SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (styczeń 2013 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

Biznes, finanse, prawo

Serwisy Onetu zanotowały 230 tys. real users mniej, ale prawie 5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, a strony Money.pl stracił 310 tys. real users, ale zyskały 2 mln odsłon. Wirtualnemedia.pl odwiedziło 481 tys. użytkowników, którzy wykonali 3 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 3 776 123 75 732 635 19,51% tak
2 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 3 614 762 52 508 856 18,68% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 3 296 304 71 234 669 17,03% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 3 194 905 33 137 217 16,51% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 2 124 830 24 988 453 10,98% tak
6 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 1 949 848 44 844 854 10,08% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 287 524 26 296 964 6,65% tak
8 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 1 140 967 8 154 722 5,90% tak
9 Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo 965 063 12 894 071 4,99% tak
10 nf.pl 899 112 9 805 313 4,65% tak
11 Grupa PTWP 722 449 9 201 831 3,73% tak
12 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 680 482 14 251 828 3,52% tak
13 Grupa Gofin.pl 638 874 12 315 176 3,30% tak
14 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 604 205 3 820 112 3,12% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer - Biznes, finanse, prawo 539 523 3 211 760 2,79% tak
16 krs-online.com.pl 481 782 - 2,49%  
17 wirtualnemedia.pl 480 951 3 000 172 2,49% tak
18 podatki.biz 412 302 2 244 300 2,13% tak
19 Grupa Puls Biznesu 392 929 7 969 780 2,03% tak
20 Grupa Spolecznosci.pl - media2.pl 386 665 2 785 396 2,00% tak


Informacje i publicystyki

Strony WP i Orange straciły w skali roku 310 tys. real users i 25 mln, a witryny Onetu - 280 tys. real users (zyskując jednak 30 mln odsłon). Natomiast serwisy Gazeta.pl zyskały 115 tys. real users i 18 mln odsłon, a Polskapresse - 210 tys. real users i 22 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Informacje i publicystyka 6 436 243 275 552 995 33,26% tak
2 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 6 324 166 289 813 791 32,68% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 911 510 221 575 263 30,55% tak
4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 4 615 028 114 869 149 23,85% tak
5 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 902 079 106 321 212 20,16% tak
6 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 3 839 432 131 229 407 19,84% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 2 971 973 74 847 425 15,36% tak
8 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 525 507 81 550 362 13,05% tak
9 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 2 494 942 31 513 651 12,89% tak
10 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 1 400 363 12 898 873 7,24% tak
11 Grupa Netshare - Informacje i publicystyka 1 158 885 22 336 507 5,99% tak
12 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 1 132 723 9 675 545 5,85% tak
13 Grupa Trojmiasto.pl 1 091 961 58 838 427 5,64% tak
14 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 972 077 34 969 984 5,02% tak
15 natemat.pl 940 495 - 4,86%  
16 Grupa Wprost.pl - Informacje i publicystyka 917 591 6 732 592 4,74% tak
17 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 880 761 11 482 185 4,55% tak
18 Grupa Google - Informacje i publicystyka 852 904 - 4,41%  
19 Grupa Next Infor - dziennik.pl - informacje i publicystyka 768 693 12 780 098 3,97% tak
20 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 675 316 - 3,49%  


Kultura i rozrywka

YouTube’a odwiedziło 405 tys. użytkowników więcej niż w styczniu ub.r. Bardzo duży spadek zanotowały serwisy o2.pl, które straciły ok. 25 proc. zasięgu (1,77 real users i 148 mln odsłon). Witryny Onetu zyskały co prawda 1,21 mln real users, ale liczba wykonanych przez nich odsłon spadła prawie trzykrotnie.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 13 597 642 - 70,26%  
2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 7 433 941 254 809 269 38,41% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 5 588 466 400 666 856 28,88% tak
4 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 4 779 785 216 734 898 24,70% tak
5 n-mobile.net 4 612 274 - 23,83%  
6 Grupa Spilgames 4 531 598 - 23,42%  
7 filmweb.pl 4 322 847 304 224 136 22,34% tak
8 Grupa Demotywatory.pl - Kultura i rozrywka 4 239 505 - 21,91%  
9 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 4 116 799 237 224 622 21,27% tak
10 goodgamestudios.com 3 621 392 - 18,71%  
11 niefart.pl 3 355 739 - 17,34%  
12 Grupa Kwejk.pl 3 163 501 - 16,35%  
13 Grupa Google - Kultura i rozrywka 3 093 204 - 15,98%  
14 tekstowo.pl 2 745 132 41 155 247 14,19% tak
15 besty.pl 2 363 521 - 12,21%  
16 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 2 175 742 34 711 913 11,24% tak
17 Grupa Ipla 2 069 097 17 473 628 10,69% tak
18 gametwist.pl 2 068 443 - 10,69%  
19 bet365.com 1 945 983 - 10,06%  
20 wyspagier.pl 1 939 308 - 10,02%  


Motoryzacja

Strony Allegro zanotowały 620 tys. użytkowników i 80 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Za to zyskały witryny WP i Orange, Onetu i Interii. Najwięcej te pierwsze - 675 tys. real users i 10 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 3 664 072 349 553 778 18,93% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 2 678 935 43 461 948 13,84% tak
3 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 300 762 53 740 205 11,89% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 574 072 31 113 644 8,13% tak
5 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 361 291 14 360 848 7,03% tak
6 autocentrum.pl 1 182 932 28 381 629 6,11% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 998 056 18 572 820 5,16% tak
8 tablica.pl - tablica.pl - motoryzacja 939 472 157 630 260 4,85% tak
9 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 837 100 21 734 805 4,33% tak
10 Grupa V10.pl - Motoryzacja 548 589 - 2,83%  
11 Grupa Auto.pl 543 128 6 541 914 2,81% tak
12 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 517 309 2 951 407 2,67% tak
13 Grupa Mobile 485 263 - 2,51%  
14 Grupa NextWeb Media - autokult.pl 359 260 2 525 537 1,86% tak
15 gumtree.pl - motoryzacja 350 792 - 1,81%  
16 Grupa O2.pl - Motoryzacja 334 072 6 819 897 1,73% tak
17 Grupa Next Infor - Motoryzacja 290 186 1 223 234 1,50% tak
18 scigacz.pl 268 845 3 235 278 1,39% tak
19 Grupa Murator - superauto24.se.pl 252 268 1 440 578 1,30% tak
20 Grupa Samnaprawiam.com - Motoryzacja 228 199 1 393 866 1,18% tak


Budownictwo i nieruchomości

Trzy czołowe serwisy osiągnęły wzrosty odwiedzalności. Najwięcej - 825 tys. real users i 18 mln odsłon - zyskały strony Polskapresse. 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 622 533 49 491 511 8,38% tak
2 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 580 194 24 754 277 8,17% tak
3 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 1 538 613 49 590 751 7,95% tak
4 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 1 165 550 42 836 804 6,02% tak
5 gumtree.pl - nieruchomosci 617 567 - 3,19%  
6 Grupa Melog.com - domy.pl 595 283 13 532 216 3,08% tak
7 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 589 765 14 630 656 3,05% tak
8 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 570 457 31 675 921 2,95% tak
9 tablica.pl - tablica.pl - nieruchomości 540 373 32 719 801 2,79% tak
10 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 445 606 25 376 091 2,30% tak
11 Grupa Budujemydom.pl - Budownictwo, nieruchomości 395 632 2 085 803 2,04% tak
12 trovit.pl - mieszkania.trovit.pl 390 768 - 2,02%  
13 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 332 049 2 039 417 1,72% tak
14 Grupa Morizon S.A. 292 715 3 596 224 1,51% tak
15 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 242 480 5 404 758 1,25% tak
16 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 231 365 1 233 250 1,20% tak
17 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 224 873 3 051 848 1,16% tak
18 Grupa KRN Media 201 173 3 196 902 1,04% tak
19 swiatkwiatow.pl 199 331 1 974 312 1,03% tak
20 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 192 654 2 692 902 1,00% tak


Edukacja

Wikipedię odwiedziło 315 tys. polskich użytkowników więcej niż przed rokiem, a strony edukacyjne Google - 145 tys. więcej. Za to zmalał ruch w serwisach Gazeta.pl i Zadane.pl.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 10 007 375 - 51,71%  
2 Grupa Google - Edukacja 5 815 222 - 30,05%  
3 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 3 213 167 26 411 935 16,60% tak
4 zadane.pl 2 501 564 - 12,93%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 758 156 14 941 321 9,09% tak
6 Grupa Onet.pl - Edukacja 1 718 099 8 843 890 8,88% tak
7 bryk.pl 1 201 720 5 143 943 6,21% tak
8 Grupa O2.pl - Edukacja 1 021 999 10 030 528 5,28% tak
9 pl.bab.la 943 036 - 4,87%  
10 szkolnictwo.pl 925 409 - 4,78%  
11 Serwisy edukacyjne PWN 842 292 - 4,35%  
12 Grupa GG Network - megaslownik.pl 775 024 9 648 626 4,00% tak
13 klp.pl 766 958 - 3,96%  
14 Grupa Netstel - Edukacja 737 495 - 3,81%  
15 shvoong.com 719 444 - 3,72%  
16 edux.pl 694 823 - 3,59%  
17 Grupa Edgard 616 337 - 3,18%  
18 Grupa Ling.pl 508 539 3 649 860 2,63% tak
19 translate.pl 487 771 - 2,52%  
20 trudne.pl 461 485 - 2,38%  
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w styczniu 2013 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl