SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gala” z dużym wzrostem sprzedaży. Wyprzedziła „Vivę!” i „Flesza”

W październiku 2014 roku „Gala” zanotowała ogromny, a zarazem jedyny wzrost sprzedaży wśród dwutygodników people, co pozwoliło jej awansować na podium zestawienia. Najwięcej w segmencie straciła „Grazia”, a jego liderem pozostało „Party”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w październiku 2014 roku wyniosła 289 182 egz. W porównaniu do października 2013 roku była ona niższa o 9,53 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 17,78 proc. i średni wynik na poziomie 228 821 egz.

Z szóstej pozycji na trzecią awansował magazyn „Gala” (Grupa Burda), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 93,13 proc.  do 142 359 egz. To m.in. skutek tego, że jeden z dwóch numerów pisma w październiku ub.r. ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej takiej promocji nie było. Dodatkowo od tego wydania (pojawiło się w kioskach 20 października) tytuł został odświeżony i wsparty kampanią reklamową (więcej na ten temat).

„Gala” zanotowała w październiku 2014 roku lepsze wyniki niż „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte (jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 24,29 proc. do 125 298 egz.) i „Viva!” (Edipresse Polska), przesuwająca się z miejsca czwartego na piąte (w dół o 16,74 proc. do 119 869 egz.). Trzeba dodać, że „Viva!” w październiku zeszłego roku kosztowała 3,29 zł, a rok wcześniej - 2,99 zł.

Ostatnia - tak jak rok wcześniej - była „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), które w 10. miesiącu ub.r. sprzedała się średnio w liczbie 97 655 egz. Było o 27,71 proc. mniej niż rok wcześniej, co oznacza, że magazyn ten zanotował największy spadek w segmencie.

ZKDP

październik

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

370 083

289 249

289 182

429 134

319 725

319 658

Show

322 246

228 821

228 821

432 439

278 285

278 285

Gala

229 885

142 409

142 359

154 915

73 805

73 710

Flesz Gwiazdy & Styl

215 220

125 782

125 298

280 725

165 971

165 487

Viva

203 545

119 869

119 869

266 384

146 970

143 970

Grazia

166 643

97 805

97 655

244 928

135 238

135 088


W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (aż o 36,46 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei najwięcej stracił „Flesz” - było to 34,73 proc.

ZKDP

2014

Wirtualnemedia.pl

październik

wrzesień

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Party Życie Gwiazd

370 083

289 249

289 182

384 674

275 722

275 655

Show

322 246

228 821

228 821

337 619

218 274

218 274

Gala (dwutygodnik)

229 885

142 409

142 359

259 925

145 430

145 305

Flesz Gwiazdy & Styl

215 220

125 782

125 298

260 225

192 439

191 955

Viva

203 545

119 869

119 869

209 460

123 974

123 974

Grazia

166 643

97 805

97 655

134 988

71 714

71 564

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gala” z dużym wzrostem sprzedaży. Wyprzedziła „Vivę!” i „Flesza”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marek
Kogo to dzisiaj obchodzi? Jakas durna Gala czy Gracja?
14 9
odpowiedź
User
A po ile ta gala?
Niech zrobią kilka wydań Gali po 10 groszy a będzie sprzedaż jakiej jeszcze świat nie widział...
18 8
odpowiedź
User
pavv
99 gr. to realna cena jaką warte są w/w pisemka... tylko, że przy cenie 99 gr. trzeba by do nich dopłacać.
11 9
odpowiedź
User
Ale
Najlepiej, jak swoimi głębokimi przemyśleniami dzielą się branżowi fachowcy w rodzaju marka. Bez tej erupcji inteligencji świat byłby uboższy.
12 10
odpowiedź