SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Heineken po oskarżeniach o rasizm wycofuje reklamę telewizyjną z hasłem „Lighter is better”

Heineken w Stanach Zjednoczonych przeprosił konsumentów i zaprzestał emisji telewizyjnej reklamy piwa Heineken Light pod hasłem „Lighter is better”. Decyzja ta była podyktowana oskarżeniami o promowanie rasizmu.

Article

30-sek. reklama pokazuje, jak barman gdzieś w oddali, przy pomocy lornetki dostrzega piękną, o jasnej karnacji kobietę. Zaraz potem otwiera butelkę z Heinekenem Light i puszcza ją po blacie baru. Gdy butelka „sunie” w stronę kobiety mija wiele osób, kobiet i mężczyzn. Wszyscy oni są czarnoskórzy. Na końcu pojawia się hasła „Sometimes lighter is better” i informacja o tym, że piwo to ma 99 kalorii.

Reklamę Heinekena skrytykował - jako jeden z pierwszych Chance the Rapper - który zwrócił na nią uwagę internautów swoim wpisem na Twitterze i określił mianem „okropnie rasistowskiej”. Zastanawiał się w tym wpisie również nad tym, czy marki celowo tworzą rasistowskie reklamy, aby zwrócić uwagę konsumentów. - Sądzę, że niektóre firmy celowo publikują wyraźnie rasistowskie reklamy, dzięki czemu mogą uzyskać więcej wyświetleń - napisał na Twitterze,

Koniec emisji reklamy

Po oskarżeniach o rasizm Heineken wstrzymał emisję spotu w telewizjach i wycofał ją z internetu. Rzecznik prasowy poinformował, że chociaż zdaniem firmy reklama ta nie zawiera żadnych rasistowskich elementów i jedynie promuje piwo Heineken Light to zdecydowano się uszanować zdanie osób nią urażonych i zaprzestać jej dalszej emisji. Zapowiedział, że wyciągnięte wnioski posłużą przy tworzeniu kolejnych reklam.

Spot Heinekena nie jest pierwszym na przestrzeni ostatnich miesięcy w USA uznanym za promujący rasizm. Wcześniej z podobnymi oskarżeniami borykała się firma odzieżowa H&M przy kampanii, w której wykorzystano zdjęcie czarnoskórego chłopca ubranego w bluzę z napisem „Coolest monkey in the jungle”. Kilka miesięcy przed tym z podobnymi oskarżeniami mierzył się Unilever przy reklamie Dove, w której też wystąpiła czarnoskóra kobieta.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Heineken po oskarżeniach o rasizm wycofuje reklamę telewizyjną z hasłem „Lighter is better”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Trzeba mieć naprawdę skrzywioną psychikę żeby akurat w tej reklamie dopatrzeć się jakichkolwiek elementów rasistowskich.
58 16
odpowiedź
User
Emil.
Popieprzyło się już ludziom we łbach od tej chorej (nie)poprawności (nie)politycznej…
Niedługo nie będzie już można normalnie pierdnąć, bo to będzie niezgodne z wydawanymi gazami - czy to w kwestii esencji woni, czy akustyki i jakości odbioru dźwięku - poprzez osoby czarnoskóre, homoseksualne czy żydowskie.
48 14
odpowiedź
User
Rychu
Gdyby było powiedziane "darker is better", pewnie nie byłoby żadnej sprawy... Wszak ciemnogród rządzi.
25 15
odpowiedź
User
asd
Interesujące....
9 11
odpowiedź
User
adam
Najlepsza jest ta niunia, co mówi "Nie tak słodkie, jak myszlisz"
12 9
odpowiedź