SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duże stacje tracą, małe zyskują. TVP1 wyprzedziła TVN

W listopadzie 2013 roku wszystkie główne stacje zanotowały spadki oglądalności. Nowym liderem całego rynku została TVP1, a najwięcej stracił TVN. Ta ostatnia stacja była jednak najchętniej oglądana w grupie komercyjnej.

Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w listopadzie 2013 roku zajęła TVP1, rok temu plasująca się na pozycji drugiej. Udział tego kanału względem listopada 2012 roku zmniejszył się o 6,90 proc. i wyniósł 13,08 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z pierwszego na drugie miejsce spadła natomiast telewizja TVN, której udział zmalał o 16,09 proc. i wyniósł 12,99 proc. Na trzeciej lokacie utrzymał się Polsat, tracący 12,65 proc. do 11,81 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2. Udział tej stacji w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,11 proc. i wyniósł 10,64 proc.

Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 55,02 proc. do 48,52 proc. - Widzów od głównych stacji odciąga alternatywa w postaci darmowych stacji cyfrowych oraz kanałów kablowo-satelitarnych. Młodsze grupy widzów szukają ulubionych programów telewizyjnych również w sieci - oglądają je wtedy kiedy mają na to czas i ochotę. Nie widać nowych trendów, głównym czynnikiem wpływającym na zmiany na rynku telewizyjnym jest cyfryzacja - mówi Wirtualnemedia.pl Marcin Świderski, analityk domu mediowego OMD.
 
Z cyfryzacji naziemnej telewizji korzystają stacje zajmujące kolejne lokaty w rankingu. Na piątym miejscu uplasował się kanał TVN7, którego udział poszedł do góry o 9,42 proc. do 3,37 proc. Nieco mniej zyskała konkurencyjna TV Puls. Znalazła się ona oczko niżej z wynikiem na poziomie 3,29 proc., notując wzrost o 5,11 proc. O dwa miejsca niżej znalazła się TV4, której udział wzrósł z 2,63 proc. do 2,88 proc.

Bardzo duży spadek udziału odnotował z kolei odświeżony kanał TVP Info, którego średni miesięczny wynik zmniejszył się aż o 51,39 proc. do zaledwie 1,57 proc. Tym samym stacja w rankingu spadła z miejsca piątego na dziesiąte.

Wszyscy 4+

listopad

2012

2013

Stacja

SHR %

SHR %

TVP1

14,05%

13,08%

TVN

15,48%

12,99%

Polsat

13,52%

11,81%

TVP2

11,97%

10,64%

TVN7

3,08%

3,37%

TV PULS

3,13%

3,29%

TVN24

2,84%

2,99%

TV4

2,63%

2,88%

Polsat2

1,63%

1,85%

TVP INFO

3,23%

1,57%

Puls 2

0,38%

1,34%

TVP Seriale

0,71%

1,21%

TTV - Twoja Telewizja

0,57%

1,16%

TVP Regionalna

0,00%

1,06%

Polsat News

0,81%

1,05%

ATM Rozrywka

0,43%

0,93%

TV6

0,25%

0,83%

TVP Rozrywka

0,00%

0,82%

Discovery

0,63%

0,79%

Polo TV

0,58%

0,77%

TVN Style

0,68%

0,76%

AXN

0,68%

0,69%

MiniMini+

0,68%

0,66%

TVP Polonia

0,52%

0,66%

Polsat Sport

0,73%

0,63%


W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do stacji TVN, której udział w listopadzie br. spadł o 9,22 proc. do poziomu 14,87 proc. Kanał ten zanotował najmniejszy spadek wśród wszystkich stacji tworzących tzw. “wielką czwórkę”.

Drugie miejsce zajął Polsat (12,52 proc. udziału; spadek o 18,28 proc.). Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się Dwójka, której udział zmalał o 10,36 proc. do 9,17 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła Jedynka (9,15 proc.; - 12,36 proc.).

