SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gala kontra VIVA c.d.

Wydawnictwa G+J i Edipresse prześcigają się w komunikatach

Po czwartkowym komunikacje wydawnictwa G+J o sukcesie tygodnika Gala i poniedziałkowej odpowiedzi Edipresse (VIVA) wczoraj kolejny komunikat o sukcesach Gali przesłało nam ponownie wydawnictwo G+J Polska.

Zdaniem G+J tygodnik "Gala" odnotowuje ciągły wzrost czytelnictwa. W krótkim czasie uplasował się na drugim miejscu w grupie pism ekskluzywnych i people, i obecnie jest czytany przez 2 174 955 osób*. Tak wysoką pozycję pod względem czytelnictwa tygodnik "Gala" osiągnął w okresie zaledwie dwóch lat od pojawienia się na rynku.

W I poł. 2003 vs. I poł 2002 "Gala" osiągnęła największy wzrost liczby czytelników aż o 10%, podczas gdy czytelnictwo innych pism z tej grupy spadło, przykładowo: "Viva" -1%, "Twój Styl" -14%", "Elle" -16%**.

Rosnące czytelnictwo w połączeniu z atrakcyjną ceną reklamy sprawiły, że "Gala" osiąga najniższe koszty dotarcia do tysiąca czytelniczek (CPT) i wynosi 45 zł, przykładowo "Viva" CPT 52 zł; "Twój Styl" CPT 83 zł, "Elle" CPT 250 zł***. Również w grupach atrakcyjnych dla reklamodawców "Gala" dociera z najniższym CPT****

Tygodnik "Gala" od momentu wejścia na rynek w lipcu 2001 roku sprzedaje najwięcej egzemplarzy w segmencie pism ekskluzywnych i people. Łączna sprzedaż "Gali" w okresie styczeń-kwiecień 2003 wyniosła aż 3 098 126 egz. i jest o 53% większa niż łączna sprzedaż "Vivy"*****. W okresie styczeń-kwiecień 2003 dwutygodnik "Viva" sprzedaje aż o 21,6% mniej egzemplarzy niż w tym samym okresie w roku poprzednim, podczas gdy tygodnik "Gala" sprzedaje tylko o 9,3% mniej egzemplarzy w tym samym okresie, tym samym stabilizując swoją pozycję pod względem ilości średnio sprzedanych egzemplarzy******.

* PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, cała populacja, CCS, n=18 071
** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, cała populacja, CCS, n=18 071
vs. 01-06.2002, cała populacja, CCS, n=18 228
*** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, kobiety, CPW, n=9 256; ceny reklam wg cenników na 2003 rok
**** PBC General, SMG/KRC, 01-06.2003, kobiety w wieku 20-49 lat, mieszkające w miastach pow. 100 tys. mieszkańców, dochód gospodarstwa domowego netto powyżej 2 000 zł, CPW, n=618; ceny reklam wg cenników na 2003 rok
***** ZKDP, łączna sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2003
****** ZKDP, średnia sprzedaż, styczeń-kwiecień 2002-2003.

Dołącz do dyskusji: Gala kontra VIVA c.d.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl