Canon sprzedaje najwięcej aparatów cyfrowych

Firma Canon Inc. uzyskała w 2006 roku największy udział na rynku sprzedaży aparatów cyfrowych - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Reuters - km
Reuters - km
Udostępnij artykuł:

Japońska firma sprzedała w ubiegłym roku 19,7 miliona aparatów cyfrowych, osiągając 18,7 procenta udziałów w rynku – o 1,3 procenta więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z 2005 sprzedaż wzrosła o 23,3 proc.

Drugie miejsce zajęła firma Sony Corp. z udziałem rynkowym wynoszącym 15,8 procenta (o 0,6 procenta więcej niż rok wcześniej). Na dalszych pozycjach znalazły się: Eastman Kodak (10 procent, spadek o 4,2 procenta), Olympus Corp. (8,6 procenta, spadek o 1,2 procenta), Samsung (7,8 procenta, wzrost o 4 procent) i Nikon Corp. (7,6 procenta, spadek o 0,3 procenta).

Cały światowy rynek aparatów cyfrowych zanotował wzrost o 14,5 procenta. W ubiegłym roku klienci zakupili 106 milionów tego typu urządzeń.

IDC (International Data Corporation) to jedna z największych firm zajmujących się badaniem rynku IT, założona przez Patricka McGoverna w 1964 roku. Dostarcza ona m.in. analiz na temat przyszłych trendów różnych sektorów rynku.

Reuters - km
Autor artykułu:
Reuters - km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję