SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” wyprzedził „Uważam Rze”, tracą „Przekrój" i „Wprost”

W lipcu br. nowym liderem sprzedaży wśród tygodników opinii został „Gość Niedzielny” spychając na drugą pozycję „Politykę”. Na trzecie miejsce awansował „Newsweek Polska”. Liderujące „Uważam Rze” spadło z podium.

okładka

okładka "Newsweek"

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w lipcu br. wyniosła 132 033 egz. i była o 1,45 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję z pierwszej spadła „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 3,13 proc. do 130 020 egz. 

Trzecie miejsce w lipcu br. zajął tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który zanotował największy wzrost sprzedaży wynoszący 26,14 proc. i jego wynik uplasował się na poziomie 129 490 egz. Od końca marca br. tytułem kieruje Tomasz Lis.

Z pozycji lidera dopiero na czwarte miejsce spadł tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 6,25 proc. do 128 117 egz. Tygodnik ten w czerwcu br. podniósł cenę z 2,90 zł do 3,90 zł (więcej na ten temat), ale kosztuje i tak mniej niż „Newsweek” czy „Polityka” ukazujące się cały czas w cenie 5 zł.

Trzeba jednak podkreślić, że różnice w sprzedaży między czterema najpopularniejszymi tytułami są nieznaczne, wynoszą maksymalnie ok. 3 tys. egz. Kolejne tygodniki z zestawienia od czołówki dzieli już przepaść. Będący na pozycji piątej „Wprost” (AWR „Wprost”) zanotował bowiem w lipcu br. wynik na poziomie 71 570 egz., o 30,88 proc. niższy niż rok wcześniej, gdy zajmował on miejsce czwarte.

>> „Wprost”, „Polityka” i „Uważam Rze”: Pomysł Lisa o ujednoliceniu ceny jest dziwaczny

Najwięcej w rankingu stracił „Przekrój” (Presspublica), który spadł z pozycji siódmej na ósmą. Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała aż o 38,41 proc. i w lipcu br. wyniosła zaledwie 20 633 egz. Od października br. tytuł ma mieć nową redaktor naczelną Zuzannę Ziomecką i nowy zespół redakcyjny, który już pracuje nad jego odświeżeniem (dowiedz się więcej).

Wirtualnemedia.pllipiec
ZKDP2 0122 011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198 561133 000132 033201 854134 252133 973
Polityka186 000130 020130 020191 250134 218134 218
Newsweek Polska194 564150 033129 490169 255114 576102 659
Uważam Rze213 233128 617128 117252 920136 924136 661
Wprost168 980128 21871 570177 750125 879103 540
Gazeta Polska136 54768 43767 851136 09166 91865 744
Przegląd60 90020 66020 66060 95023 09623 096
Przekrój45 21326 44320 63373 00039 30533 500
Tygodnik Powszechny31 53216 58315 82537 63819 92216 274
Przewodnik Katolicki35 01025 0452 96040 00526 4323 133


Oba ukazujące się tygodniki z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej zanotowały w lipcu br. spadki sprzedaży. Więcej straciło jednak „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,48 proc. do 14 739 egz. Z kolei sprzedaż „Tygodnika Angory” (Westa-Druk Mirosław Kuliś) zmniejszyła się o 2,86 proc. do 364 412 egz.

Wirtualnemedia.pllipiec
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora533834364412364412521109375150375150
Forum292741473914739300401576115761


W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. większość tytułów odnotowało wzrosty sprzedaży. Najwięcej zyskał „Przekrój”, którego wynik poszedł do góry o 16,74 proc. Natomiast najwięcej stracił „Gość Niedzielny” (było to 6,67 proc.).

Wirtualnemedia.pl2 012
ZKDPlipiecczerwiec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny198 561133 000132 033205 810142 475141 475
Polityka186 000130 020130 020182 250120 311120 311
Newsweek Polska194 564150 033129 490191 633139 834119 793
Uważam Rze213 233128 617128 117218 637126 653126 170
Wprost168 980128 21871 570177 744130 55573 370
Gazeta Polska136 54768 43767 851136 16363 66262 875
Przegląd60 90020 66020 66060 90019 71319 713
Przekrój45 21326 44320 63348 56723 48417 674
Tygodnik Powszechny31 53216 58315 82535 54920 50915 459
Przewodnik Katolicki35 01025 0452 96035 01025 2983 128
WIRTUALNEMEDIA.PL
Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPlipiecczerwiec
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora533 834364 412364 412530 962341 372341 372
Forum29 27414 73914 73929 34714 17814 178


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Uważam Rze”, tracą „Przekrój" i „Wprost”

48 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
widocznie newsweek przyciaga odkladkami gdzie wieszaja na krzyzu kazdego po kolei, wieksza proba robienia tanich sensacji jak w tabloidzie
odpowiedź
User
fuckty24
Newsweek? Obciach, jak inne szmatławce, tyle, że wychodzi co tydzień.
Z szacunku do własnego rozumu i smaku - nie tykam.
odpowiedź
User
kamil
fuckty24 -a kogo to obchodzi czego się tykasz? i tak ledwie czytać potrafisz wiec to bez znaczenia:(
odpowiedź