SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mediacap ze spadkiem wpływów o 23 proc. i 757 tys. zł zysku. „Wierzymy, że najgorsze jest już za nami”

W drugim kwartale br. holding marketingowo-badawczy Mediacap (należą do niego Grupa S/F, LTTM i IQS) zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 22,9 proc. do 23,8 mln zł oraz zysku netto z 1,33 mln zł do 757 tys. zł. - Mamy poczucie, że najgorszy impakt Covid 19 jest już za nami a równocześnie część wniosków z tej nieprzewidzianej sytuacji pomoże nam w rozwoju na przyszłość - komentuje zarząd firmy.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz MediacapuArticle

W całym minionym półroczu przychody sprzedażowe Medicapu zwiększyły się o 2,4 proc. do 50,82 mln zł (głównie w efekcie przejęcia wiosną ub.r. sieci LifeTube), a wynik netto poszedł w dół z 78 tys. zł zysku do 2,44 mln zł straty.

- Za nami najtrudniejszy w tym roku kwartał a zarazem całe półrocze silnie naznaczone Covid 19. Po rekordowych przychodach w 2019 oraz zdobyciu pozycji największego gracza w Polsce w zakresie influencer marketingu musieliśmy bardzo szybko zmienić strategię z ataku na obronę: ciągłości biznesu, miejsc pracy i rentowności - podsumował zarząd Mediacapu w sprawozdaniu firmy.

- Warto też zaznaczyć, że nawet w tym kryzysowym kwartale, dzięki szybko wprowadzonym zmianom w zakresie redukcji zespołów czy wynagrodzeń, a także innych oszczędności w połączeniu z płynnym przejściem do pracy zdalnej, udało nam się zachować dodatnią rentowność na poziomie EBITDA - zaznaczyły władze Mediacapu.

Zwolnienia w LTTM, zamknięcie Mellon Media

W samym drugim kwartale wydatki operacyjne Mediacapu wyniosły 23,87 mln zł, po spadku o 19 proc. rok do roku. Zdecydowanie najmocniej zmalały nakłady na wynagrodzenia (z 7,03 do 4,39 mln zł), na zużycie materiałów i energii (z 984 do 491 tys. zł) i pozostałe koszty rodzajowe (z 832 do 76 tys. zł). Natomiast koszty usług obcych zmniejszyły się z 18,62 do 17,13 mln zł.

Na przełomie marca i kwietnia mniej niż 9 proc. pracowników zostało zwolnionych z grupy influencer marketingowej LTTM. - Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy - opisał portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Stano, wiceprezes LTTM.

W lipcu grupa LTTM zdecydowała się zamknąć działającą od roku spółkę Mellon Media, która zajmowała się produkcją autorskich treści na YouTube. - Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych - uzasadnił Krystian Botko, CEO grupy LTTM.

W drugim kwartale br. zysk Mediacapu spadł z 1,5 mln zł do 346 tys. zł, a zysk netto - z 1,33 mln zł do 757 tys. zł. W całym zeszłym półroczu wynik operacyjny poszedł w dół ze 196 tys. zł zysku do 1,57 mln zł straty, a wynik netto - z 78 tys. zł zysku do 2,44 mln zł straty.

Półroczne wyniki rentowności firmy obciążyła m.in. strata spółki zależnej Plastream. Pod koniec maja Mediacap za 47,7 tys. zł sprzedał pozostałym wspólnikom Plastream 63,57 proc. udziałów tej spółki.

- Rozpatrując skonsolidowane wyniki Grupy Mediacap za pierwsze półrocze należy też uwzględnić wpływ dwóch zdarzeń jednorazowych: dezinwestycji z Plastream oraz zamknięcia projektu Mellon Media. W obu wypadkach uznaliśmy, że projekty te nadmiernie obciążają nas kosztowo i ich dalszy rozwój nie przyniósłby dostatecznych korzyści dla naszych akcjonariuszy, szczególnie w tych turbulentnych czasach - uzasadnił zarząd Mediacapu.

- W maju sfinalizowaliśmy sprzedaż Plastream, naszej spółki zależnej skupionej na platformie analizy video, i rozpoznaliśmy 1,1 mln PLN zysku na utracie kontroli nad spółką Plastream (w większości bezgotówkowego), który poprawił wynik netto Grupy. Równocześnie podjęliśmy decyzję o zamknięciu Mellon Media, spółki zależnej LTTM produkującej własne kanały na youtube, która obciążyła nasz wynik netto o 0,4 mln PLN w samym Q2 (0,9 mln PLN w całym H1). Dyskontynuacja tych dwóch działalności znacząco odciąży nasze koszty w drugiej połowie roku, co w oczywisty sposób przyczyni się do lepszej rentowności Grupy - dodały władze firmy.

