SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR nagrodę Grand Prix otrzymała agencja FCB Warsaw za aplikację „Remember”. Agencją roku została DDB & Tribal, reklamodawcą roku - McDonald’s, a firmami produkcyjnymi roku - Papaya Films i Televisor.

Article

Aplikacja „Remember” została przygotowana przez FCB Warsaw wspólnie z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau. Program, udostępniony w lutym br., wyszukuje w tekstach w 16 językach sformułowania typu „polskie obozy koncentracyjne” i „polskie obozy zagłady” oraz zwraca uwagę na ich nieprawidłowość.

Za „Remember” agencja FCB Warsaw otrzymała też kilka nagród w poszczególnych kategoriach konkursowych. - „Remember” to genialny pomysł w swojej prostocie, uderzający dokładnie w miejsce, w którym powstaje przekłamanie - w tekst. Pomysł, który ma szansę pomóc w nierównej walce z ludzką skłonnością do uproszczeń i do myślenia na skróty - uzasadnia Maciej Waligóra, przewodniczący jury kategorii PR&Event.

Ogółem w tegorocznej edycji KTR przyznano 181 nagród, najwięcej w kategoriach Digital & Mobile (32), Warsztat Audio/Video (29), Design (22), Active Advertising (21), Media (19). Autorzy wyróżnionych projektów otrzymali 33 złote nagrody, 62 srebrne i 86 brązowych.

W zestawieniu najbardziej nagrodzonych agencji zdecydowanie wygrała DDB & Tribal, która za nominacje i nagrody uzyskała ponad dwa razy więcej punktów niż zajmująca drugie miejsce agencja Walk.

1. DDB & Tribal - 73,5
2. Walk - 34,5
3. Grey Group - 28
4. Saatchi&Saatchi / Interactive Solutions - 26
5. FCB Warsaw - 23,5

Tym samym DDB & Tribal została agencją roku. Tytuł reklamodawcy roku przyznano McDonald’s, domem produkcyjnym roku zostało Papaya Film, a studiem postprodukcyjnym roku - Televisor.

W internetowym głosowaniu członków Klubu Twórców Reklamy, dotyczącym prac zgłoszonych w kategorii Kampania, nagrodzona została seria reklam „Starsi Panowie” przygotowana dla Netii przez agencję Brasil.

- Dużo złota, dużo srebra i dużo brązu, i bardzo dobrze! Od lat nie mieliśmy tylu ciekawych prac w konkursie! Mamy też Grand Prix i Nagrodę Członków KTR, które wspaniale się uzupełniają, pokazując oryginalność i kreatywność w kompletnie różnych sferach komunikacji - komentuje Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy.

Wszystkie nagrody zostały wręczone we wtorek podczas uroczystej gali. Do tegorocznej edycji konkursu KTR przesłano 1097, zostały one ocenione przez 108-osobowe jury pod przewodnictwem Rodrigo Sobrala, integrated executive creative directora w R/GA London.

Podczas gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives, do którego zgłosiło się 192 teamów. Zwyciężyło siedem: Bartosz Włodarczyk i Bartłomiej Walczuk z 180heartbeats + Jung v. Matt w kategorii Design, Janina Szwykowska i Michał Rudek z Grey Group Poland w kategorii Print, Tomasz Misiukiewicz i Piotr Szkałuba z VML Poland w kategorii Film, Barbara Niedziela i Radosław Smorga z Lemon Sky J. Walter Thompson Poland w kategorii Cyber, Jakub Sagan i Joanna Szwilling z K2 w kategorii PR, Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group w kategorii Media oraz Katarzyna Wierzchowska i Igor Zajda z Grupy Żywiec w kategorii Clients. Wszyscy pojadą na światowe finały tego konkursu, które odbędą się podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions.

NOMINACJE I NAGRODY W POLSKIM KONKURSIE REKLAMY KTR 2016

KAMPANIA

nagroda

Agencja

Tytuł

Klient

Produkt

srebro

DDB&TRIBAL

NIESTRASZKI

PZU S.A.

KAMPANIA WIZERUNKOWA I SPRZEDAŻOWA (PAKIET UBEZPIECZEŃ KOMUNIKACYJNYCH)

srebro

FCB WARSAW

REMEMBER

MUZEUM AUSCHWITZ

APLIKACJA REMEMBER

srebro

OGILVY & MATHER

Ż

GRUPA ŻYWIEC

ŻYWIEC

brąz

BARDZO

ALLEGRO - CZEGO SZUKASZ?

ALLEGRO GROUP SP.Z O.O.

ALLEGRO

brąz

BBDO WARSZAWA

MŁODZI BOGOWIE

PRUDENTIAL

UBEZPIECZENIA

brąz

BRAIN

POŻYCZ TAK, ABY ZYSKAĆ

ING BANK ŚLĄSKI

KREDYT GOTÓWKOWY

brąz

LEO BURNETT WARSZAWA

HIVOKRYZJA

FUNDACJA STUDIO PSYCHOLOGII ZDROWIA

HIVOKRYZJA

brąz

VML / TASK FORCE CONSULTING

ORGANIZM W DOBRYM NASTROJU

MINISTERSTWO ZDROWIA

ZDROWIE!

nominacja

BRAIN

HEYAH PROSTUJEMY

HEYAH

HEYAH NO LIMIT

nominacja

BRASIL

STARSI PANOWIE

NETIA

GIGANAGRYWARKA

nominacja

DDB&TRIBAL

#RYJKUZNIARA

STOWARZYSZENIE PROJEKT: POLSKA

HEJTSTOP

nominacja

PZL

REDD'S

KOMPANIA PIWOWARSKA SA

PIWO

nominacja

SAATCHI & SAATCHI POLAND / INTERACTIVE SOLUTIONS

BONJOUR W CARREFOUR

CARREFOUR

HIPERMARKET, MARKET I EXPRESS

nominacja

SCHOLZ & FRIENDS WARSZAWA / WIRTUALNA POLSKA

LOGUJEMY SIE DLA NEPALU

WIRTUALNA POLSKA

POCZTA

WIRTUALNEMEDIA.PL

RADIO

REKLAMA SPOŁECZNA I NON-PROFIT

brąz

BBDO WARSZAWA

HANDEL JERZY

NCK

KAMPANIA DLA NARODOWE CENTRUM KULTURY

nominacja

DOROTA DUBIELECKA

SZUKAM MAMY!

SOS WIOSKI DZIECIĘCE

RODZIC SOS

MOTORYZACJA

nominacja

GREY GROUP

VOLVO RECYCLING

VOLVO

SAMOCHODY VOLVO

NAUKA I WYPOCZYNEK

złoto

DDB&TRIBAL

RADIO ANIMATOR

ESTRADA POZNAŃSKA

ANIMATOR FESTIVAL

Na dalszych podstronach prace nominowane i nagrodzone w pozostałych kategoriach

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: KTR 2016: FCB Warsaw z Grand Prix, nagrody dla DDB & Tribal, Papaya Films i McDonald’s

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ruda
Śmiech na sali te wygrane!
odpowiedź
User
Tuten
Ponad 16% zgłoszeń otrzymało nagrody. To żart. W przyszłym roku "co drugie zgłoszenie wygrywa".
odpowiedź
User
Tolek
A gdzie Mint Media za Remember?
odpowiedź
User
Ruda
Wygrywają te agencje, które płacą najwięcej za zgłoszenia. Przypadek?
odpowiedź