„Gazeta Wyborcza” i „Super Express” ze spadkami reklamowymi. „Gazeta Polska Codziennie” o dwie trzecie w górę

Wpływy reklamowe dzienników w 2023 roku zmalały o 0,3 proc. w porównaniu do 2022 roku. Mniej na reklamach zarobiły „Gazeta Wyborcza”, „Super Express”, „Fakt” i „Puls Biznesu”. Największy wzrost przychodów zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” i „Super Express” ze spadkami reklamowymi. „Gazeta Polska Codziennie” o dwie trzecie w górę
fot. pixabay.com

W 2023 roku dzienniki zarobiły na reklamach 1,43 mld zł, czyli 0,3 proc. mniej niż w 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Liderem wpływów reklamowych była „Gazeta Wyborcza”, która zachowała pozycję lidera mimo spadku przychodów o 5,9 proc. rdr, do 176,5 mln zł. Pozycja wicelidera należy do „Rzeczpospolitej” z przychodami reklamowymi w kwocie 163,1 mln zł, o 13,7 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Podium zamyka „Dziennik Gazeta Prawna”, który zarobił 144,9 mln zł – 15,8 proc. więcej niż w 2022 r.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakt-na-czele-sprzedazy-w-2023-roku-gazeta-wyborcza-stracila-najwiecej,7169436341528705a ##

Największy wzrost przychodów z reklam - o 67,7 proc. - zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”. Wzrosły z 48,2 do 80,8 mln zł.

Na reklamy w „Super Expressie” marketerzy wydali 100,7 mln zł (mniej o 12,4 proc.), w „Fakcie” – 61,5 mln zł (mniej o 10 proc.), w „Dzienniku Zachodnim” – 50,3 mln zł (mniej o 5,9 proc.).

„Puls Biznesu” zarobił na reklamach 44,7 mln zł (mniej o 21,6 proc. niż w 2022 roku), „Gazeta Pomorska” – 42,7 mln zł (mniej o 0,2 proc.), a „Głos Wielkopolski” – 36,2 mln zł (mniej o 11,8 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta