SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia znikają z giełdy, Vectra chce je kupić

Operator kablowy Multimedia Polska zniknie z giełdy. Fundusze, do których należy 91 proc. akcji spółki, zdecydowały o przymusowym skupie reszty papierów. Umożliwi to sprzedaż Multimediów. Chęć ich zakupu deklaruje konkurencyjna Vectra.

Multimedia znikają z giełdy, Vectra chce je kupić

Obrót akcjami Multimediów na warszawskiej giełdzie został zawieszony we wtorek 23 sierpnia br. Przymusowy wykup akcji zaplanowano na 29 sierpnia. Dokona go fundusz Lubotech Limited, reprezentujący siedem funduszów, do których należy łącznie 90,6 proc. akcji operatora. Po skupieniu reszty akcji z rynku w cenie 9,7 zł za każda akcję spółka zniknie z obrotu giełdowego.

Wiadomo, że zarząd i udziałowcy Multimediów od dawna nie kryli się z chęcią opuszczenia giełdy przez spółkę. - Jest wiele wariantów, może nas kupić inwestor branżowy jak np. UPC Polska czy Vectra albo może to być inwestor finansowy - usłyszeliśmy od osoby bliskiej kierownictwu spółki.

- Struktura Multimediów jest w dużym stopniu komplementarna z naszym systemem zarówno pod względem technologicznym jak i lokalizacyjnym. Dlatego jesteśmy zainteresowani zakupem tego operatora, jeśli spółka będzie poszukiwać nabywcy. W każdej chwili możemy podjąć rozmowy w formule bilateralnej - informuje Wirtualnemedia.pl Krzysztof Stefaniak, rzecznik prasowy Vectry. Firma Multimedia Polska nie komentuje tego, czy jakieś negocjacje z Vectrą już się zaczęły.

Vectra chciała w ub.r. przejąć sieć Aster, ale ostatecznie umowę na jej zakup podpisał fundusz Liberty Global, właściciel UPC Polska. Transakcja już ponad osiem miesięcy czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Urząd nie chce zgodzić się na przejęcie całej sieci Aster przez UPC bez dokonania odsprzedaży jej krakowskiej części (dowiedz się więcej). Przejęcie Multimediów przez Vectrę też wymagać będzie zgody Urzędu.

Multimedia Polska w 2010 roku miały 567,22 mln zł przychodów i 82,64 mln zł zysku netto. Na koniec marca br. z usług operatora korzystało prawie 700 tys. abonentów, podczas gdy liczba klientów Vectry wyniosła wtedy 773 tys. Spółka ta nie ujawnia danych finansowych.

-
-
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multimedia znikają z giełdy, Vectra chce je kupić

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kazimierz
Multimedia to kanciarstwo i syf. Ciągła zmiana oferty programowej na gorszą, podwyżki i brak odbioru telewizji cyfrowej w mniejszych miejscowościach (choć od kilku lar mówia, ze w kolejnym roku to już na pewno). Wykorzystuja pozycje monopolisty i tyle (w wielu miasta nie mają konkurencji bo podzielili rynek)
odpowiedź
User
Marcin
BARDZO DOBRZE,NIECH ZNIKNA MULTIMEDIA Z RYNKU OPERATOROW.PLACI SIE BARDZO WYSOKI ABONAMENT A NIE JEST SIE PEWNYM CZY NA DRUGI DZIEN NIE ZMIENIA PROGRAMOW
odpowiedź
User
Wolałbym, żeby UPC przejęło MM. Vectra ma wyższe ceny na internet niż te dotychczasowe MM.

Vectra pieprzy o szybkim internecie, podaje szybkości, które uzyskuje się tylko w nocy, w dzień jest 2x wolniej. Internet w MM skacze w nocy do 20mbit. Kalkulując kwoty internet w MM jest tańszy niż w Vectrze. UPC nie śpijcie, olać Astera, MM to lepszy kąsek....
odpowiedź