Mocno w dół wpływy Grupy S/F i IQS

W zeszłym półroczu przychody zewnętrzne Grupy S/F (obejmującej agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost) zmalały o 10,8 proc. do 19,02 mln zł, a zysk EBITDA zwiększył się z 699 do 710 tys. zł.

Natomiast spółka badawcza IQS zanotowała spadek wpływów zewnętrznych o 29,8 proc. do 7,39 mln zł i wyniku EBITDA z 1,41 mln zł zysku do 349 tys. zł straty.

- Pomimo tego, iż Covid 19 wymusił głęboką rewizję planów na bieżący rok a zarazem do tej pory uniemożliwia lub mocno ogranicza świadczenie niektórych usług (eventy czy badania face-2-face) mamy poczucie, że jego najgorszy impakt jest już za nami a równocześnie część wniosków z tej nieprzewidzianej sytuacji pomoże nam w rozwoju na przyszłość - skomentował zarząd Mediacapu. Zaznaczył, że „okres, który przekłada się na niższe przychody, poświęcamy na poprawę miksu sprzedaży (na korzyść produktów digitalowych) oraz optymalizacje procesowe”. - Wierzymy, że przyniesie to korzyści nie tylko w drugiej połowie ale też w nadchodzącym roku - dodano.

Z kolei przychody grupy LTTM poszły w górę o 36,8 proc. do 24,41 mln zł, a zysk EBITDA - z 501 do 572 tys. zł. Wzrost przychodów wynika głównie przejęcia LifeTube’a i kupna jesienią ub.r. agencji Gamellon.

„Wierzymy, że kolejne kwartały będą rentowne”

W sprawozdaniu zarząd Mediacapu zapowiedział inwestycje m.in. w gaming marketing. - Naszą energię i zasoby staramy się maksymalnie lokować w obszarach, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem widowni i oferują wzrosty nawet w trakcie lockdown - jeśli nie na wskaźnikach finansowych - to na wskaźnikach czysto operacyjnych. Wymieniony gaming marketing, czyli wydatki reklamodawców na wspólne projekty z wydawcami gier video, działania reklamowe skierowane do graczy, oraz tworzenie treści wokół gamingu i e-sportu to najlepszy przykład takiego segmentu - napisały władze firmy.

- Naszą ambicją jest zbudowanie w nim gracza numer 1, aby powtórzyć sukces strategii z obszaru influencer marketingu i zdominować oba te rynki. To dziś centralna część naszej strategii, realizowana pod parasolem LTTM - podkreśliły.

- Choć Covid 19 będzie wpływał negatywnie na cały rok 2020 a poziom naszych przychodów wobec 2019 w ujęciu like-for-like, będzie nadal pod wpływem zmniejszonej działalności eventowej oraz badawczej to wierzymy, że najgorsze jest już za nami i kolejne kwartały będą rentowne i bliższe wynikom z ubiegłego roku. Jesteśmy zdeterminowani, żeby utrzymać dodatnią rentowność na poziomie wyniku netto w obszarze działalności kontynuowanej oraz poprawić naszą pozycję rynkową we wzrostowych obszarach, tak aby w post-covidowy świat wejść z impetem - zapowiedział zarząd Mediacapu.

W zeszły piątek kurs Mediacapu na koniec sesji giełdowej wynosił 2,40 zł, co przekładało się na kapitalizację wynoszącą 45,17 mln zł. Większościowym akcjonariuszem firmy jest jej prezes Jacek Olechowski, ma 51,76 proc. udziału w kapitale.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mediacap ze spadkiem wpływów o 23 proc. i 757 tys. zł zysku. „Wierzymy, że najgorsze jest już za nami”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
influenza
„Wierzymy, że kolejne kwartały będą rentowne”

czyli nie będą. jak zwykle korpo papka
odpowiedź
User
Realia
„Wierzymy, że kolejne kwartały będą rentowne”

czyli nie będą. jak zwykle korpo papka


Typow wirtualnomediowy znawca, dżizas, za kwartał i dwa się okaże. I na pewno taki komentarz g... wnosi do tego.
odpowiedź
User
brakzyskow
Kolejna spółka wydmuszka. Na dodatek przejechała się na rynku influencerów który umarł i spadł o 60-70%. Można dalej zaklinać rzeczywistość ale z youtube zysków nie ma i nie będzie. Dyskontynacja a straty widać piekne. Dalsze zwolnienia w toku? idzcie się uczyc od spółki Solorza, jak zarabia sie kase u Martyny.
odpowiedź