SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Globalny rynek reklamowy zyska w br. 4 proc. Najbardziej w górę internet, w dół tylko prasa

Dom mediowy Carat obniżył z 4,6 proc. do 4 proc. prognozę tegorocznego wzrostu globalnych wydatków reklamowych. Najwięcej zyska internet, do którego trafi już prawie jedna czwarta wszystkich budżetów, natomiast spadki zanotują dzienniki i magazyny. Niezmiennie ponad 40 proc. rynku stanowią reklamy telewizyjne.

Article

Według analityków Caratu w br. wydatki reklamowe na całym świecie zwiększą się o 4 proc., do 529 mld dolarów, a w przyszłym roku o kolejne 4,7 proc. Identyczną prognozę wzrostu na rynku w br. przedstawił niedawno ZenithOptimedia, według którego w 2016 roku nakłady marketingowe wzrosną o 5 proc. (zobacz szczegóły).

Carat szacuje, że w br. reklama telewizyjna zyska 2,6 proc., reklama radiowa - 1,3 proc., kinowa - 4,7 proc., outdoorowa - 3,4 proc., a internetowa - aż 15,7 proc. Natomiast gazety stracą 4,4 proc. wpływów reklamowych, a magazyny - 2 proc. Podobnego rzędu zmiany mają nastąpić w przyszłym roku.

Do telewizji trafi w br. 42 proc. wszystkich wydatków reklamowych, a w przyszłym roku będzie to o 0,7 pkt proc. mniej. Spadek udziału w rynku reklamowym zanotują też gazety i magazyny, natomiast spory wzrost osiągnie internet (z 24,3 proc. do 26,5 proc.).

Reklama telewizyjna zyskuje rocznie po ok. 3 proc. i jej udział w całym rynku nadal wynosi ponad 40 proc., chociaż w przyszłym roku po raz pierwszy spadnie poniżej 42 proc. Natomiast wzrost reklamy internetowej powoli wyhamowuje, przy czym wynosi corocznie kilkanaście proc., dzięki czemu jej udział w br. zbliżył się do jednej czwartej, a w przyszłym roku przekroczy ten poziom.

W internecie zdecydowanie najbardziej procentowo zyskuje reklama mobilna (o 51,2 proc. w br. i 44,5 proc. w przyszłym). Natomiast o mniej więcej jedną piątą rocznie rośnie reklama wideo.

Na drugiej podstronie prognozy reklamowe dla najważniejszych regionów i rynków

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Globalny rynek reklamowy zyska w br. 4 proc. Najbardziej w górę internet, w dół tylko prasa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Gdyby ci biedni reklamodawcy tylko wiedzieli, że skuteczność ich reklamy internetowej oscyluje wokół 3-4% osób które daną reklamę zauważają i 0,3% osób które ta reklama interesuje.
12 8
odpowiedź
User
Reklamy czy przerywnik ?
Gdyby ci biedni reklamodawcy tylko wiedzieli, że skuteczność ich reklamy internetowej oscyluje wokół 3-4% osób które daną reklamę zauważają i 0,3% osób które ta reklama interesuje.
Czyżby z reklamami w prasie , telewizorni było inaczej ? Prasa pada , bardzo dobrze to widać na naszym "rynku" medialnym , bo albo upychają na swoich szpaltach badziewie polityczno-idiotyczne albo inne wieści są przekładane reklamami :P A co mamy w telewizorni ? Często gęsto prowadzący jakiś tam program zwraca się do oglądaczy .... A teraz możecie Państwo udać się do kuchni zrobić kawę/herbatę albo cos tam coś tam , gdyż my musimy trochę zarobić .
10 10
odpowiedź
User
note2.0elo
To nie kwestia medium, a jakości reklamy. Niestety, w Polsce są one na zatrważająco niskim poziome. Bardzo często copywriterzy, graficy itp. zalewają się łzami tworząc kolejne "dzieła" na wyraźne żądanie klienta.
9 8
odpowiedź
User
wacław
Czy może mi ktoś doradzić który dostawca internetu teraz jest na topie? Gdybym miał teraz wybierać to chyba wziałbym Sferię bo się ostro rozwijają, więc pewnie ceny też będą mieli niższe, ale nie jestem kozakiem w tym temacie.
8 8
odpowiedź