Netflix wprowadzi globalnie funkcję losowego odtwarzania. Trwają testy na Smart TV

Netflix ujawnił, że prowadzi obecnie próby nowej funkcji w swoim serwisie pozwalającej na losowe odtwarzanie filmów i odcinków seriali. Treści mają być sugerowane odbiorcom na podstawie ich domyślnych preferencji oraz dotychczasowych zachowań na platformie. Opcja Shuffle Play ma zostać udostępniona użytkownikom na całym świecie w pierwszej połowie 2021 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wprowadzi globalnie funkcję losowego odtwarzania. Trwają testy na Smart TV
Fot.: Engadget

Pierwsze testy nowej wersji funkcji losowego odtwarzania treści Netflix rozpoczął w aplikacji mobilnej na Androida w kwietniu 2019 r., dotyczyła ona wówczas jedynie poszczególnych odcinków seriali. Teraz Serwis zapowiedział, że wkrótce ta opcja stanie się bardziej dostępna.

Shuffle Play dla każdego

Teraz podczas konferencji Netflix poinformował, że prowadzi obecnie próby wprowadzenia funkcji odtwarzania losowego w nowej formie.

W testach mogą uczestniczyć jedynie użytkownicy korzystający z Netfliksa za pośrednictwem aplikacji dostępnej w wybranych modelach telewizorów typu Smart TV.

Netflix wyjaśnia, że funkcja Shuffle Play może sugerować użytkownikowi kolejne produkcje po zakończeniu oglądania każdego filmu lub odcinka serialu na platformie.

Treści te będą dobierane przez algorytm indywidualnie dla każdego odbiorcy w zależności od tego, jakie tytuły oglądał on wcześniej i jakimi tytułami był najbardziej zainteresowany. Takie rozwiązanie ma ułatwić widzom wybór treści które mogą go zaciekawić bez konieczności żmudnego przeglądania całego katalogu Netfliksa.

Netflix zapowiada, że Shuffle Play pojawi się nie tylko w odbiornikach Smart TV, ale też w wersji przeglądarkowej serwisu oraz w jego aplikacji mobilnej. Zgodnie z planem dostęp do tej opcji mają otrzymać wszyscy użytkownicy do końca pierwszej połowy 2021 r.

Do momentu opublikowania tego tekstu Netflix nie odpowiedział Wirtualnemedia.pl na pytanie, w jakim terminie z Shuffle Play będą mogli korzystać użytkownicy serwisu w Polsce, których liczbę ocenia się na prawie milion subskrybentów.

Netflix ma ponad 200 milionów subskrybentów

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 8,5 mln do 203,66 mln. Firma zanotowała wzrost wpływów z 5,47 do 6,64 mld dolarów, a jej zysk netto zmalał z 587 do 542 mln zł. Serialowymi hitami kwartału były „The Crown” i „Gambit królowej”, a filmowym - „The Midnight Sky”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-w-polsce-prawie-880-tysiecy-uzytkownikow-w-polowie-roku-ich-liczba-wzrosnie-do-997-tysiecy-imponujacy-wynik-dlaczego-netflix-jak-korzystac-ceny-oferta,7170522930787969a ##

W 2020 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 17 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2021 roku może to być kwota 19 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami