SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pisma komputerowe 15 proc. mniej z reklam. „Komputer Świat” i „PC World” mocno w dół

Od stycznia do maja br. magazyny komputerowe cennikowo zarobiły z reklam 15,4 proc. mniej niż przed rokiem. Większe spadki tych przychodów zanotowały „Komputer Świat” i „PC World”, za to wzrosty osiągnęły „Chip” i „Computerworld”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że „PC Format” (Wydawnictw Bauer) w pierwszych pięciu miesiącach br. cennikowo zarobił z reklam 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy reklamowe „Komputer Świata” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 33 proc., „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) - o 17,7 proc., a „PC World” (IDG Poland) - o 22,7 proc.

>>> „PC Format” liderem, „Chip” i „PC World” tracą

Z drugiej strony „Chip” (Grupa Burda) zarobił na reklamach 9,3 proc. więcej niż przed rokiem, a „Computerworld” (IDG Poland) - 3,9 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Playboxa” (Wydawnictwo Bauer), który zmienił właśnie tryb ukazywania się z dwumiesięcznego na nieregularny (przeczytaj o tym więcej), były aż trzy razy większe.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów komputerowych (bez autopromocji)
Wirtualnemedia.plI-V.2012I-V.2011
PC Format2 120 285 zł2 466 745 zł
Komputer Świat1 699 700 zł2 536 390 zł
CD Action1 793 502 zł2 178 343 zł
Chip1 858 002 zł1 700 500 zł
Computerworld1 438 450 zł1 384 361 zł
PC World1 202 950 zł1 556 700 zł
Playbox318 550 zł103 310 zł
Komputer Świat Gry167 970 zł199 880 zł
Play Wszystko Gra!24 750 zł326 620 zł
Komputer Świat Twój Niezbędnik37 265 zł90 786 zł
Komputer Świat Ekspert-63 480 zł
monitorowane tytuły razem10 661 424 zł12 607 115 zł

Dołącz do dyskusji: Pisma komputerowe 15 proc. mniej z reklam. „Komputer Świat” i „PC World” mocno w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eli Marmur
A teraz odejmijcie od tego 80% i są realne wpływy.
odpowiedź
User
Lifter
Czemu nie 110%? :)
odpowiedź