Optymiści w sieci

Społeczność Internautów nabiera znaczenia nie tylko pod względem ilościowym (stanowi ona obecnie 28% populacji w wieku 15-75 lat, czyli ok. 8.4 mln osób), ale również pod względem spójności cech społeczno-demograficznych

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W ten sposób społeczność Internautów coraz wyraźniej odróżnia się od grupy osób nie korzystających z sieci.

Wśród użytkowników globalnej sieci komputerowej przeważają ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród Internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.

Poza osobami uczącymi się, znaczny odsetek w grupie Internautow stanowią również obywatele uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).

Analiza danych NetTrack potwierdza także, że wśród Internautów jest więcej osób, których dochody miesięczne netto mieszczą się w przedziale 1800 PLN +. Ponadto osoby korzystające z sieci czterokrotnie częściej, niż nie korzystające deklarują, że pieniędzy starcza im na wszystkie wydatki. Można powiedzieć, że Internauci mają bardziej optymistyczne zdanie na temat swojego położenia finansowo - materialnego.

Korzystajacy z Internetu2 565 przypadków (28,4% próby)Jak często korzystasz z internetu   codziennie lub prawie codziennie49,70%  kilka razy w tygodniu24,20%  raz na tydzień13,50%  kilka razy w miesiącu7,60%  raz na miesiąc3,00%  rzadziej niż raz na miesiąc2,00%  trudno powiedzieć0,00%Gdzie korzystasz z internetu   w domu62,50%  w pracy23,90%  w szkole / na uczelni22,10%  u znajomych13,50%  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym12,40%  w innym miejscu1,30%Którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca?   ONET (www.onet.pl)73,60%  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)62,20%  GOOGLE (www.google.pl)53,20%  INTERIA.PL (www.interia.pl)41,50%  GADU-GADU (www.gadugadu.pl)40,30%  ALLEGRO (www.allegro.pl)32,50%  IDEA (www.idea.pl)18,50%  PORTAL O2 (www.o2.pl)17,70%  PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl)16,70%  ERA (www.era.pl)13,10%

Źródło: Net Track, Millward Brown SMG/KRC Okres: Styczeń 2005 : Marzec 2005 Grupa celowa:  Korzystający z Internetu Próba: 2 565 przypadków 

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"