SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magazyny z reklam: „Świat Kobiety” i „Twój Styl” dużo więcej, „Newsweek” ostro w dół

W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Świat Kobiety” i „Twój Styl”, za to ogromny spadek - „Newsweek Poska”.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów w lipcu br. były o 1 proc. niższe niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast z jej uwzględnieniem były już o 3,9 proc. wyższe. Wynika to z faktu, że wydatki na autopromocję zwiększyły o 37,1 proc.

>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

Wśród czołowych tytułów największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwa czasopisma Wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” - 89,2 proc., i „Twój Styl” - 67 proc. „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam 30,6 proc. więcej niż w lipcu ub.r.

>>> „Twój Styl” liderem w I półroczu br., „Sukces” o 22 proc. w dół

Natomiast nieznaczne wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły liderujące w zestawieniu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 4,6 proc., i „Wprost” (AWR Wprost) - 9,8 proc. W przypadku „Muratora” (Murator) wzrost wyniósł 6,4 proc., a w przypadku „Tele Programu” - 0,9 proc. 

>>> „Tele Tydzień” poniżej miliona, rośnie tylko „Program TV”

Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła z reklam 15,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) - 17,4 proc. mniej, a „Gala” (G+J Polska) - 10,8 proc. mniej. Natomiast przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. stanowiły tylko 35,6 proc. wpływów z lipca ub.r., przez co tygodnik wypadł z czołowej dziesiątki.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 VIII.2011VIII.2010
Tele Tydzień7 334 956 zł7 011 376 zł
Wprost6 233 000 zł5 674 500 zł
Claudia4 204 927 zł4 863 208 zł
Twój Styl4 049 340 zł2 424 336 zł
Polityka3 784 700 zł2 896 900 zł
Świat Kobiety3 528 750 zł1 865 212 zł
Viva!3 364 443 zł4 070 942 zł
Murator3 012 901 zł2 830 684 zł
Gala2 887 636 zł3 237 798 zł
Tele Program2 655 637 zł2 632 716 zł
Newsweek Polska2 116 300 zł5 939 300 zł
monitorowane tytuły razem136 915 738 zł138 349 476 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją164 866 078 zł158 733 262 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja27 950 340 zł20 383 786 zł


 

Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Świat Kobiety” i „Twój Styl” dużo więcej, „Newsweek” ostro w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
expert
Przydałby się komentarz, że tytuły Bauera wygenerowały swoje wzrosty głównie przez drastyczne podniesienie cenników w 2011, co z pewnością nie przełożyło się w takim stopniu na rzeczywisty wzrost przychodów!
odpowiedź
User
Do experta
A inne z kolei stosują rabaty, które nie są uwzględnione, bo wydawcy ich nie podają. ha, ha...
odpowiedź
User
gość
Tak, czy inaczej kasa płynie. Jak widać - można zwiększać przychody reklamowe, nie wszyscy jednak to potrafią. Jedni podnoszą ceny, inni stosują rabaty - każdy ma jakąś strategię. Grunt, żeby była skuteczna. Gratulacje dla wszystkich którym rośnie. A malkontenci i tak zawsze będą marudzić.
odpowiedź