SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa K2 ze spadkiem wpływów i zysku. Słabsze wyniki sprzedażowe agencji K2 i K2 Media

Według wstępnych danych Grupa K2 w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 1,4 proc. do 109 mln zł, zysku z działalności operacyjnej (EBT) o 39,7 proc. do 3 mln zł oraz zysku EBITDA o 23,1 proc. do 8 mln zł. Firma tłumaczy to słabszymi wynikami sprzedażowymi w segmencie agencyjnym i mediowym oraz kosztami programu opcyjnego dla spółki zależnej Fabrity.

Tomasz Tomczyk Article

Zysk Grupy K2 z działalności operacyjnej (EBIT) zmalał z 5 mln zł w 2017 roku do 3 mln zł w ub.r., a zysk EBITDA - z 10,4 do 8 mln zł.

Firma w komunikacie giełdowym zaznaczyła, że w czwartym kwartale ub.r. osiągnęła sezonową poprawę wyników, ale były one niższe od rekordowych w jej historii rezultatów sprzed roku. - Wyniki roku 2018, mimo osłabienia w stosunku do roku 2017, są drugimi co do wysokości wynikami na poziomie operacyjnym i EBITDA na przestrzeni ostatnich 7 lat - dodano.

Pełny, zaudytowany raport finansowy Grupy K2 za cały ub.r. zostanie opublikowany 28 marca.

Niższe wyniki sprzedażowe K2 i K2 Media, koszty programu opcyjnego w Fabrity

W ub.r. wyniki EBIT i EBITDA o 0,7 mln zł obniżyły koszty programu opcyjnego dla członków kierownictwa spółki zależnej Fabrity.

Grupa K2 przyznaje też, że osiągnęła słabsze efekty działań sprzedażowych w segmencie agencyjnym i mediowym. - Agencja K2 zanotowała w 2018 roku słabsze od oczekiwań efekty procesów nowobiznesowych, które wraz z sytuacją na rynku pracy osłabiły wyniki segmentu. Z drugiej jednak strony biznes doradczy agencji - K2 Digital Transformation działający w obszarze innowacji biznesowych rozwijał się szybciej niż zaplanowano - opisała.

Znacznie lepsze wyniki zanotowała Fabrity oferująca usługi IT, osiągając wzrost wpływów i rentowności. - W 2018 roku firma utrzymała wszystkich  kluczowych klientów. Pojedyncze zdarzenia związane z ograniczeniem realizacji mniejszych projektów zostały zbilansowane rozszerzeniem współpracy z innymi klientami - podano w komunikacie Grupy K2. Fabrity w ramach strategii stara się zwiększać bazę klientów z rynków zagranicznych, z największym naciskiem na kraje niemieckojęzyczne (tzw. region DACH) i Skandynawię.

Z kolei Oktawave, oferująca usługi w chmurze obliczeniowej, przygotowuje nowe centrum danych pod Krakowem (z końcem ub.r. zakończono tam montaż serwerów i łączników sieciowych), które ma zostać w pełni oddane do użytku w trzecim kwartale br. Ponadto uruchomiła usługę Oktawave DNS oraz w szereg produktów w ramach projektu Horizon wspieranego funduszami europejskimi.

Głównymi akcjonariuszami Grupy K2 są AGS A/S (16,84 proc.) oraz jej były prezes Janusz Żebrowski (16,47 proc.). Firma jest notowana na warszawskim rynku giełdowym od połowy 2008 roku, jej kapitalizacja według kursu z zamknięcia sesji we wtorek to 28,2 mln zł.

Od jesieni 2016 roku Grupa K2 prowadziła przegląd opcji strategicznych obejmujący m.in. rozmowy z kilkoma potencjalnymi inwestorami. W sierpniu ub.r. zrezygnowała z tego, nie zdecydowała się na sprzedaż swoich aktywów, oceniając złożone jej oferty jako niesatysfakcjonujące. Firma zapowiedziała też, że chce rozwijać się organicznie, m.in. poprzez nowe projekty uzupełniające zakres jej usług oraz wzrost wpływów z zagranicy

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 ze spadkiem wpływów i zysku. Słabsze wyniki sprzedażowe agencji K2 i K2 Media

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
JJ
Niepotrzebnie zaangażowali się w konflikt polityczny po stronie platformy. Obrażanie drugiej strony i tak wyraźne głoszenie swoich poglądów nie służy rozwijaniu biznesu. W Polsce ludzie dopiero się uczą kultury w dyskusji.
2 0
odpowiedź
User
Andzelika Świeżb
Wydaje mi się, że oni mają problem z pracownikami - zatrudniają przypadkowych ludzi i na dodatek nie mają żadnych innowacyjnych kampanii. U nich wszystko sie zatrzymało jakoś w 2015 roku. A szkoda, fajna agencja była
0 1
odpowiedź