SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wzrośnie liczba abonentów płatnej telewizji, ale spadną przychody

Do 2027 roku przybędzie 19 mln abonentów płatnej telewizji w 138 krajach świata. Według raportu firmy analitycznej Digital TV Research przychody tradycyjnych operatorów w tym samym okresie spadną o 25 mld dolarów.

Anteny satelitarne. Taki widok niedługo może być rzadkością. (fot. Adrian Gąbka)Article

- W latach 2021-2027 w 86 krajach przybędzie abonentów płatnej telewizji, a w 52 krajach ich ubędzie - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research. - Większość krajów z rosnącą liczbą abonentów płatnej telewizji to kraje rozwijające się, z niskimi ARPU. W Stanach Zjednoczonych spadek liczby abonentów  będzie największy. Do 2027 roku z usług tradycyjnych operatorów zrezygnuje 12 mln osób - dodał.

Spadnie popularność telewizji satelitarnej

Operatorzy IPTV pozyskają 79 milionów abonentów na całym świecie w latach 2021-2027. Łącznie będą ich mieć 439 milionów. Platformy satelitarne stracą do 2027 roku 10 milionów abonentów. Przychody dostawców płatnej telewizji spadną w 70 ze 138 krajów w latach 2021-2027. W Stanach Zjednoczonych spadek wyniesie 19 miliardów dolarów. Globalne przychody platform satelitarnych spadną o 14 miliardów dolarów, a sieci kablowych o 10 miliardów dolarów. Analogowi operatorzy kablowi stracą 1 miliard dolarów. Rynek IPTV nieznacznie wzrośnie.

Spadek liczby abonentów tradycyjnych operatorów w rozwiniętych krajach jest związany z rozwojem serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max. Platformy cyfrowe i sieci kablowe wymagają najczęściej dwuletniej umowy. Serwisy streamingowe są dostępne na zasadzie subskrypcyjnej. Można z nich zrezygnować w dowolnym miesiącu.

Zobacz także: Początek końca telewizji satelitarnej? „Dramatyczne spadki”

Lawinowy spadek liczby abonentów w USA

Niedawno informowaliśmy, że zaledwie 51 proc. widzów w Stanach Zjednoczonych to abonenci sieci kablowych i platform satelitarnych Analitycy z firmy Horowitz Research, którzy przygotowali raport „State of Pay TV, OTT & SVOD 2022” zauważyli, że przed rokiem ten odsetek wynosił 63 proc.

Zobacz także: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili 4,7 mln abonentów

Ostatnio Dish Network ogłosił, że tylko w IV kwartale ub.r. stracił 273 tys. abonentów. Kurs akcji platformy na giełdzie spadł o 13,54 proc. (do 21,13 dol. za akcję) w ciągu dnia. Straty okazały się bowiem znacznie gorsze od oczekiwań rynkowych. Analitycy przewidywali, że z platformą pożegna się 139 tys. abonentów. Za oceanem po blisko 20 latach wrócił temat fuzji Dish Network z DirecTV. Kiedyś nie była możliwa w związku z przepisami antymonopolowymi. Teraz amerykańskie platformy cyfrowe mają wielu konkurentów w postaci serwisów streamingowych.

Amerykańska platforma DirecTV odnotowała spadek liczby abonentów z 25 mln w 2017 roku do 15 mln obecnie. Z kolei Dish Network ma 8 mln klientów, podczas gdy 5 lat temu miał ich 13 mln. Platformy Sky w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech straciły w 2021 roku 198 tys. abonentów.

Dołącz do dyskusji: Wzrośnie liczba abonentów płatnej telewizji, ale spadną przychody

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rycho
Kątęt stał się za drogi na puste kieszenie potencjalnych widzów
odpowiedź
User
Szklana kula
W ubiegłym tygodniu był na tym portalu tekst ze zupełnie odwrotnie, ze ludzie będą rezygnować. To sa tyle warte "analizy".

Zatem ja też się pokusze. Formuła medium jest ograniczona i kiedys się znudzi. Na całym świecie .To nie jest kino, do którego ludzie chodzili i będą chodzić, ponieważ sama wyprawa jest forma nowych doznań. Trochę przezycia wspólnotowego, miniswieta.

Ci którzy oglądają seriale telewizyjne do kilkutysiecy odcinków, nie będą za to płacić.

A sezon 1,2,3,4,5 jakby to nie było atrakcyjne po prostu znudzi się. Na razie jest to trochę aspiracyjne, trochę nadal efekt swiezosci - czy w formie dostępu wśród ludzi którzy z TV zrezygnowali, czy fabuły zrobione na miejscu, dofinansowane, bardziej wiarygodne.

Jednak nie zastąpi to telewizji linearnej i z czasem będzie topiniec, a za 20 lat będą to po prostu biblioteki VOD ze starymi filmami.
odpowiedź
User
Greg
Za C+ płacę do listopada 104 zł miesięcznie. Kończy się umowa. Głównie dla piłki nożnej. Bez ligi angielskiej, niemieckiej, a nie wiadomo, czy Viaplay nie przebije oferty na ligę polską, a także bez pucharów. To po co mi za tę cenę tenis, koszykówka, liga grecka i jakiś golf.
Przecież za to maksymalnie 30 zł. Nie potrzebuję kabałów z Teheranu i Mongolii oras Russia Today.
odpowiedź