SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP już 10 proc. sprzedaży osiąga w internecie. Uruchomiło 13. e-sklep, wyda 90 mln zł na elektroniczne metki

W trzecim kwartale br. przychody grupy kapitałowej LPP (producenta odzieży Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay) ze sprzedaży internetowej wyniosły 227 mln zł, o 50,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 55 proc. tych wpływów wygenerowano w Polsce.

Article

W minionym kwartale e-commerce zapewnił już 9,7 proc. łącznych wpływów grupy LPP oraz 11,4 proc. wpływów w Polsce. - Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży on-line zostały osiągnięte dzięki rozwojowi e-sklepów poza Polską, wydatkom na marketing (współpraca z blogerkami i influencerkami) i zmianom przyzwyczajeń klientów z Polski (sklepy częściowo zamknięte w niedziele) - wyjaśniła firma w sprawozdaniu finansowym.

Rekordowe przychody kwartalne z e-commerce, wynoszące ponad 250 mln zł, producent zanotował w czwartym kwartale ub.r. i drugim kwartale br.

LPP szykuje paneuropejski e-sklep, chce mieć 20 proc. wpływów z e-commerce

We wrześniu LPP uruchomiło sklep internetowy na Ukrainie, to trzynasty e-sklep firmy. Natomiast w październiku otworzyło koło Bukaresztu magazynu typu fullfillment center o powierzchni 22 tys. metrów kwadratowych, ma on obsługiwać dostawę zakupów internetowych w Europie Południowo-Wschodniej.

W prezentacji dla inwestorów firma zapowiedziała, że chce, żeby w latach 2021-2022 proc. udział e-commerce w jej wpływach osiągnął 20 proc.

W tym celu producent przygotowuje się do uruchomienia paneuropejskiego sklepu internetowego. Oprócz wzrostu wpływów z e-commerce ten serwis ma pomóc spółce rozpoznać gusty klientów z Europy Zachodniej oraz potencjalne nowe rynki, na których mogłaby uruchamiać sklepy stacjonarne.

Do końca br. Grupa LPP planuje rozpocząć sprzedaż internetową w każdym kraju członkowskim UE oraz na Ukrainie. Ogółem jej e-sklepy mają działać w 35 krajach. Firma stawia na rozwój własnych e-sklepów, ponieważ zapewnia to bezpośredni dostęp do klientów detalicznych, kontrolę nad towarem i polityką cenową oraz wyższą marżowość ze względu na brak pośredników. Inną strategię ma tylko na Bliskim Wschodzie - tam rozwija e-commerce poprzez platformę zewnętrzną.

Elektroniczne metki pojawią się w sklepach House, Mohito i Cropp

LPP kończy wdrażać w sklepach Reserved system elektronicznych metek RFID (to klipsy przypinane do ubrań). Jakie są z nich korzyści? Można szybciej przyjmować towar do sklepów oraz rejestrować przy kasie zakupy klientów. Ponadto pracownicy centrów dystrybucyjnych będą wiedzieć na bieżąco, ile jakich modeli ubrań zostało sprzedanych w konkretnych sklepach. Matki mają też zapobiegać kradzieżom towaru

Firma informuje, że w przyszłym roku metki RFID pojawią się w sklepach House, Mohito i Cropp. W efekcie od 2020 roku ma być realizowana z punktów sprzedaży dostawa zakupów zrealizowanych w e-sklepach.

Na metki elektroniczne LPP wyda w br. ok. 30 mln zł, a w przyszłym roku - ok. 60 mln zł. Firma zaznacz, że dzięki nim o 4 proc. zmaleją koszty HR w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepowej. Dzięki temu połowa kosztu klipsów będzie pokryta oszczędnościami w obszarze HR.

LPP ma 1,7 tys. sklepów w 39 krajach

Na koniec września do grupy LPP należało 1 746 sklepów (32 więcej niż rok wcześniej) działających w 39 państwach. Największą siecią jest Reserved z 453 punktami sprzedaży, natomiast zdecydowanie najszybciej rozwija się Sinsay - przez rok liczba sklepów wzrosła o 46 do 302.

Jednocześnie ubyło siedem sklepów House i jeden Mohito.

Łączna powierzchnia handlowa firmy wzrosła w skali roku o 12,8 proc. do 1,168 mln metrów kwadratowych. W Polsce zwiększyła się o 4,4 proc. do 529,7 tys. metrów kw., w innych krajach europejskich - o 29 proc. do 337,8 tys. metrów kw., w Rosji i Kazachstanie - o 12,8 proc. do 292,1 tys. metrów kw., a na Bliskim Wschodzie - o 15,1 do 8,4 tys. metrów kw.

W Polsce sprzedaż wzrosła o 3,8 proc., ogółem o 14,9 proc.

Przychody sprzedażowe grupy LPP w minionym kwartale wyniosły 2,35 mld zł, co wobec 2,04 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 14,9 proc. W Polsce, stanowiącej nadal zdecydowanie największy rynek działalności firmy, nastąpił wzrost o 3,8 proc. do 1,08 mld zł.

W Rosji wpływy zwiększyły się o 23,4 proc. do 491,8 mln zł, na Ukrainie - o 39,2 proc. do 127,6 mln zł, a w Czechach o 12,2 proc. do 109,8 mln zł. Na żadnym z pozostałych rynków przychody nie przekroczyły 100 mln zł.

Koszty własne sprzedaży firmy wzrosły z 1 mld zł w trzecim kwartale ub.r. do 1,18 mld zł rok później. Koszty sklepów i dystrybucji zwiększyły się z 781,8 do 882,1 mln zł, koszty ogólne ze 116,9 do 121,9 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne z 18,5 do 29,4 mln zł. W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę ze 129,2 do 140,5 mln zł.

Natomiast zysk netto grupy LPP zmalał z 91,6 do 19,6 mln zł. Przyczyniły się do tego duże pogłębienie ujemnych wpływów finansowych (z -1,47 do -29,39 mln zł) oraz wzrost kosztów finansowych (z 17,7 do 67,7 mln zł). Firma w sprawozdaniu finansowym stwierdza, że spowodowały to „ujemne różnice kursowe z wyceny bilansowej, zastosowania MSSF 16 (dodatkowe ujemne różnice kursowe) oraz odsetek z MSSF 16”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LPP już 10 proc. sprzedaży osiąga w internecie. Uruchomiło 13. e-sklep, wyda 90 mln zł na elektroniczne metki

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paff
Moje kobiety wolą cichlandy bo za kilka zł kupią cichy z metką których w kloppie nigdy nie znajdą nawet za 1000 zł.
odpowiedź
User
Ex konsument
Wynik robi wrażenie. Szkoda ,że jakość oferowanych ubrań już nie. Po 3 praniach koszulka ląduje w koszu , ewent. jako ścierka do mycia okien - Azjatycka produkcja w pełnej krasie
odpowiedź
User
kondziu
Inwestycje w nowoczesne rozwiązania to dobry kierunek, mogą zajść naprawdę daleko.
odpowiedź