SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KRRiT będzie inaczej mierzyć głośność reklam

26 stycznia zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczące pomiaru poziomu głośności reklam telewizyjnych i telesprzedaży. Zastąpi ono przepisy obowiązujące od czerwca 2011 roku.

KRRiT będzie inaczej mierzyć głośność reklam

Nowe rozporządzenie KRRiT zmienia przede wszystkim techniczne parametry i procedury mierzenia głośności reklam i telesprzedaży. Wykorzystywana do tego będzie nowa platforma pomiarowa porównująca głośność reklam i audycji. W efekcie pomiary mają opierać się na czytelnych kryteriach oraz nie być uciążliwe ani też szczególnie kosztowne dla nadawców.

KRRiT wprowadza rozporządzenie, żeby dostosować polskie przepisy do zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. Rada podkreśla, że nowe zasady będą łatwiejsze do egzekwowania niż kryteria z poprzednio obowiązującego rozporządzenia, z czerwca 2011 roku, które - jak czytamy w komunikacie KRRiT - „były bardzo rygorystyczne oraz w wymiarze technicznym, niezwykle trudne do wdrożenia przez nadawców”.

Niezmienne pozostają najważniejsze przepisy: bloki reklamowe nie mogą być głośniejsze od programów, przy których są emitowane.

KRRiT przeprowadziła już kilka pomiarów głośności. W 2011 roku okazało się, że spoty były nawet dwa razy hałaśliwsze niż audycje, którym towarzyszyły, w 43 z 58 skontrolowanych kanałach (przeczytaj o tym więcej). Rada wezwała nadawców tych stacji do zaprzestania takich praktyk. Zgodnie z prawem może na nich nałożyć karę pieniężną w wysokości do 50 proc. rocznej opłaty za używanie częstotliwości (która w przypadku kanałów ogólnopolskich wynosi ok. 10 mln zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KRRiT będzie inaczej mierzyć głośność reklam

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
imię
Reklamy są bardzo głośne i nikt nic z tym nie robi, zdaje się.
odpowiedź
User
kasia działkowska
jeszcze dlugosc i ilosc niech sprawdza
odpowiedź
User
lisicki
mam wrazenie ze temat jest walkowany od paru dobrych lat. I teraz nagle koniec ma być?
odpowiedź