SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej na reklamy kawy. W górę Prima i Mondelez - w dół Nestle, Strauss Cafe i Tchibo

Producenci kawy wydali w ub.r. na reklamy swoich produktów nieco mniej niż rok wcześniej. Wydatki zwiększyli Mondelez Polska i Prima Poland, a ograniczyli je Nestle Polska, Strauss Cafe Poland i Tchibo Warszawa.

Article

Z raportu Kantar Media (dane cennikowe) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci kawy wydali na reklamy swoich produktów we wszystkich mediach (ATL i internecie) w okresie od stycznia do października 2014 roku 164,6 mln zł. Było to 1,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Najwięcej w tym czasie wydała firma Nestle Polska, do której należy marka Nescafe (pod tą marką dostępnych jest m.in. 16 wariantów kaw rozpuszczalnych). Na jej wsparcie reklamowe Nestle przeznaczyło w omawianym okresie 43,2 mln zł, o 3,8 proc. mniej niż w 2013 roku.
Jesienią ub.r. koncern odświeżył logo marki i ujednolicił jej identyfikację (więcej o tym). Produkt wspierany był kampanią m.in. gdy wprowadzono nowe większe opakowanie (zobacz szczegóły).

Z kolei wiosną ub.r. Nestle Polska rozpoczęło kampanię Nescafe Classic, w której wystąpił Wojciech Jagielski, dyrektor muzyczny Radia ZET. Ostatnio, w okresie między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem firma wspierała reklamą w telewizji wariant Nescafe Sensazione Creme.

Drugim największym reklamodawcą wśród producentów kaw była firma Mondelez Polska, właściciel takich marek, jak Jacobs Kronung, Maxwell House czy Carte Noire. Firma przeznaczyła na reklamy przez dziesięć miesięcy ub.r. 4 proc. więcej niż w 2013 roku - 39,4 mln zł.

Nową twarzą kawy Jacobs została Anna Starmach (więcej na ten temat), znana m.in. jako jurorka w kulinarnym talent show „Masterchef” nadawanym w TVN. W ostatnich tygodniach ub.r. reklamy prasowe marki z jej udziałem ukazały się na łamach kilku tytułów prasowych. Wcześniej w reklamach Jacobsa występowała m.in. aktorka Magdalena Różczka.

Strauss Cafe Poland, właściciel marki MK Cafe, na reklamy przeznaczył 27,3 mln zł, o 17,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Wydatki na reklamę ograniczyła też firma Tchibo Warszawa, właściciel marki Tchibo. Były one niższe o 41,6 proc. i wyniosły w omawianym okresie 13,5 mln zł.

Znacznie więcej na reklamę wydała z kolei firma Prima Poland, do której należy marka kaw Prima. Wydatki były wyższe o 51 proc. i wyniosły 22,8 mln zł. Jedną z promowanych nowości w ofercie firmy są aromatyzowane kawy mielone (m.in. z dodatkiem wanilii, karmelu czy orzecha laskowego).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamy kawy. W górę Prima i Mondelez - w dół Nestle, Strauss Cafe i Tchibo

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no
Zawsze po kawie nestlowej rozpuszczalnej mialem taki kwaśny niesmak w buzi. Wy tez tak macie?
9 8
odpowiedź