Kto reklamuje się w Polsce na Facebooku i Instagramie? Na czele chiński gigant e-commerce

W minionym roku reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam w ekosystemie Meta było Temu Poland - wynika z analizy Sotrendera. Najbardziej zasięgową reklamą okazał się internet światłowodowy od Plusa. Z kolei najbardziej rozchwytywaną grupą docelową były osoby w wieku 25-34 lat – kierowano do nich niemal 30 proc. komunikatów reklamowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kto reklamuje się w Polsce na Facebooku i Instagramie? Na czele chiński gigant e-commerce
Reklama Temu, fot. materiały prasowe

W 2024 roku Temu Poland wyemitował na swoim koncie w ekosystemie Meta ponad 124 tys. reklam. Na drugim miejscu uplasował się CityFit z 17 tys. reklam, na miejscu trzecim Żabka Polska z liczbą 11 tys. reklam, a na miejscu czwartym Lidl Polska.

W podziale na branże, najwięcej reklam pojawiło się w segmentach: Zakupy i handel (215 066), Odzież i akcesoria oraz Zdrowie i uroda (marki).

Temu Poland z największymi zasięgami
Podobnie jak ranking z największą liczbą reklam, tak i ranking pod względem wskaźnika Reach Score, który informuje o wielkości zasięgów reklamowych, został zdominowany przez Temu Poland.

Na drugim miejscu uplasował się Lidl Polska z wynikiem 75,89, a na miejscu trzecim SkyShowtime z wynikiem 56,68 – oznacza to, że zasięgi SkyShowtime były niemal o połowę niższe niż Temu Poland.

grafika



Reklama Plusa z promocją na internet światłowodowy była reklamą o największym zasięgu w minionym roku – dotarła do 17 milionów Polaków. Co ciekawe, zaczęła być emitowana dopiero w ostatnich dniach roku – 23 grudnia.
Na miejscu drugim znalazło się Allegro z reklamą Allegro Black Weeks, a na trzecim Lidl Polska, promujący benefity płynące z posiadania aplikacji. Zasięg obydwu reklam przekroczył 16 milionów.

Na kolejnych miejscach znalazła się reklama Max, promująca drugi sezon serialu Odwilż, Lidla (ponownie dotycząca aplikacji Lidl Plus) oraz JYSKa (dotycząca obniżki cen produktów). 
 

grafika

Spadek średniego CPMu o ponad złotówkę

Ubiegły rok był rokiem znacznego spadku średniego CPMu. Podczas gdy w 2023 roku wyniósł on 3 zł 92 gr, w minionym roku osiągnął wartość 2 zł 82 gr, co daje spadek o 28 proc. – o ponad złotówkę.

W niektórych branżach średni CPM był jednak znacznie wyższy. W branży edukacyjnej osiągnął średnią wartość ponad 11 zł, w branży alkoholowej ponad 8 zł, a w przypadku nieruchomości ponad 5 zł.

Z kolei średni CPM nie uległ znaczącej zmianie – wyniósł 93 gr, co daje wzrost o niecałe 8 proc. w porównaniu do 2023 roku. Osiągał jednak wyższe wartości w przypadku branż: Nauka i technologie (2 zł 30 gr), Catering i dostawa żywności (1 zł 85 gr) czy Jedzenie i żywność (1 zł 67 gr). Sierpień był najbardziej łaskawym reklamowo miesiącem roku – wtedy też zarówno średni CPC jak i CPM były najniższe (odpowiednio 75 gr i 2 zł 2 gr)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]