SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney zwolni 28 000 pracowników parków rozrywki. Nadal ma problemy w związku z pandemią

Firma Disney zwolni wkrótce ogromną liczbę pracowników parków rozrywki w USA - około 28 tys. osób. Firma nadal boryka się z problemami wynikającymi z pandemii COVID-19, która rozpoczęła się w marcu tego roku.

Article

Josh D'Amaro, prezes Disney Parks, powiedział w wydanym oświadczeniu, że dokonano cięć zatrudnienia z powodu niepewności trwającej wokół pandemii. Ponadto obwinił stan Kalifornia za „niechęć do zniesienia ograniczeń, które umożliwiłyby ponowne otwarcie Disneylandu”. Disney ma dwa duże parki w Kalifornii - Disneyland i California Adventure.

W lipcu Disney zaczął powoli otwierać swój park rozrywki w Orlando na Florydzie - Disney World - z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, które obejmowały ograniczoną pojemność, a także nakazując wszystkim pracownikom i gościom noszenie masek.

Disney twierdzi, że 67 proc. zwolnionych osób będzie pracować w niepełnym wymiarze godzin. W sumie parki rozrywki i kurorty Disneya zatrudniają 100 000 pracowników w USA.

Disney pierwotnie planował ponowne otwarcie swojego kurortu w Anaheim w Kalifornii 17 lipca, gdzie znajdują się parki rozrywki. Ale potem poinformował, że decyzja ta została zawieszona do odwołania.

W trzecim kwartale tego roku przychody z Disney Parks, Experiences and Products spadły o 85 proc. do 1 miliarda dolarów (z 6,6 miliarda dolarów w trzecim kwartale 2019 roku) z powodu zamknięć wymuszonych przez pandemię.

Oddział Disneya odnotował stratę netto w wysokości 2,0 mld dolarów  w trzecim kwartale roku podatkowego 2020 w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 1,7 mld dolarów w trzecim kwartale 2019 roku.

Według iSpot.tv przez dziewięć miesięcy tego roku - od stycznia do września - Disney World wydał 18,7 miliona dolarów na ogólnokrajową reklamę telewizyjną. Rok temu, w tym samym okresie, Disney World wydał 47,5 miliarda dolarów na reklamę telewizyjną.

W przypadku kalifornijskiego Disneylandu w 2020 roku wydano 3,6 miliarda dolarów na ogólnokrajową reklamę telewizyjną w porównaniu do 4,7 miliona dolarów w 2019 roku.

W roku finansowym 2019 przychody jednostki biznesowej wzrosły o 6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 26,2 mld dolarów.

W trzecim kwartale obecnego roku fiskalnego The Walt Disney Company zanotował przychody w wysokości ponad 11,7 mld dolarów, co oznacza spadek rok do roku o 42 procent. Koncern miał kwartalną stratę netto przekraczającą 4,7 mld dolarów, najgorzej wypadł segment parków rozrywki Disneya zamkniętych w dobie koronawirusa.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Disney zwolni 28 000 pracowników parków rozrywki. Nadal ma problemy w związku z pandemią

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl