SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co przyniesie rok 2024 branży gadżetów reklamowych? Mówimy „sprawdzam” trendom z zeszłego roku

Od opasek z nasionami po butelki łączące się z aplikacją w telefonie – jeżeli komuś gadżety reklamowe kojarzą się wyłącznie z kubkami i długopisami, to ma sporo do nadrobienia. Coraz więcej osób odpowiedzialnych za strategie marketingowe zdaje sobie sprawę, że zadaniem tego typu produktów jest nie tylko promowanie marki, ale przede wszystkim budowanie więzi z odbiorcami. Zaprojektowanie gadżetów, które będą odpowiadały na potrzeby coraz bardziej świadomych konsumentów, wymaga nie tylko doskonałej znajomości rynku reklamowego, ale także zachowań społecznych. Co cieszyło się największą popularnością w roku ubiegłym? Co przyniesie branży rok 2024 – rewolucję czy ewolucję dotychczasowych trendów? Sprawdziliśmy, co na temat przyszłości mówią Gadżetowi Eksperci z firmy OpenGift.pl.

fot. materialy reklamowefot. materialy reklamowe

Rok 2023 w gadżetach reklamowych – 7 najważniejszych trendów

Ekologia

Wzrost świadomości ekologicznej wpłynął na większe zainteresowanie ekoproduktami. Mało funkcjonalne gadżety wykonane z niskiej jakości materiałów są coraz częściej postrzegane jako kłopotliwe. Część z nich nigdy nie opuszcza sal konferencyjnych czy hal wystawienniczych. Inwestycja w tego typu produkty może więc być nie tylko nieopłacalna, ale nawet zdyskredytować markę w oczach odbiorców – zwłaszcza jeśli firma w swojej komunikacji biznesowej kładzie duży nacisk na takie aspekty jak ekologia czy odpowiedzialność społeczna.

W trend zrównoważonego rozwoju mocno wpisują się rośliny reklamowe (np. minilas w szklanej kuli). Jednym z najciekawszych gadżetów spod znaku eko są papierowe smycze i opaski z nasionami. Osoby obdarowane takim upominkiem mają poczucie, że gadżet „ma sens”, że został stworzony nie tylko po to, żeby promować markę, ale w wyższym celu – po to, żeby edukować i propagować pewne postawy społeczne.

Kosmetyki reklamowe

Coraz więcej firm odkrywa potencjał reklamowy produktów kosmetycznych. To dobre rozwiązanie m.in. dla branży medycznej i beauty (ale nie tylko). Gadżętowi Eksperci z opengift.pl podkreślają, że kosmetyki reklamowe muszą spełniać takie same normy jak tradycyjne produkty do higieny i pielęgnacji. Firmy specjalizujące się w produkcji upominków reklamowych współpracują z renomowanymi markami kosmetycznymi. Gadżety personalizowane w postaci pomadki, balsamu czy kremu z filtrem to pełnowartościowe produkty, które pochodzą z tych samych laboratoriów, co kosmetyki drogeryjne. Ich największą zaletą jest praktyczność – nawet jeśli nie zostaną zużyte przez osobę, która została nimi obdarowana, to z dużym prawdopodobieństwem zostaną przekazane komuś innemu, promując markę w różnych środowiskach.

Jedzenie reklamowe

 


 


 
Kolejnym trendem, który jest z nami od wielu lat, ale nieustannie ewoluuje, są gadżety w postaci artykułów spożywczych. Jedzenie reklamowe najczęściej kojarzy się ze słodyczami – bombonierkami, czekoladkami czy batonikami, a także kawą i herbatą. Rzeczywiście firmy najchętniej sięgają po wspomniane produkty ze względu na ich uniwersalny charakter.

Nie można jednak zapomnieć o trendzie związanym ze zdrowym odżywianiem, w który wpisują się batony bez dodatku cukru, orzechy czy owoce w czekoladzie deserowej.

Jedzenie reklamowe może przybrać rozmaite formy – najwięcej możliwości daje oczywiście czekolada. W przypadku tego typu produktów istnieje możliwość dostosowania kształtu do indywidualnych potrzeb.

Nowością w kategorii gadżetów spożywczych jest popcorn o różnych smakach. Choć jedzenie reklamowe nie jest nowym trendem, to firmy coraz chętniej eksperymentują z kształtem opakowania czy, jak w przypadku czekolady, formą samego produktu spożywczego.

Alkohol reklamowy

W przypadku alkoholu reklamowego konieczne jest doskonałe rozpoznanie grupy docelowej, aby nikt nie poczuł się wykluczony czy obrażony upominkiem. Tutaj personalizacja polega zarówno na doborze rodzaju i smaku alkoholu, jak i kształtu opakowania. Jak informują Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl, nowością na rynku jest m.in. wino w tubce o pojemności jednego kieliszka
Warto pamiętać, że podobnie jak w przypadku jedzenia reklamowego przednia etykieta może zostać dopasowana do indywidualnych potrzeb reklamodawcy, natomiast etykieta tylna musi spełniać normy znakowania artykułów spożywczych obowiązujące na terenie Polski i Unii Europejskiej.

Akcesoria budowlane

To bardzo silny trend, który doskonale się sprawdza w branży budowlanej i nic nie wskazuje na to, żeby miał zaniknąć w roku 2024. Dużą popularnością cieszą się nie tylko miarki, poziomice, wskaźniki i narzędzia wielofunkcyjne, ale także kaski, wiadra, kamizelki, a nawet… łopaty. Akcesoria budowlane to świetny sposób na budowanie rozpoznawalności brandu w danej grupie docelowej.

Sprzęt do masażu i fizjoterapii

W 2023 roku obserwowaliśmy migrację produktów związanych z branżami fizjo, sport i beauty do branży reklamowej. Dużą popularnością cieszyły się m.in. rollery, masażery, zestawy do jogi i inne podobne produkty, które można łatwo oznakować. Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl podkreślają, że wybierając tego typu upominki, należy zwrócić szczególną uwagę na ich certyfikację, żeby mieć pewność, że są przede wszystkim bezpieczne dla użytkowników.

Sport/czas wolny

Ostatnią grupą produktów, która systematycznie rosła w siłę w 2023 roku, są gadżety dla firm związane z aktywnościami sportowymi. Do tej kategorii możemy zaliczyć m.in. piłkarzyki, deski snowboardowe, narty, deskorolki czy piłki. To trend, który podobnie jak sprzęt do masażu i fizjoterapii, jest związany ze wzrostem świadomości społecznej w zakresie zdrowia. Firmy, które wręczają klientom tego typu upominki, są postrzegane jako te, które propagują aktywny wypoczynek.

Przyszłość gadżetów reklamowych – na co warto postawić w 2024 roku?

Megatrendy 2023/2024

Ekologia

Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl przekonują, że trend gadżetów ekologicznych będzie jednym z czołowych w 2024 roku. Na jego umocnienie wpływają zarówno względy polityczne (nowe restrykcje UE), jak i społeczne (wzrost świadomości ekologicznej w społeczeństwie). Warto pamiętać, że dotyczy nie tylko produktów wykonanych z naturalnych materiałów, ale także odpowiedzialności społecznej w szerszym kontekście.

Ekotrend jest tak silny, że próbują go wykorzystać także firmy, które ze zrównoważoną produkcją nie mają nic wspólnego. Jak wyłapać „ekościemę”? Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl sugerują, żeby przede wszystkim weryfikować certyfikaty – zarówno te, które odnoszą się do samego produktu, jak i te, które są związane z procesem jego powstawania. Dzięki temu można sprawdzić, czy produkt, który wygląda na ekologiczny, naprawdę taki jest.

Przedmioty użyteczności codziennej jako gadżety reklamowe

Kolejnym megatrendem jest migracja przedmiotów użyteczności codziennej do świata gadżetów reklamowych. To, co do tej pory zupełnie nie kojarzyło się z marketingiem, zostaje obrandowane i staje się produktem promującym markę. Mowa o takich wyrobach jak szczoteczki do zębów czy akcesoria sportowe. Firmy, które decydują się na tego typu gadżety z logo, muszą jednak pamiętać, że dla współczesnych konsumentów liczą się przede wszystkim trwałość i funkcjonalność.

Przedmioty z segmentu B2C jako gadżety reklamowe

Trzeci megatrend jest powiązany z drugim. W 2024 roku na topie będą gadżety, które nie kojarzą się z typowymi produktami reklamowymi, takie jak zapalniczki, portfele czy okulary przeciwsłoneczne. Jak pokazują Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl, coraz więcej marek premium wchodzi do sektora gadżetów reklamowych, chcąc w ten sposób zwiększyć sprzedaż i dotrzeć do nowych odbiorców. Doskonałym przykładem takiego działania jest marka Wittchen, która weszła z galanterią skórzaną do popularnych dyskontów. Należy mieć świadomość, że marka, decydując się na taki krok, ryzykuje nadszarpnięciem budowanego przez wiele lat wizerunku. Z drugiej strony – może w ten sposób zyskać ogromną rozpoznawalność. Tego typu działania zawsze więc powinny być poprzedzone dogłębną analizą potrzeb i oceną ryzyka.

Pozostałe trendy

•    Gadżety reklamowe w formie designerskiej
Funkcjonalność to nie wszystko. Idealny gadżet reklamowy powinien wyróżniać się także designem. Projektanci tego typu akcesoriów doskonale zdają sobie z tego sprawę, stawiając na ciekawe kształty czy wzory. W 2024 roku możemy spodziewać się gadżetów reklamowych w innowacyjnej formie.

•    Gadżety z logo premium
W nadchodzących latach coraz większą popularnością będą cieszyły się produkty wykonane z materiałów, które słyną z wyjątkowej trwałości, takich jak skóra, stal czy carbon (włókno węglowe). Gadżety premium są przeznaczone dla najbardziej wymagających odbiorców. Na tego typu produkty stawiają marki, które kierują swoją ofertę do zamożnych klientów.

•    Deglobalizacja i wspieranie lokalnych produktów
W ostatnich latach obserwujemy powolne odchodzenie od gadżetów pochodzących z Państwa Środka na rzecz produktów z rynków lokalnych. Świetnym przykładem takiego działania jest Szwajcaria, która ograniczyła do minimum eksport gadżetów z Chin. Czy zwrot w kierunku tego, co regionalne będzie się wiązać ze wzrostem cen? Niestety tak. Gadżety z własnym nadrukiem powstające w Polsce czy UE zawsze będą droższe niż rzeczy wyprodukowane w Chinach. Jak podkreślają Gadżetowi Eksperci z OpenGift.pl trend deglobalizacji jest silnie powiązany z trendem ekologicznym, gdzie kładzie się nacisk na odpowiedzialność społeczną produkcji. Finalnie więc taka inwestycja może się bardziej opłacać, jeśli marka nie chce ryzykować nadszarpnięciem wizerunku.

Trendy gadżetowe 2023/2024 – podsumowanie

Rok 2024 będzie czasem umacniania i rozszerzania trendów, które obserwowaliśmy zarówno w roku ubiegłym, jak i w latach poprzednich. Firmy będą kładły coraz większy nacisk na funkcjonalność, ekologiczność i personalizację upominków reklamowych. Na pewno nie zabraknie niespodzianek i innowacyjnych pomysłów. Eksperci przewidują, że w nadchodzących latach element zaskoczenia będzie jeszcze ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy, które dostosują gadżety reklamowe do obowiązujących trendów, będą miały szansę wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować trwałe relacje z odbiorcami, a to właśnie one są podstawą współczesnego marketingu.

Po więcej informacji zapraszamy na https://www.opengift.pl

 

Dołącz do dyskusji: Co przyniesie rok 2024 branży gadżetów reklamowych? Mówimy „sprawdzam” trendom z zeszłego roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl