SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IBM najcenniejszą technologiczną marką świata w sektorze B2B, AT&T liderem wśród telekomów

IBM to najcenniejsza technologiczna marka świata w sektorze B2B - wynika z ósmej dorocznej edycji rankingu BrandZ Top 100, realizowanego przez Millward Brown Optimor na zlecenie Grupy WPP.

Marka IBM, warta 112 mld USD, jest trzecią co do wartości marką na świecie. W 2012 roku przychody IBM wzrosły o 80% dzięki rozwiązaniu SmartCloud przeznaczonemu dla klientów biznesowych.

AT&T to z kolei najcenniejsza marka telekomunikacyjna – w tym roku wspięła się o dwa miejsca, zajmując 6. pozycję w rankingu Top 100. Wartość marki AT&T zwiększyła się o 10%, sięgając 75 mld USD.

>>> Apple najcenniejszą marką świata. Google przed IBM, Prada liderem wzrostu

Pomimo bardzo niskiej dynamiki wzrostu, sektory technologii i telekomunikacji zdominowały cały ranking. Na 16 marek technologicznych oraz 12 marek z sektora telekomunikacji przypada 40% łącznej wartości wszystkich 100 marek, a połowa marek z pierwszej dziesiątki należy właśnie do tych dwóch sektorów.

Z kolei w pierwszej dwudziestce marek technologicznych odnotowano łączny spadek ich wartości o 1% (do 728 mld USD), podczas gdy w poprzedniej edycji rankingu zaobserwowano wzrost o 2%.

>>> Apple najcenniejszą technologiczną marką świata

Microsoft, z wartością 70 mld USD, jest drugą najcenniejszą marką technologiczną w sektorze B2B. Z kolei SAP awansował o trzy pozycje na miejsce 19., dzięki 34-proc. wzrostowi wartości. Na miejscu nr 72 w rankingu Top 100 uplasował się Siemens, który podniósł wartość swojej marki o 16% dzięki sukcesowi technologii Vertical IT, umożliwiającej wzajemną interakcję inteligentnych maszyn.

Po raz pierwszy w Top 100 znalazła się marka BT, plasując się na 94. miejscu (wartość: 9,5 mld USD). Firma ta skoncentrowała się na rozwijaniu światłowodowej infrastruktury szerokopasmowej oraz na inwestycjach obejmujących szybko rosnące rynki, uzyskując dzięki temu dodatnie wyniki finansowe.

Pierwsza dziesiątka marek telekomunikacyjnych jest warta 307 mld USD, czyli o 1% więcej niż w 2012 r. Pierwsze cztery marki z rankingu telekomów (AT&T, China Mobile, Verizon, Vodafone) znalazły się w pierwszej dwudziestce najcenniejszych marek świata, a trzy zwiększyły swoją wartość na tyle, aby zakwalifikować się do Top 100. Na poziom zysków Vodafone niekorzystnie wpłynęły kłopoty gospodarcze krajów europejskich. Wywodząca się z RPA firma MTN odnotowała wzrost wartości marki o 23% - był to największy przyrost w kategorii telekomów. MTN zawdzięcza go 15-proc. wzrostowi liczby abonentów oraz zwiększeniu przychodów z transmisji danych o 58,5 proc. Koncern China Mobile podniósł wartość o 18% po premierze planu transmisji danych Wireless City Wi-Fi oraz dzięki poszerzaniu swojej sieci 4G. Z kolei rosyjskiej firmie MTS w osiągnięciu wzrostu zysków pomogły udoskonalenia operacyjne. Gospodarka europejska spowodowała natomiast gorsze wyniki u graczy takich jak Deutsche Telekom, Orange i hiszpański Movistar, natomiast japoński NTT DoCoMo odczuł skutki spowolnienia w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku. Pełny ranking BrandZ Top 100, wraz z danymi przedstawionymi w rozbiciu na regiony i kategorie, można znaleźć na tej stronie.

Dołącz do dyskusji: IBM najcenniejszą technologiczną marką świata w sektorze B2B, AT&T liderem wśród telekomów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl