier Axel Springer Polska usunięcie z serwisu Business Insider Polska tekstu sugerującego, że w efekcie postępowania KNF-u Trigon może stracić licencję.

Article

Pozew złożony przez Trigon TFI dotyczy zamieszczonego na Business Insider Polska na początku września artykułu opisującego postępowanie administracyjne Komisji Nadzoru Finansowego wobec Trigona i Altusa. Autorka tekstu w oparciu o nieoficjalne ustalenia stwierdziła, że KNF w październiku prawdopodobnie odbierze obu TFI licencje na zarządzanie funduszami alternatywnymi (FIZ, FIZAN, NS FIZ).

W artykule zamieszczono krótką wypowiedź rzecznika KNF-u Jacka Barszczewskiego tłumaczącego, że ze względu na tajemnicę zawodową nie może przekazać żadnych informacji w tym zakresie. Krótko po publikacji tekstu Barszczewski podkreślił, że nic nie jest jeszcze przesądzone co do efektów postępowania ws. Trigona i Altusa. W związku z tym wymowa artykułu została złagodzona.

Następnego dnia po jego publikacji Altus TFI poinformował, że złożył w tej sprawie zawiadomienie do prokuratury. Natomiast Trigon TFI zapowiedział pozwanie wydawcy Business Insider Polska. Oba podmioty podkreśliły, że współpracują z KNF-em w ramach postępowania administracyjnego, a wynik tej procedury nie jest przesądzony.

- Trigon TFI jest zdumiony, że w ich rozpowszechnianie włączył się Business Insider i to wobec tak wyraźnego dementi rzecznika KNF. Trigon TFI już zlecił renomowanej kancelarii prawnej przygotowanie wobec Business Insider m.in. pozwu o odszkodowanie, którego wartość może sięgnąć kilkuset milionów złotych - stwierdził Trigon.

Business Insider Polska ma usunąć tekst

W piątek Trigon TFI podał, że otrzymał zawiadomienie rozpatrującego jego pozew Sądu Okręgowego w Warszawie. Sąd nakazał wydawcy Business Insidera usunięcie tekstu, którego dotyczy pozew, oraz zakazał publikacji treści „sugerujących, że przesądzone jest odebranie Trigon TFI przez Komisję Nadzoru Finansowego zezwolenia na wykonywanie działalności towarzystwa funduszy inwestycyjnych, do czasu prawomocnego zakończenia postępowania, ale nie dłużej niż przez jeden rok”. W przypadku naruszenia tego postanowienia grozi 100 tys. zł kary.

Trigon TFI podkreślił, że według sądu uprawdopodobnił to, że poprzez publikację artykułu wydawcę Business Insidera popełnił czyn nieuczciwej konkurencji.

- Co więcej, Sąd zauważył, że mając na uwadze m.in. uwarunkowania rynku finansowego na polu którego działa Trigon TFI „publikacja artykułu w branżowym serwisie, jakim jest businessinsider.com.pl, mogła mieć wpływ na powstanie szkody po stronie uprawnionej [Trigon TFI]”. Co więcej Sąd dostrzegł, że: „w przypadku braku udzielenia zabezpieczenia, przedmiotowy artykuł pozwanej [Ringier Axel Springer Polska] mógłby w dalszym ciągu powodować powiększenie się szkody po stronie uprawnionej spółki [Trigon TFI]”. Sąd uznał także, że: „zakazowi publikacji nie sprzeciwia się ważny interes publiczny” - wyliczyła firma.

Trigon TFI zapowiedział, że w najbliższych dniach wystąpi z pozwem odszkodowawczym m.in. przeciwko Ringier Axel Springer Polska. Zasądzone kwoty Trigon zamierza przeznaczyć na „wsparcie uczestników pokrzywdzonych w następstwie publikacji artykułu”.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Business Insider Polska zanotował 4,99 mln realnych użytkowników i 28,65 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Business Insider Polska na czas procesu ma usunąć tekst o odebraniu licencji Trigonowi

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl