SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat z 9,82 mld zł wpływów i 1,16 mld zł zysku, milion klientów SmartDomu

W 2015 roku Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrosty przychodów ze sprzedaży i zysku netto - odpowiednio do 9,82 mld zł i 1,16 mld zł. Zwiększyła się liczba sprzedanych usług internetu i płatnej telewizji, a zmalała - telefonii komórkowej. Liczba klientów SmartDomu osiągnęła milion.

Zygmunt Solorz, główny akcjonariusz Cyfrowego Polsatu Article

Wpływy Grupy Cyfrowy Polsat wzrosły w skali roku z 7,41 mld zł do 9,82 mld zł, czyli o 32,6 proc., a koszty operacyjne - z 5,98 mld zł do 7,87 mld zł, czyli o 31,6 proc. Większość przychodów stanowiły wpływy detaliczne od klientów (6,55 mln zł), natomiast wpływy Grupy Polsatu z reklam i sponsoringu osiągnęły wartość 1,04 mld zł, o 8,6 proc. więcej niż w 2014 roku.

Zysk operacyjny firmy wyniósł w ub.r. 1,98 mld zł (wobec 1,44 mld zł rok wcześniej), a zysk netto - 1,16 mld zł (wobec 292,5 mld zł rok wcześniej). Natomiast wynik EBITDA spółki wzrósł rok do roku z 2,74 mld zł do 3,68 mld zł.

- Przede wszystkim cieszę się, że proces konsolidacji Grupy postępował zgodnie z planem i założeniami. Nastąpiła już niemal całkowita integracja operacyjna, organizacyjna i strukturalna Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, dzięki czemu Grupa będzie mogła skupić się już wyłącznie na realizacji strategii i celów biznesowych - komentuje Zygmunt Solorz-Żak, przewodniczący rady nadzorczej Grupy Cyfrowy Polsat. - Bardzo ważnym i przeprowadzonym z sukcesem projektem, który dobiegł końca 29 stycznia bieżącego roku, był proces refinansowania dotychczasowego zadłużenia Grupy, który przyniesie oszczędności odsetkowe w wysokości ok. 400 mln zł rocznie, a także większą elastyczność i bezpieczeństwo działania, uproszczoną strukturę zadłużenia oraz dobre perspektywy dalszego rozwoju Grupy - dodaje.

Wartość bilansowa zadłużenia netto Grupy Cyfrowy Polsat na koniec ub.r. wynosiła 10,86 mld zł.

Na koniec ub.r. Grupa Cyfrowa Polsat świadczyła swoim klientom indywidualnym i biznesowym 16,47 mln usług abonamentowych i przedpłaconych, o 0,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba usług abonamentowych wzrosła o 2,2 proc., do 12,61 mln (co stanowiło 76,6 proc. wszystkich, o 1,7 pkt proc. więcej niż na koniec 2014 roku), natomiast liczba usług przedpłaconych zmalała o 6,8 proc., do 3,85 mln.

W segmencie abonamentowym zwiększyła się liczba sprzedanych usług płatnej telewizji (o 2,5 proc., do 4,5 mln) i internetu (o 16,6 proc., do 1,59 mln), a spadła w przypadku telefonii komórkowej (o 1,1 proc., do 6,52 mln). Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) całym ub.r. wyniósł 87,3 zł, o 1,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a wskaźnik odpływu klientów osiągnął wartość 10 proc., po wzroście o 0,9 pkt proc.

W segmencie przedpłaconym liczba sprzedanych usług telewizji zmalała do 32 tys. (czyli aż o 74 proc.), a telefonii komórkowej - do 3,59 mln (o 5,3 proc.). Natomiast liczba usług internetu zwiększyła się o 5,9 proc., do 231,3 tys. Średnie miesięczne wpływy ze sprzedanej usługi wynosiły 18,3 zł, o 3,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z programu rabatowego SmartDom na koniec ub.r. korzystało 1,02 mln klientów (wobec ok. 900 tys. na koniec trzeciego kwartału ub.r. i 569 tys. na koniec 2014 roku), którzy mieli łącznie wykupionych 3,04 mln usług. - Mogę jednoznacznie stwierdzić, że smartDOM nie tylko sprawdza się jako nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniające się otoczenie rynkowe i oczekiwania konsumentów, ale jest także ważnym elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej - podkreśla Tobias Solorz, prezes Grupy Cyfrowy Polsat.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat z 9,82 mld zł wpływów i 1,16 mld zł zysku, milion klientów SmartDomu

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz555
Zysk imponujący, starczy na ratę w banku kredytującym zakup Plusa ;)
14 8
odpowiedź
User
Roger
Kapitalne wyniki. A spodziewałem się nawet, że uda im się dociągnąć do miliona klientów na Smart Dom. No ale to nie jest żadne zdziwienie, bo nikt inny takich korzyści na podstawowe usługi swoim klientom nie zapewnia. CP jednak świetnie o klientów potrafi zadbać.
12 13
odpowiedź
User
Król
Co ja widzę, Plus wyraźnie zwiększył liczbę klientów telefonii! Brawo, tego nie było już od dłuższego czasu, ale ostatnio solidnie popracowali nad ofertą, więc są tego efekty.
9 17
odpowiedź
User
Lukka
Plus notuje wzrosty bo zyskał dostęp do olbrzymiej bazy abonentów CP i nawzajem. Ta fuzja przyczyniła się do rozwoju obu spółek.
12 8
odpowiedź
User
Misiek
W sumie to się nie dziwię, że CP ma takie dobre wyniki. W ubiegłym roku kończyła mi się umowa na kablówkę i chciałem czegoś nowego poszukać i wybrałem CP - SmartDom. Mam telewizję, internet i telefon - inne platformy nie oferowały takiego dobrego pakietu - zarówno pod względem programowym, jak i cenowym. Pakiety telewizyjne ok, internet - LTE - bez problemu, a telefon - działa wszędzie.
Już kilku znajomych namówiłem na SmartDom i są - z tego co wiem - zadowoleni.
Ja ze swojej strony polecam !
8 8
odpowiedź