SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Multiscreening po polsku - jak jednocześnie korzystamy z komputera, smartfonu, telewizora i tabletu (raport)

73 proc. polskich internautów podczas oglądania telewizji korzysta nieraz z komputera, smartfona lub tabletu. Najczęściej postępują tak osoby w wieku 19-30 lat.

Multiscreening po polsku - jak jednocześnie korzystamy z komputera, smartfonu, telewizora i tabletu (raport)

Z badania mobiu - marki należącej do Cube Group i Interactive Research Center - wynika, że jednocześnie z dwóch urządzeń spośród komputera, smartfonu, telewizora i tabletu korzysta jedna czwarta polskich internautów w wieku 19-30 lat. Wśród multicreenowców jest więcej kobiet niż mężczyzn, natomiast zdecydowanie najmniej - nastolatków oraz osób z podstawowym wykształceniem.

Już prawie połowa polskich internautów ma własny smartfon, a 16 proc. - tablet. Wśród posiadaczy smartfonów 29 proc. to ludzie w wieku 19-24 lat, a wśród posiadaczy laptopów największą grupę stanowią osoby w wieku 19-30 lat.

W czasie oglądania telewizji po laptop lub tablet sięga mniej więcej połowa posiadaczy takich urządzeń, a po smartfon - aż 62 proc.

Jednak smartfon i tablet częściej niż podczas oglądania telewizji są używane w czasie pracy przy komputerze, np. przeglądania internetu. Wyjątkiem są gry, przy których tylko 9 proc. osób sięga po smartfon, a zaledwie 2 proc. - po tablet.

29 proc. internautów pracujących zawodowo przy komputerze korzysta jednocześnie z dwóch takich urządzeń. Niewiele mniej sięga przy tym po smartfon, natomiast 17 proc. zerka w telewizor, a 7 proc. - korzysta z tabletu.

Drugi ekran przez pracujących przy komputerze najczęściej jest wykorzystywany do celów pozazawodowych, takich jak komunikacja ze znajomymi i słuchanie muzyki.

Podczas grania w gry korzystanie z drugiego ekranu jest niezwykle rzadkiej - i to niezależnie od urządzenia, na którym się gra.

Inaczej jest z surfowaniem po internecie, w trakcie czego chętnie sięgamy po inne urządzenie multimedialne - najczęściej smartfon (36 proc. wskazań), a nieco rzadziej laptop (24 proc.) i komputer stacjonarny (19 proc.)

Prawie połowa internautów podczas oglądania seriali, korzysta z komputera, natomiast 19 proc. sięga po smartfon.

W czasie oglądania serialu na drugim ekranie najczęściej kontaktujemy się ze znajomymi, a w przerwie reklamowej korzystamy z serwisów społecznościowych.

Oglądanie programów dokumentalnych skłania przede wszystkim do komunikowania się ze znajomymi oraz - w przerwie reklamowej - szukania informacji o tym, co właśnie się zobaczyło na ekranie

Podczas transmisji sportowych na drugim ekranie dominują aktywności społecznościowe - podobnie jak przy oglądaniu filmów i bajek.

Oglądanie wiadomości prawie tak często jak do kontaktowania się ze znajomymi skłania do szukania na drugim ekranie wiadomości o tym, co właśnie ogląda się w programie informacyjnym.

Aż 29 proc. internautów chciałoby móc ściągnąć na smartfon przepisy z oglądanego właśnie programu kulinarnego. 24 proc. jest zainteresowanych opcjami grywalizacyjnymi opartymi na funkcjach geolokalizacji w telefonach.

Badanie zostało zrealizowane przez mobiu - markę należącą do Cube Group i Interactive Research Center - przy użyciu dwóch technik analitycznych: badania kwestionariuszowego i jakościowej analizy spontanicznych dyskusji internautów.

Badanie kwestionariuszowe zostało zrealizowane na losowej próbie internautów (N=4924) w wieku co najmniej 13 lat w dniach 24-26 luty br.. Kwestionariusze zostały zebrane metodą Real Time Sampling – zaproszenia do badania były emitowane poprzez okna popup na serwisach internetowych zrzeszonych w sieciach reklamowych współpracujących z Interactive Research Center.

Moduł Insight to wirtualna etnografia poświęcona zjawisku multiscreeningu. W ramach badania zostały zidentyfikowane dyskusje internautów opublikowane w 2012 roku dotyczące jednoczesnego korzystania z wielu różnych urządzeń. W ramach badania zostały opisane typowe zachowania - najczęściej powtarzające się opisy korzystania z wielu urządzeń; w raporcie są również opisane zachowania najbardziej wyróżniające się na tle typowych dyskusji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Multiscreening po polsku - jak jednocześnie korzystamy z komputera, smartfonu, telewizora i tabletu (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl