SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KER: Tomasz Lis i Powerade to nie reklama, tylko „sposób funkcjonowania mediów”

Komisja Etyki Reklamy odmówiła zajęcia się wpisem blogowym Tomasza Lisa promującym na zasadzie lokowania produktu napój Powerade i hotel Hyatt. Według Komisji nie jest to standardowa reklama.

Tomasz Lis, fot. akpa

Tomasz Lis, fot. akpa

Skargę do Komisji Etyki Reklamy na wpis Lisa promujący marki Powerade i Hyatt zgłosił Roman Jędrkowiak, były dyrektor marketingu ING Banku Śląskiego obecnie prowadzący agencję reklamową ADHD Warsaw. Przyznaje, że zrobił to z czystej ciekawości.

Po kilku dniach Jędrkowiak otrzymał odpowiedź, w której Komisja odmówiła przeanalizowania tej sprawy, podkreślając, że zajmuje się jedynie standardowymi reklamami określonymi w jej kodeksie (do przestrzegania którego zobowiązali się najwięksi reklamodawcy i firmy z branży marketingowej), a nie - jak to ujęto w piśmie - „sposobami funkcjonowania mediów”. Zasiadający w Komisji Bohdan Pawłowicz na łamach „Gazety Wyborczej” dodał, że Komisja nie rozpatruje materiałów reklamowych wplecionych w treści redakcyjne (np. na zasadzie lokowania produktu), tylko wyraźnie oznaczone reklamy oddzielone od przekazów dziennikarskich. A w przypadku wpisu Lisa wątpliwości nie budzi sam przekaz reklamowy, tylko zaangażowanie się do niego przez dziennikarza.

Przypomnijmy, że zamieszczony na początku października przez Tomasza Lisa wpis promujący Powerade i Hyatt w połowie października praktycznie zniknął z bloga dziennikarza - nie jest ujęty w spisie notek i nie można go wyszukać w Google (więcej na ten temat). W tym tygodniu Komisja Etyki TVP orzeknie, czy zamieszczając ten tekst, Lis nie naruszył zasad etycznych obowiązujących dziennikarzy i współpracowników Telewizji Polskiej. Tomasz Lis przed tygodniem stwierdził przed Komisją, że jego wpis nie jest reklamą (przeczytaj o tym więcej).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KER: Tomasz Lis i Powerade to nie reklama, tylko „sposób funkcjonowania mediów”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
haha
Wniosek: krypciocha jest OK! Wszystkich dziennikarzy zapraszamy do publikowania wpisów o swoim stylu życia, czy zainteresowaniach, niekoniecznie w portalu natemat.pl. Nadejszła nowa mądrość etapu…
odpowiedź
User
art
Żenada, wiadomo Lis pupilek Tuska MUSI BYĆ nietykalny. Szambo, a nie KER.
odpowiedź
User
!!!
Nie do wiary... To już wszystko wolno?
odpowiedź