SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od Amazona do Ubera i T-Mobile: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl

W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbędzie się mecz Super Bowl, który co roku jest ważnym wydarzeniem w branży reklamowej. O mistrzostwo NFL zagrają Philadelphia Eagles i Kansas City Chiefs, a w przerwie wystąpi Rihanna. Transmisja meczu w nocy z niedzieli na poniedziałek 13 lutego o godzinie 0:30 w TVP Sport. Przedstawiamy spoty, które w amerykańskiej telewizji można będzie obejrzeć przy Super Bowl.

 

W tegorocznym finale ligi NFL zagrają Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles. Mecz odbędzie się na State Farm Stadium w Glendale (stan Arizona), gdzie rozgrywano go już w 2008 i 2015 roku. W przerwie zaśpiewa piosenkarka pop Rihanna (sponsorem show muzycznego przez najbliższe pięć lat będzie Apple, za co ma zapłacić 50 mln dolarów).

Super Bowl to jedno z najchętniej oglądanych wydarzeń sportowych w USA, dlatego od lat jest też ważna dla branży reklamowej. Wiele firma przygotowuje premierowe spoty, które są emitowane przy transmisji meczu.

Transmitujący w USA tegoroczny finał Fox Sport już latem ub.r. sprzedał 95 proc. czasu reklamowego przy Super Bowl, a we wrześniu pozostałe 5 proc. Potem jednak z zakupu wycofało się kilka platform kryptowalutowych (m.in. FTX, o której upadłości było głośno pod koniec roku), więc resztę czasu reklamowego wystawiono na sprzedaż w grudniu i styczniu. Według nieoficjalnych ustaleń za 30 sekund trzeba było zapłacić 7 mln dolarów (przed rokiem 30 sekund przy transmisji Super Bowl w NBC kosztowało średnio 7,1 mln).

Zresztą według sondażu z początku ub.r. 42 proc. Amerykanów ogląda finał NFL przede wszystkim dla emitowanych przy nim reklam.

Gdzie oglądać Super Bowl 2023

W Polsce mecz trzeci raz z rzędu będzie można obejrzeć w TVP Sport - studio przedmeczowe rozpocznie się od godz. 23:55. Poprowadzi je Maciej Kurzajewski, a jego gośćmi będą: Jakub Samel, Krzysztof Krzemień, Witold Cebulewski i Hubert Romańczyk.

Mecz rozpocznie się o godzinie 0:30, skomentują go Jakub Kazula i Piotr Bera. Transmisja w TVP Sport oraz na portalu internetowym stacji, w jej aplikacji mobilnej, Smart TV i HbbTV. W poniedziałek TVP Sport o godz. 16:00 pokaże powtórkę.  

Inaczej będzie za rok, ponieważ platforma streamingowa DAZN pozyskała właśnie prawa do pokazywania meczów NFL na wszystkich rynkach poza USA z wyjątkiem Chin. Kontrakt zawarto na 10 lat.

Reklamy z zeszłorocznego Super Bowl przedstawiliśmy w tym tekście. Natomiast w tym artykule można obejrzeć spoty sprzed dwóch lat.

Poniżej przedstawiamy wszystkie ujawnione dotychczas spoty, które pojawią się przy Super Bowl.


Reklamy przygotowane na Super Bowl 2023

Budweiser

 

 

Bud Light
Agencja Anomaly

 

 

 

Busch Light
Agencja: Carmichael Lynch

 

 

 

Michelob Ultra

 

 

 

Avocados from Mexico
Agencja: Lerma

 

 

 

Booking.com
Agencja: Zulu Alpha Kilo

 

 

Crown Royal
Agencja Anomaly

 

 

Dexcom
Agencja Marcus Thomas

 

 

Doritos

 

 

Downy Unstopables
Agencje Woven Collaborative i Saatchi & Saatchi

 

 

Hellmann’s
Agencja Wunderman Thompson
 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Od Amazona do Ubera i T-Mobile: jakie reklamy obejrzymy przy Super Bowl

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
papka
jakie znaczenie ma dla Polaków, jakie reklamy obejrzą Amerykanie w trakcie meczu?
odpowiedź
User
mike
Czy hAmerykanie jeszcze oglądają reklamy? Przecież oni reklamy mają standardowo co 5 min.
odpowiedź
User
Nick
Kogo obchodzi jakie reklamy puszczą w przerwie?
odpowiedź