Optymiści w sieci

Społeczność Internautów nabiera znaczenia nie tylko pod względem ilościowym (stanowi ona obecnie 28% populacji w wieku 15-75 lat, czyli ok. 8.4 mln osób), ale również pod względem spójności cech społeczno-demograficznych

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W ten sposób społeczność Internautów coraz wyraźniej odróżnia się od grupy osób nie korzystających z sieci.

Wśród użytkowników globalnej sieci komputerowej przeważają ludzie młodzi, studenci lub uczniowie, a co za tym idzie również osoby niepracujące. Wśród Internautów jest czterokrotnie więcej osób w wieku 15-24 niż wśród osób nie surfujących po sieci oraz siedmiokrotnie więcej uczniów i studentów.

Poza osobami uczącymi się, znaczny odsetek w grupie Internautow stanowią również obywatele uprawiający wolne zawody. Jest ich aż siedmiokrotnie więcej, niż w przypadku grupy respondentów deklarujących nie korzystanie z sieci. Internauci mogą się też pochwalić trzykrotnie liczniejszym udziałem w swoim gronie pracowników umysłowych (17% w stosunku do 6%).

Analiza danych NetTrack potwierdza także, że wśród Internautów jest więcej osób, których dochody miesięczne netto mieszczą się w przedziale 1800 PLN +. Ponadto osoby korzystające z sieci czterokrotnie częściej, niż nie korzystające deklarują, że pieniędzy starcza im na wszystkie wydatki. Można powiedzieć, że Internauci mają bardziej optymistyczne zdanie na temat swojego położenia finansowo - materialnego.

Korzystajacy z Internetu2 565 przypadków (28,4% próby)Jak często korzystasz z internetu   codziennie lub prawie codziennie49,70%  kilka razy w tygodniu24,20%  raz na tydzień13,50%  kilka razy w miesiącu7,60%  raz na miesiąc3,00%  rzadziej niż raz na miesiąc2,00%  trudno powiedzieć0,00%Gdzie korzystasz z internetu   w domu62,50%  w pracy23,90%  w szkole / na uczelni22,10%  u znajomych13,50%  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym12,40%  w innym miejscu1,30%Którą stronę internetową odwiedziłeś w ciągu miesiąca?   ONET (www.onet.pl)73,60%  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)62,20%  GOOGLE (www.google.pl)53,20%  INTERIA.PL (www.interia.pl)41,50%  GADU-GADU (www.gadugadu.pl)40,30%  ALLEGRO (www.allegro.pl)32,50%  IDEA (www.idea.pl)18,50%  PORTAL O2 (www.o2.pl)17,70%  PORTAL GAZETA (www.gazeta.pl)16,70%  ERA (www.era.pl)13,10%

Źródło: Net Track, Millward Brown SMG/KRC Okres: Styczeń 2005 : Marzec 2005 Grupa celowa:  Korzystający z Internetu Próba: 2 565 przypadków 

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"