SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dziennikarz TV Republika twierdzi, że został zwolniony po rozmowie z rzecznikiem rządu. Kania: powodem brak maseczki i odmowa pracy

Karol Plewa uważa, że został zwolniony z Telewizji Republika po tym, jak po rozmowie z nim, rzecznik rządu Piotr Müller miał wysłać do kierownictwa stacji SMS-a, że „nie podobał mu się prowadzący”. - Został zwolniony dyscyplinarnie za odmowę noszenia maseczki - mówi nam Dorota Kania, redaktor naczelna stacji. Müller zaprzeczył, jakoby wysłał SMS-a w tej sprawie.

 

Karol Plewa podczas rozmowy z fot. Piotrem Müllerem, fot. TV RepublikaArticle

Prowadzący program „Polska na Dzień Dobry” w Telewizji Republika Karol Plewa stwierdził w piątek na Twitterze, że został zwolniony dzień po tym, jak gościem programu był rzecznik rządu Piotr Müller.

- Rzecznik rządu na kwarantannie. Współczuję mu, przeżywa ostatnio ciężki czas. W środę odbył ze mną trudną rozmowę, po której poinformował stację SMS-em, że prowadzący mu się nie podobał. Wczoraj wyleciałem z Telewizji Republika. Przypadek? - napisał.

"Zwolniony dyscyplinarnie"

Dorota Kania, redaktor naczelna Telewizji Republika, szybko odpowiedziała na Twitterze na tę wersję wydarzeń. - Karol Plewa, były pracownik TV Republika twierdzi na TT, że został zwolniony za to, że krytykował rząd w rozmowie z P. Mullerem. Prawdą jest tylko to, że został zwolniony.  Dyscyplinarnie. Za odmowę noszenia maseczki i porzucenie pracy - odmówił wydawania programu - stwierdziła.

W rozmowie z nami podkreśliła, że „każdy z pracowników, który nie będzie stosować się do obowiązujących reguł sanitarnych zostanie zwolniony, ponieważ obecnie mamy tragiczną sytuację w kraju”. - Został zwolniony dyscyplinarnie, podjęłam taką decyzję. Odmówił noszenia maseczki, zastosowania reguł sanitarnych, narażał innych pracowników na zarażenie. Wchodził do pomieszczeń bez maseczki. Odmówił też wydawania programu, SMS-em poinformował, żebym „poszukała sobie innego wydawcy”. W takiej sytuacji każdy przełożony by to zrobił i ja właśnie to zrobiłam - zwolniłam dyscyplinarnie - podkreśliła Dorota Kania w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Do sprawy odniósł się także Piotr Müller. - Szanowny Panie Redaktorze, to co Pan pisze jest ordynarnym kłamstwem. Niech Pan przedstawi chociaż jeden dowód mojej rzekomej interwencji, czy rzekomego smsa, którego wysłałem. Nie było w ogóle takiej sytuacji - napisał do Karola Plewy. - W takim razie mój wydawca kłamie. Ta wiadomość, którą mi pokazywał, na pewno nie była od Pana. To jakiś drugi Piotr Müller. Przepraszam - odpowiedział były już dziennikarz TV Republika.

- Jeszcze raz powtórzę to wyraźnie. Pan po prostu kłamie. Nie wiem co i kto Panu pokazywał w telefonie. Ja nie podejmowałem żadnych interwencji, ani nie wysyłałem żadnych smsów w Pana sprawie czy w sprawie jakichkolwiek innych dziennikarzy - zapewnił rzecznik rządu.

Plewa był związany z Telewizją Republika od 5 lat, pracował jako redaktor i dziennikarz informacyjny.

Pod koniec września wiceszefowa portalu TelewizjaRepublika.pl Anna Nartowska została zwolniona w trybie natychmiastowym za tekst o ówczesnym ministrze rolnictwa Janie Krzysztofie Ardanowskim (kilka dni później został odwołany) i tzw. piątce dla zwierząt zatytułowany "Ardanowski na politycznej gilotynie". Miano jej przekazać, że artykuł „nie mieści się on w linii redakcyjnej stacji”. - Nie zwykliśmy komentować decyzji personalnych zarządu - stwierdził Adam Zawadzki, szef TelewizjaRepublika.pl.

Z początkiem października Telewizja Republika wprowadziła jesienną ramówkę. Pojawiły się w niej nowe programy, m.in. „Ostry Dyżur Prawniczy” Adriana Stankowskiego, „Codzienna *****burza” Macieja Kożuszka, „Republika na Zielono” Jacka Lizniewicza i „Polska Zmiana” Piotra Goćka.

Według danych Nielsen Audience Measurement w sierpniu br. Telewizja Republika miała 0,059 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,028 proc. rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dziennikarz TV Republika twierdzi, że został zwolniony po rozmowie z rzecznikiem rządu. Kania: powodem brak maseczki i odmowa pracy

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
A przepraszam bardzo, kogo to obchodzi? Ktoś to ogląda? Hahahha
odpowiedź
User
kiskos
Wolne media! Wolne media! Strefa ZNIEWOLONEGO słowa!
odpowiedź
User
Ll
A przepraszam bardzo, kogo to obchodzi? Ktoś to ogląda? Hahahha


Ja oglædam, ale rzeczywiście guzik mnie to!obchodzi, jak sobie kmopletują zespół. Nie chce niech nie pracuje. Na ulicy za brak ławeczki powinien dostać mandat i tyle.
odpowiedź