SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Ojciec Mateusz” zyskał milion widzów i deklasuje konkurencję

Czwartkowe premiery szóstego sezonu “Ojca Mateusza” mają milion widzów więcej niż rok wcześniej i zdecydowanie wygrywają z konkurencją. O pół miliona spadła za to widownia niedzielnych powtórek, ale one też nadal dają TVP 1 pozycję silnego lidera.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki szóstej serii „Ojca Mateusza” ogląda przeciętnie 5,19 mln widzów przy udziale wynoszącym 33,96 proc. w 4+ i 26,30 proc. w 16-49. Nadawane rok wcześniej pierwsze odcinki czwartego sezonu miały 4,2 mln oglądających (ich udział wynosił odpowiednio 27,73 proc. i 22,65 proc.)

W czasie nadawania serialu Jedynka jest zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 18,15 proc. znajduje się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej plasują się: TVP 2 (9,28 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (8,68 proc.; “Ludzie Chudego” i „Hotel 52”).

Z konkurencją wygrywają też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30, dawnym paśmie premierowym serialu. Gromadzą one średnio 2,46 mln widzów, a ich udział wynosi 25,68 proc. w 4+ i 20,39 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka).

Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek produkcji zajmuje Polsat z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 12,93 proc. (nadaje filmy fabularne), a trzecie - TVN (12,71 proc.). Jednak trzeba dodać, że rok wcześniej widownia niedzielnych emisji była o 500 tys. osób wyższa.

Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi oraz małych miast.


Oglądalność “Ojca Mateusza”

PremieryWszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
08-09-20115 257 11234,72%28,91%
15-09-20115 021 41332,86%23,88%
22-09-20115 303 07834,36%26,29%
Średnia5 188 99833,96%26,30%
 
PowtórkiWszyscy 4+16-49
DataAMRSHR %SHR %
11-09-20112 171 71624,55%18,27%
18-09-20112 741 05826,60%22,04%
Średnia2 462 98725,68%20,39%



Widownia konkurencji w czasie emisji serialu

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Ojciec Mateusz5 188 99833,96%26,30%
TVN2 773 41418,15%17,31%
TVP 21 418 5609,28%12,51%
Polsat1 326 2898,68%10,08%


Profil widowni produkcji

  ADH %AFF
PłećMężczyźni38,98%81
Kobiety61,02%118
Wiek 4-91,16%20
 10-153,50%52
16 - 191,75%31
20 - 242,51%32
25 - 293,25%36
30 - 344,93%60
35 - 396,40%87
40 - 445,83%91
45 - 497,41%108
50 - 5411,30%140
55 - 5911,51%148
60+40,46%201
Wlk. miastaWieś45,25%116
< 50 tys.25,15%105
50-100 tys.8,51%99
100-200 tys.5,50%68
> 200 tys.15,59%77
ZawódTop management6,49%75
Pracownicy średniego szczebla12,44%83
Pracownicy fizyczni i rolnicy16,45%82
Emeryci48,91%190
Inni15,71%51


 

Dołącz do dyskusji: “Ojciec Mateusz” zyskał milion widzów i deklasuje konkurencję

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qaro
Skoro tak dużo ludzi ogląda to należy serial zdjąć i zastąpić Rezydencją albo innym Tuskobusem. W końcu kogo na Woronicza obchodzi oglądalność, jak powiedział towarzysz Kapuściński.
odpowiedź