- Czas spędzony przed odbiornikami telewizyjnymi w grupie wszystkich widzów w wieku 16-49 lat praktycznie się nie zmienił w stosunku do zeszłego roku. Udział oglądalności czterech dużych stacji w listopadzie 2013 wynosi 46 proc. i jest niższy o 13 proc. niż w roku ubiegłym. Natomiast w stosunku do 15-proc.  spadku w skali roku (styczeń - październik 2013 versus styczeń - październik 2012) listopad prezentuje się lepiej- spadek jest niższy niż średnia roczna - mówi nam Świderski.

Piąte miejsce należało do TV Puls, która zanotowała wzrost o 5,92 proc. względem listopada 2012 roku. Jej udział wyniósł w zeszłym miesiącu 3,76 proc. W pierwszej dziesiątce kanałów po raz pierwszy znalazła się też siostrzana telewizja Puls 2 notująca wzrost aż o 297,22 proc. Jej wynik to 1,43 proc.

Wszyscy 16-49

listopad

2012

2013

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

16,38%

14,87%

Polsat

15,32%

12,52%

TVP2

10,23%

9,17%

TVP1

10,44%

9,15%

TV PULS

3,55%

3,76%

TVN7

3,11%

3,41%

TV4

2,81%

3,12%

TVN24

2,11%

2,08%

Polsat2

1,75%

1,76%

Puls 2

0,36%

1,43%

TVP Seriale

0,89%

1,35%

TTV - Twoja Telewizja

0,54%

1,29%

Discovery

0,88%

1,10%

Polo TV

0,75%

1,10%

TVN Style

0,92%

0,99%

ATM Rozrywka

0,42%

0,96%

Eska TV

0,67%

0,96%

TV6

0,32%

0,93%

AXN

0,91%

0,77%

TVN Turbo

0,82%

0,77%

Polsat News

0,65%

0,75%

MiniMini+

0,62%

0,75%

National Geographic

0,65%

0,73%

TVP Rozrywka

0,00%

0,70%

Polsat Film

0,43%

0,66%


Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera również należała do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 15,91 proc., po spadku o 12,20 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (12,18 proc. udziału; w dół o 14,16 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP2 (8,31 proc.; - 6 proc.) i TVP1 (8,24 proc.; - 11,59 proc.).

16-49 miasta

listopad

2012

2013

Stacja

SHR %

SHR %

TVN

18,12%

15,91%

Polsat

14,19%

12,18%

TVP2

8,84%

8,31%

TVP1

9,32%

8,24%

TV PULS

3,11%

3,47%

TVN7

3,06%

3,10%

TV4

2,55%

2,80%

TVN24

2,89%

2,72%

Polsat2

1,82%

1,83%

Discovery

1,03%

1,33%

TVN Style

1,19%

1,20%

TVP Seriale

0,87%

1,17%

Puls 2

0,20%

1,16%

TTV - Twoja Telewizja

0,38%

1,14%

MiniMini+

0,79%

1,00%

Eska TV

0,57%

0,91%

Comedy Central

0,84%

0,87%

TVN Turbo

0,93%

0,86%

National Geographic

0,78%

0,86%

AXN

1,12%

0,86%

ATM Rozrywka

0,24%

0,85%

TV6

0,25%

0,82%

Polsat Film

0,39%

0,69%

Kino Polska

0,70%

0,68%

Polsat Sport

0,91%

0,65%


W listopadzie 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 4 listopada br. obejrzało 7,13 mln widzów. Drugie miejsce zajął “Teleexpress” z widownią na poziomie 5,93 mln osób, a na trzeciej pozycji znalazł się Konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich (5,88 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo jedenaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVN oraz TVP2, a tylko jedno miejsce zajął Polsat.

Top 20 programów - wszyscy 4+

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR%

M JAK MILOSC /TELENOW.POL./

TVP2

04-11-2013

20:45

7 129 628

44,72%

TELEEXPRESS

TVP1

24-11-2013

17:00

5 931 878

39,52%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - SKROT

TVP1

24-11-2013

17:17

5 878 669

38,92%

NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

27-11-2013

20:45

5 810 811

35,50%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

14-11-2013

20:30

5 288 465

33,36%

STUDIO SPORT

TVP1

24-11-2013

16:39

5 282 708

35,53%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

04-11-2013

20:07

4 688 579

29,68%

FAKTY

TVN

03-11-2013

19:00

4 679 446

28,61%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH

TVP1

29-11-2013

17:12

4 607 107

36,71%

MECZ TOWARZYSKI PILKI NOZNEJ /TRANSMISJA/

TVP1

15-11-2013

20:31

4 495 883

30,14%

SPORT /SERWIS SPORT./

TVP1

24-11-2013

20:02

4 358 260

25,12%

SZLACHETNA PACZKA /KRONIKA/

TVP1

24-11-2013

16:52

4 355 720

29,70%

WIADOMOSCI

TVP1

24-11-2013

19:30

4 144 201

24,76%

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

24-11-2013

18:39

3 661 167

23,13%

KULISY SERIALU M JAK MILOSC

TVP2

18-11-2013

21:39

3 631 943

24,70%

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

03-11-2013

20:00

3 566 570

20,61%

WYDARZENIA

Polsat

11-11-2013

18:50

3 558 772

21,51%

MARIA Z NAZARETU /SER.REL.NIEM.WLO./

TVP1

29-11-2013

20:32

3 504 368

22,59%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

29-11-2013

20:03

3 400 433

22,97%

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

30-11-2013

20:00

3 389 224

22,52%

Wirtualnemedia.pl

Top 20 programów - wszyscy 16-49

Program

Stacja

Data

Godz.

AMR

SHR%

M JAK MILOSC /TELENOW.POL./

TVP2

25-11-2013

20:45

2 616 554

37,65%

NA DOBRE I NA ZLE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

27-11-2013

20:45

2 056 800

30,12%

MASTERCHEF /REALITY SHOW POL./

TVN

03-11-2013

20:00

1 991 306

26,17%

FAKTY

TVN

24-11-2013

19:00

1 926 997

29,33%

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

29-11-2013

20:03

1 884 012

32,04%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH - SKROT

TVP1

24-11-2013

17:17

1 760 531

29,81%

POJUTRZE /FILM DRAM.USA/

Polsat

11-11-2013

20:06

1 737 268

24,45%

MECZ TOWARZYSKI PILKI NOZNEJ /TRANSMISJA/

TVP1

19-11-2013

20:31

1 725 325

27,03%

TELEEXPRESS

TVP1

24-11-2013

17:00

1 635 104

28,24%

STUDIO SPORT

TVP1

24-11-2013

16:39

1 627 623

27,82%

UGOTOWANI /REALITY SHOW POL./

TVN

24-11-2013

17:59

1 611 398

25,78%

BARWY SZCZESCIA /SER.POL./

TVP2

04-11-2013

20:07

1 548 207

24,93%

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

14-11-2013

20:30

1 497 831

23,16%

LEKARZE /SER.OBYCZ.POL./

TVN

25-11-2013

21:29

1 487 451

23,52%

PRZEPIS NA ZYCIE /SER.KOM.OBYCZ.POL./

TVN

10-11-2013

21:01

1 466 834

21,07%

PROGNOZA POGODY

TVN

03-11-2013

19:37

1 458 587

20,73%

KUCHENNE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

TVN

14-11-2013

21:31

1 443 300

24,14%

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

02-11-2013

20:00

1 440 517

22,36%

KULISY SERIALU M JAK MILOSC

TVP2

12-11-2013

21:42

1 432 684

21,88%

PUCHAR SWIATA W SKOKACH NARCIARSKICH

TVP1

24-11-2013

13:06

1 428 421

26,34%

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Duże stacje tracą, małe zyskują. TVP1 wyprzedziła TVN

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TVP-OLITRUK wiarygodna inaczej
We wczorajszych Wiadomościach, Wiadomości kłamały. Słupki na wszelki wypadek zawczasu sfałszowano.
odpowiedź
User
GF
Radziszewski ide po Ciebie...
odpowiedź
User
Kar
Nienawiść, jak zawsze, zaślepia TVP-OLITRUKA... Wiadomości podawały wczoraj dane za ostatnie trzy miesiące. Biedny frustrat jesteś, współczuję :)
odpowiedź