SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lotto za 10 mln zł rocznie partnerem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy

Marka Lotto, należąca do Totalizatora Sportowego, od nadchodzącego sezonu będzie partnerem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy. Umowa została podpisana na rok, a do klubów Ekstraklasy trafi 10 mln zł.

Article

Totalizator Sportowy podpisał umowę z Ekstraklasą SA, na mocy której będzie partnerem tytularnym najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej. W nowym sezonie, który rusza dzisiaj, będzie ona nosiła nazwę Lotto Ekstraklasa.

Umowa ma obowiązywać przez rok z opcją przedłużenia. Kluby dostaną z tytułu tej umowy ok. 10 mln zł do podziału.

 

W ramach współpracy przygotowano zmieniony znak graficzny rozgrywek, w którym znalazło się logo Lotto. Nowy logotyp rozgrywek będzie widoczny m.in. na koszulkach wszystkich piłkarzy, bandzie centralnej wszystkich szesnastu stadionach, bandach elektronicznych, a także na ściankach do wywiadów. Znak będzie także prezentowany podczas transmisji telewizyjnych z meczów w trakcie całego sezonu, w różnych wersjach ekspozycji. Dodatkowo, znajdzie się ono we wszystkich pozostałych produkcjach telewizyjnych, w komunikacji w mediach społecznościowych Ekstraklasy oraz wszelkich kanałach komunikacji prowadzonych przez kluby.

- Totalizator Sportowy wspiera polski sport od blisko 60 lat, dlatego połączenie marki Lotto oraz najwyższej piłkarskiej ligi zawodowej w Polsce jest naturalnym krokiem w rozwoju obu spółek. Współpraca z Ekstraklasą to również start nowego etapu w strategicznym rozwoju Totalizatora Sportowego. Naszym celem jest stworzenie zupełnie nowej jakości w polskim sponsoringu i wygenerowanie nie tylko wzrostów wizerunkowych dla marki, lecz również wzrost sprzedaży naszych produktów - uzasadnia tę współpracę Łukasz Łazarewicz, prezes Totalizatora Sportowego.

- Za nami rekordowy sezon Ekstraklasy. Stadiony całej Polsce odwiedziło łącznie 2,7 miliona kibiców, a aż piętnastu piłkarzy naszej ligi zostało powołanych na Euro 2016 i stanowiło o sile swoich reprezentacji narodowych. To pokazuje jak dynamicznie rozwija się polska piłka. Ten ogromny potencjał  dostrzegany jest już nie tylko na boisku, ale także przez Partnerów biznesowych - dodaje Dariusz Marzec, prezes Ekstraklasy SA.

 

- Trochę zaskakuje krótki okres umowy i podpisanie jej na przysłowiowy styk. Dosłownie kilka dni przed rozpoczęciem sezonu. Natomiast cena nie jest zła. Można było domniemywać, że Ekstraklasa sprzeda ten pakiet nawet za 6-7 mln zł tylko po to, żeby wreszcie przestać być wystawioną na krytykę, ale też nie zanotować kolejnego ujemnego sezonu bez wymierzalnych, konkretnych wpływów z tego tytułu - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

W poprzednim sezonie, 2015/2016, Ekstraklasa nie miała sponsora tytularnego. Poprzedni sponsor, sieć telekomunikacyjna T-Mobile, wycofała się ze współpracy po zakończeniu sezonu 2014/2015. Firma była sponsorem najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej od sezonu 2011/2012.

- Jest to bardzo dobra wiadomość dla polskich kibiców, bo w ostatnim sezonie Ekstraklasa nie miała partnera tytularnego. Lotto jest dobrze znane na polskim rynku. To duża państwowa marka, której zaangażowanie finansowe i kreatywne pomysły przyczynią się do zwiększenia popularności Ekstraklasy. Myślę, że będzie to jeszcze ciekawszy sponsoring niż w przypadku T-Mobile - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group.

Również zdaniem Grzegorza Kity dla Ekstraklasy to ruch z gatunku koniecznych, ponieważ brak partnera tytularnego odbijał się negatywnie na wizerunku spółki, a i dla klubów stanowił problem - konkretny, kilkusettysięczny brak w ich budżecie. - Polska liga nie jest jeszcze na tym etapie rozwoju, żeby mogła sobie pozwolić tak jak Premier League czy La Liga na brak sponsora tytularnego - mówi Kita.

- Dla Totalizatora Sportowego to także dobry ruch. Tej firmie niejako z automatu zależy na ogromnej ekspozycji swojej marki i dynamicznej komunikacji z rynkiem. Na dodatek uwzględniającej często zmieniające się komunikaty dotyczące np. kumulacji czy wygranych. Lotto poprzez sponsoring Ekstraklasy uzyskuje znaczący, alternatywny a zarazem synergiczny kanał komunikacji z konsumentami. Co więcej jest to jedna z niewielu marek, dla której rzeczywiście może liczyć się sama przestrzeń ekspozycyjna - komentuje Grzegorz Kita.

Jak zauważa Kita, ekwiwalent reklamowy w tym przypadku jest niezwykle wysoki i bardzo korzystny w stosunku do nakładów na reklamę telewizyjną, która dla Lotto jest wiodącym narzędziem. Kluczowym czynnikiem będzie wielkości ekspozycji reklam sponsora, zwłaszcza na bandach boiskowych w trakcie meczów, ponieważ to od niej w dużej mierze zależy wysokość ekwiwalentu. Jednakże informacje o udziale procentowym czy czasowym nie zostały podane. Zasygnalizowane zostało jedynie zmniejszenie ekspozycji w stosunku do poprzedniego sponsora, ale poszła za tym również dwukrotna obniżka wartości umowy sponsorskiej.

- Wydaje się też, że marka dobrze pasuje do szeroko rozumianej grupy docelowej jaką są zainteresowani polskim futbolem, zarówno przed telewizorami jak i na stadionach. Trzeba natomiast pamiętać, że sponsoring takiego produktu jak poziom rozgrywek to nie tylko nabyte prawa ale też ogromny potencjał, który można zrealizować słabo, średnio albo dobrze. Kiedy w latach 2011-2014 realizowałem dla T-Mobile projekt T-Mobile Ekstraklasa to byłem jedną z niewielu osób, które widziały od środka jak szeroka jest przestrzeń do działania. Począwszy od setek wydarzeń dla konsumentów, poprzez promocje sprzedażowe, komunikację, PR, CSR a skończywszy na aplikacjach mobilnych. Pamiętam, że łączna liczba pojedynczych pomysłów przedstawionych przez nas klientowi w tamtym okresie była łącznie większa niż 130 - podkreśla Grzegorz Kita.

Totalizator Sportowy współpracujez Ekstraklasą już od 2014 roku. Sponsorem strategicznym najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej jest inna marka tej spółki - Keno.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Lotto za 10 mln zł rocznie partnerem tytularnym piłkarskiej Ekstraklasy

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WMP
Gratuluje!
9 8
odpowiedź
User
WMP
Szkoda, ze ani autor tekstu, ani Pan Kita nie wspomnieli o tym kto jest obecnie prezesem Lotto, a kto pracowal wczesniej w Ekstraklasie. Przypadek?
17 8
odpowiedź
User
Gregor
Ale tania ta mizerna kopana
11 8
odpowiedź
User
Hart
Tak sie robi "biznes" - ciekawe, kto jest aktualnie prezesem Lotto a wczesniej był w zarządzie ekstraklasy?
10 8
odpowiedź
User
towarzysz
Ogłoszenie umowy dzień przed startem sezonu to marketingowo amatorszczyzna.
W wielu gazetach od kilku dni ukazują się tzw. skarby kibica, a w nich nie ma logo sponsora, podobnie w drukowanych programach na mecze 1. kolejki itd.
9 8
odpowiedź