SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,24 mln widzów „Klanu” w sezonie 2020/2021

W sezonie 2020/2021 „Klan” oglądało średnio 1,24 mln osób, o 260 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Telenowela dała Jedynce pozycję wicelidera oglądalności w rynku telewizyjnym w 4+ i czwarte miejsce w grupie komercyjnej 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 42,33 mln zł. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Kadr z telenoweli „Klan”, w której poruszany jest temat COVID-19; fot. TVPArticle

Średnia widownia premierowych odcinków kolejnej edycji telenoweli „Klan”, wyemitowanych w okresie od 31 sierpnia 2020 roku do 25 czerwca 2021 roku wyniosła 1,24 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 11,43 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 7,14 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Produkcja emitowana była od poniedziałku do piątku o godz. 18.00.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Zdecydowanie najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 10 lutego. Śledziło go średnio 2,03 mln osób (tego dnia odbywał się protest mediów, w którym większość komercyjnych stacji - m.in. TVN24 i Polsat News - nadawały czarne plansze).

W porównaniu do poprzedniego sezonu obyczajowa produkcja straciła 260 tys. widzów. Wówczas średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,50 mln oglądających przy udziale na poziomie 12,60 proc. w 4+, 8,24 proc. w 16-49 i 8,45 proc. w 16-59.

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji nowego sezonu „Klanu” zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Pierwsza wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie była TVP2 (11,53 proc.; „Panorama”), trzeci - Polsat (9,96 proc.; „Pierwsza miłość”), a czwarty - TVN (7,70 proc.; „Ukryta prawda”).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Jedynka zajęła miejsce czwarte.

Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków „Klanu” w sezonie 2020/2021 wyniosły 42,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 1,24 mln widzów „Klanu” w sezonie 2020/2021

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kolos
Jak na tyle lat emisji "Klanu" to bardzo przyzwoity wynik. Jedyny serial gdzie nie jest nic wymyślane i wydaje się być jak w prawdziwym życiu, a co najważniejsze poruszane są światowe problemy m.in. zespół Downa czy Covid-19.
odpowiedź
User
Seba
Ten serial zatrzymał się w latach 90
odpowiedź
User
Karolina
Czyli bije na głowę tvnowskie kryminały w prime time - nieźle
odpowiedź