Kim są odbiorcy Infoscreen'ów w metrze?

Przeciętny młody pasażer metra najchętniej ogląda TVN i czytadziennik Metro, ma wykształcenie wyższe, a jego miesięczne dochodynajczęściej mieszczą się w granicach od 1400 do 3000 zł - wynika zbadań TNS OBOP, przeprowadzonych na zlecenie Ströer Out-of-HomeMedia.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

W czerwcu Ströer Out-of-Home Media uruchomił sieć 23Infoscreen-ów na głównych stacjach warszawskiego metra. Badaniaprzeprowadzone wśród pasażerów metra w wieku 17-35 lat pokazująjakie są oczekiwania i zainteresowania tych osób.

- Metrem podróżuje dziennie ponad 400 tysięcy Warszawiaków,czyli 120 mln osób rocznie. Chcieliśmy dowiedzieć się kim są i colubią oglądać pasażerowie metra, aby informacje wyświetlane nainfoscreen'ach były zgodne z ich oczekiwaniami. Poznanie tej grupypozwoli również naszym klientom lepiej dostosować ofertę reklamowądo ich potrzeb - mówi Janusz Malinowski, prezes Grupy Ströer wPolsce.

Z badania wynika, że większość młodych pasażerów metra to osobywykształcone - 65 proc. z nich ma wykształcenie wyższe. Badaninajczęściej mieszkają sami lub z partnerem (35 proc.). Miesięcznedochody ankietowanych w większości mieszczą się w przedziale od1400 zł do 3000 zł. Aż 91 proc. zna jakiś język obcy - najczęściejjest to angielski (92 proc.).

Badani pasażerowie metra najczęściej oglądają TVN (60 proc.).Znacznie rzadziej TVP1 (23 proc.), Polsat (19 proc.), TVP2 (16proc.) i TVN 24 (14 proc.). Najczęściej słuchane stacje radiowe to:Radio Eska (27 proc.), Radio Zet (21 proc.), RMF FM (17 proc.),Trójka (11 proc.) i Antyradio 94 FM (11 proc.).

Większość respondentów czyta codzienną prasę - jest to zwyklebezpłatny dziennik Metro (48 proc.), na kolejnych miejscachznalazły się: Gazeta Wyborcza (32 proc.), Dziennik (15 proc.) iRzeczpospolita (10 proc.). Dwie trzecie młodych ludzi czytatygodniki, dwutygodniki - głównie są to tygodniki opinii: NewsweekPolska (21 proc.), Polityka (18 proc.) i Wprost (14 proc.). Niecowięcej niż połowa deklaruje czytanie miesięczników, najczęściej sąto: Twój Styl (9 proc.), Zwierciadło (3 proc.) i NationalGeographic (3 proc.).

Zdecydowana większość młodych pasażerów metra lubi podróże - 88proc. osób spędziło ostatnie wakacje poza miejscem zamieszkania, wtym 49 proc. odpoczywało w Polsce, a 39 proc. za granicą.

Badani, zapytani o to, czym się interesują, najczęściejodpowiadali, że czytają książki (20 proc.), uprawiają sport (19proc.), słuchają muzyki (17 proc.) i oglądają filmy (12 proc.).Zgodnie z zainteresowaniami, wolny czas najchętniej spędzają zeznajomymi, z przyjaciółmi, uprawiają sport, czytają książki ichodzą do kina. Aż 41 proc. pasażerów metra najbardziej lubioglądać komedie. Ulubionym kolorem ankietowanych jest... niebieski(33 proc.).

Pasażerowie oczekując na przyjazd metra, najchętniej chcielibyoglądać informacje z kraju i ze świata, wiadomości o wydarzeniach wmieście, dzielnicy, prognozę pogody oraz programy lekkie,humorystyczne.

Okazuje się, że zawartość programu, zdaniem badanych, powinnaróżnić się nieco w zależności od pory dnia. Rano największezainteresowanie wzbudzają informacje z kraju i ze świata (65proc.), w dalszej kolejności informacje o wydarzeniach w mieście,dzielnicy (48 proc.) i o pogodzie (41 proc.). W środku dnia więcejosób zainteresowałoby się wydarzeniami w najbliższej okolicy - 55proc.. W godzinach popołudniowych rośnie zapotrzebowanie na lekkieprogramy o zabarwieniu humorystycznym (49 proc.). Wieczoremprogramy lekkie, humorystyczne są już na pierwszym miejscu (57proc.).

Sieć 23 Infoscreen-ów na 6 głównych stacjach metra zostałauruchomiona w czerwcu. Na panoramicznych ekranach wielkości 3 m x1,7 m o wysokiej rozdzielczości obrazu 1280 x 720 pikseli emitowanesą informacje, przeplatane reklamami, które stanowią jedną trzeciązawartości programu.

Ströer, aby dostarczyć pasażerom zróżnicowane informacje,podpisał już umowy m.in. z magazynem Aktivist, telewizjami MTV,Viva, portalami Cytaty.info i Plfoto.com. Dostawcami wiadomości sątakże m.in. Radio Zet, Gazeta.pl i Animal Planet.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem