Disney zwolni 28 000 pracowników parków rozrywki. Nadal ma problemy w związku z pandemią

Firma Disney zwolni wkrótce ogromną liczbę pracowników parków rozrywki w USA - około 28 tys. osób. Firma nadal boryka się z problemami wynikającymi z pandemii COVID-19, która rozpoczęła się w marcu tego roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Disney zwolni 28 000 pracowników parków rozrywki. Nadal ma problemy w związku z pandemią

Josh D'Amaro, prezes Disney Parks, powiedział w wydanym oświadczeniu, że dokonano cięć zatrudnienia z powodu niepewności trwającej wokół pandemii. Ponadto obwinił stan Kalifornia za „niechęć do zniesienia ograniczeń, które umożliwiłyby ponowne otwarcie Disneylandu”. Disney ma dwa duże parki w Kalifornii - Disneyland i California Adventure.

W lipcu Disney zaczął powoli otwierać swój park rozrywki w Orlando na Florydzie - Disney World - z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, które obejmowały ograniczoną pojemność, a także nakazując wszystkim pracownikom i gościom noszenie masek.

Disney twierdzi, że 67 proc. zwolnionych osób będzie pracować w niepełnym wymiarze godzin. W sumie parki rozrywki i kurorty Disneya zatrudniają 100 000 pracowników w USA.

Disney pierwotnie planował ponowne otwarcie swojego kurortu w Anaheim w Kalifornii 17 lipca, gdzie znajdują się parki rozrywki. Ale potem poinformował, że decyzja ta została zawieszona do odwołania.

W trzecim kwartale tego roku przychody z Disney Parks, Experiences and Products spadły o 85 proc. do 1 miliarda dolarów (z 6,6 miliarda dolarów w trzecim kwartale 2019 roku) z powodu zamknięć wymuszonych przez pandemię.

Oddział Disneya odnotował stratę netto w wysokości 2,0 mld dolarów  w trzecim kwartale roku podatkowego 2020 w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 1,7 mld dolarów w trzecim kwartale 2019 roku.

Według iSpot.tv przez dziewięć miesięcy tego roku - od stycznia do września - Disney World wydał 18,7 miliona dolarów na ogólnokrajową reklamę telewizyjną. Rok temu, w tym samym okresie, Disney World wydał 47,5 miliarda dolarów na reklamę telewizyjną.

W przypadku kalifornijskiego Disneylandu w 2020 roku wydano 3,6 miliarda dolarów na ogólnokrajową reklamę telewizyjną w porównaniu do 4,7 miliona dolarów w 2019 roku.

W roku finansowym 2019 przychody jednostki biznesowej wzrosły o 6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 26,2 mld dolarów.

W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu