SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Focus” liderem miesięczników popularnonaukowych

Magazyn “Focus” był w lipcu br. miesięcznikiem popularnonaukowym z największą sprzedażą ogółem, tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu. Najwięcej straciło natomiast pismo “21. Wiek”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

“Focus” liderem miesięczników popularnonaukowych

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem “Focusa” (G+J Polska) w lipcu br. wyniosła 120 229 egz. po wzroście o 22,7 proc.

Na drugiej pozycji znalazł się siostrzany miesięcznik “Focus Historia” (G+J Polska). Zanotował on wzrost sprzedaży ogółem o 20,6 proc. do 50 461 egz.

Trzecia lokata przypadła wydawanej przez Prószyński Media “Wiedzy i Życie”, której sprzedaż spadła o 13,5 proc. i wyniosła 29 276 egz.

Największym spadkiem dotknięty został miesięcznik “21. Wiek” (Amconex). W lipcu br. sprzedał się on w  liczbie 25 265 egz., co oznacza spadek o 17.6 proc. - największy w zestawieniu.

Dodajmy, że w kolejnych miesiącach segment miesięczników popularnonaukowych przeszedł spore zmiany. W sierpniu br. na rynku pojawił się nowy miesięcznik “Świat Wiedzy” Wydawnictwa Bauer (więcej na ten temat), a od października G+J Polska wprowadziło do sprzedaży kolejne pismo - “Sekrety Nauki” (poznaj szczegóły).

  lipiec
2011 20101
Tytuł Sprzedaż ogółem
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 120 229 98 000
Focus Historia 50 461 41 834
Wiedza i Życie 29 276 33 844
21. Wiek 25 265 30 679
Świat Nauki 17 445 20 489


Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca br. cztery z pięciu tytułów popularnonaukowych zanotowały wzrosty sprzedaży, najwięcej zyskał “Focus Historia” (28,9 proc.). Minimalny spadek, wynoszący 0,2 proc., dotknął pisma “21. Wiek”. 

  2011
lipiec czerwiec
Tytuł Sprzedaż ogółem
Focus Poznać i Zrozumieć Świat 120 229 106 591
Focus Historia 50 461 39 148
Wiedza i Życie 29 276 28 987
21. Wiek 25 265 25 312
Świat Nauki 17 445 16 603


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Focus” liderem miesięczników popularnonaukowych

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
badatsch
O ile mi wiadomo, to Świat Wiedzy z bałera ma o wiele wyższą sprzedaż. Dwa razy wyższą czy coś koło tego?
8 8
odpowiedź
User
rebeka
Zasłużenie, bardzo dobry tytuł
8 8
odpowiedź
User
kebab
Wójcik wymiata! Gratulacje!
8 8
odpowiedź
User
lolek
tyle ze ten swiat wiedzy nie ma nic wspolnego z nauka:P powinien byc raczej w rankingu z faktem:P
8 8
odpowiedź
User
stefan
Z nauką ma tu jedynie dużo wspólnego "Wiedza i Życie", reszta to pseudonaukowe tabloidy.
8 8
odpowiedź