Leroy Merlin podmienia napis "Rosja" na "Polska" w opisach produktów

Po tym, jak kilka dni temu ujawniono, że sieć sklepów Leroy Merlin wciąż sprzedaje towary produkowane w Rosji teraz okazało się, że sieć podmienia w opisach produktów nazwę "Rosja" słowem "Polska".

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Leroy Merlin podmienia napis "Rosja" na "Polska" w opisach produktów

Informacje o tym, że Leroy Merlin nadal sprzedaje rosyjskie produkty ujawniła organizacja Ogólnopolski Bojkot Leroy Merlin. Jako przykład wskazano m.in. płyty pilśniowe rosyjskiej firmy Ultralam.

Rzeczniczka prasowa firmy wyjaśniła w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że sieć "sprzedaje jedynie produkty, które zostały z dostaw i zamówień sprzed marca 2022". 

Teraz OBLM podaje, że firma wprowadza zmianę w swoich opisach tych produktów. Tam gdzie do tej pory wpisany był kraj pochodzenia "Rosja" teraz widnieje "Polska". Kod produktu, stany magazynowe, nazwa producenta i wszystkie inne szczegóły pozostały bez zmian.

"Sama firma Ultralam nie przyznaje się do tego żeby nagle stała się polską firmą i na swojej stronie nadal podaje, że jest firmą rosyjską, produkującą w Rosji" - podaje OBLM i podkreśla, że mamy w tej sytuacji do czynienia z ewidentną próbą wprowadzenia w błąd klientów i opinii publicznej przez Leroy Merlin.

Taki opis widnieje obecnie:

grafika

Strona z opisem, w którym jako producent widnieje Rosja jest już niedostępna.

Leroy Merlin bojkotowane

Francuska sieć Leroy Merlin od wybuchu konfliktu w Ukrainie jest mocno krytykowana za podtrzymanie działalności w Rosji. Jak pokazują dane z paragonów, zebrane przez PanParagon, w kwietniu zauważalny jest spadek aktywności zakupowej polskich konsumentów w Leroy Merlin o około 13 proc. w porównaniu do soboty z 12 marca. Może to oznaczać, że Polacy zmienili swój stosunek do tej firmy i wdrożyli w życie działania bojkotujące ten sklep.

Także dane o bojkocie sieci z agencji Inquiry dla Wirtualnemedia.pl nie pozostawiają wątpliwości - w maju marka zmagaja się z falą negatywnych opinii w internecie. To przekłada się z kolei na zmniejszone zainteresowanie klientów zakupami. - Rozważanie zakupu w sklepie danej marki w przyszłości to ważny wskaźnik, który szybko reaguje na zmiany. Jak widać, w ślad za negatywnymi wypowiedziami poziom rozważania zaczął spadać. Najgłębszy, potężny spadek notuje Leroy Merlin - z 33 proc. do 15 proc. To spadek o więcej niż połowę konsumentów rozważających zakup w tej sieci - mówiła nam Agnieszka Górnicka z Inquiry.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP