SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pegaz” śledzi tylko 220 tys. widzów. TVP1 przegrywa z konkurencją

Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” ogląda średnio 224 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Jedynka chce wzmocnić promocję programu.

fot. tvp Article

 „Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany jest w środy o godz. 22.40, począwszy od 2 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych wydań wyniosła zaledwie 224 tys. osób, co przełożyło się na 2,56 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 282 tys. widzów.

Oglądalność programu odcinek po odcinku

Data

Godz.

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

02-03-2016

22:40:49

282 251

3,15%

09-03-2016

22:38:45

188 888

2,21%

16-03-2016

22:43:38

200 093

2,29%

Średnio:

223 745

2,56%

W paśmie nadawania programu „Pegaz” TVP1 przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje TVP2 z udziałem na poziomie 9,33 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi jest TVN (8,07 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (6,73 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

TVP1 cały czas pracuje nad podwyższeniem oglądalności programu. Stacja postawi mocniej na promocję „Pegaza” w internecie.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP2

816 614

9,33%

10,02%

TVN

706 564

8,07%

9,81%

Polsat

588 871

6,73%

7,73%

TVP1 - Pegaz

223 745

2,56%

1,98%

Program „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi. Dodatkowo w dni powszednie o 16.50 oglądać można magazyn „Pegaz - Flesz”.

„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku (więcej na ten temat).

W lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Pegaz” śledzi tylko 220 tys. widzów. TVP1 przegrywa z konkurencją

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Polska w ruinie - takie hasło wszyscy pamiętają. Chociaż tę obietnicę pisiory dotrzymają.
54 33
odpowiedź
User
widz
nie mogą zrobić czegoś nowego tylko wracają do starych formatów z przed lat? po co?
61 27
odpowiedź
User
xm
Rewelacyjne są te wyniki oglądalności ekshumowanych programów w TVP. Kurski ciągnie publiczną na dno dna. Na chwałę jedynie słusznej partii.
66 27
odpowiedź
User
toms
Ciekawe ile ma Teleranek? 10, 20 tys? Jakoś się nie chwalą widownią.
57 19
odpowiedź
User
widz
teraz to faktycznie będzie musiał się składać cały kraj aby utrzymywać tą telewizję, :(
ludzie są zbyt inteligentni, nie wystarczy tylko powiedzieć w zwiastunie , że to misyjny program o kulturze, widzowie szybko zweryfikują "tę misyjność" ... potrzebna jest jakość
54 22
odpowiedź