SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mojca Tirš: Lidl w samą porę kończy kampanię z Brodnickim i Okrasą

Lidl kończy pojedynek kucharzy w samą porę. Kampania z Pascalem Brodnickim i Karolem Okrasą skutecznie zmieniła  postrzeganie marki z dyskontowego „w Lidl jest tanio” na sieć sklepów, oferujących wysokiej jakości produkty w przystępnych cenach - ocenia Mojca Tirš, creative director z agencji Cheil Poland.

Article

Polacy uświadomili sobie, że można gotować ciekawie, międzynarodowo, a do tego niedrogo. Format z kucharzami okazał się pojemny, ponieważ oparty był na jednym prostym założeniu: potyczkach kuchennych i słownych między bohaterami kampanii. Agencja zostawiła sobie spory margines na różne interpretacje głównego założenia, co pozwalało im z dużą częstotliwością tworzyć kolejne odsłony kampanii.

Po trzech latach Lidl Polska postanowił zakończyć kampanię ze słynnymi kucharzami, czemu osobiście mogę tylko przyklasnąć. Wierzę, że autorzy każdego, nawet najbardziej udanego formatu reklamowego, powinni wiedzieć, kiedy należy zejść ze sceny ze starym repertuarem i zaproponować widzom coś świeżego. Niewiele jest formatów, które bez uszczerbku znoszą więcej niż dwa, trzy lata eksploatacji. Tak jak na przykład Plus z Mumio, czy ING Bank Śląski z różnymi, opartymi na mocnych insightach, odsłonami komunikacji z Markiem Kondratem.

Kampania, o której mowa, przestała już nieść ze sobą efekt świeżości, ale jednocześnie nie zaczęła jeszcze konsumentom działać na nerwy, więc to zdecydowanie dobry moment na jej zakończenie.

Pascal i Okrasa świetnie wpisali się w opanowujący polski rynek trend  gotowania. Ciekawe, czy w nowej odsłonie komunikacji równie trafnie odpowiedzą na aktualne trendy? Dotychczas było światowo, być może teraz, zgodnie z duchem czasu, nastąpi powrót do lokalności, a nawet regionalności? Czy w miejsce nowoczesnych przepisów Lidl zacznie odkrywać uroki dawno zapomnianych tradycji kulinarnych?

Mojca Tirš, creative director w Cheil Poland

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Mojca Tirš: Lidl w samą porę kończy kampanię z Brodnickim i Okrasą

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
k
Osobiście nie znudziły się mi te reklamy, bo nie tylko one były wizerunkiem Lidla
11 8
odpowiedź
User
What?
Co ona za bzdury opowiada ? Przecież Lidl i Biedronka co chwilę chwalą się regionalnością produktów, a Okrasa kojarzony jest właśnie z lokalnymi przepisami z różnych regionów Polski...które czasami trochę urozmaica!
10 8
odpowiedź