Wzrośnie liczba abonentów płatnej telewizji, ale spadną przychody

Do 2027 roku przybędzie 19 mln abonentów płatnej telewizji w 138 krajach świata. Według raportu firmy analitycznej Digital TV Research przychody tradycyjnych operatorów w tym samym okresie spadną o 25 mld dolarów.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Wzrośnie liczba abonentów płatnej telewizji, ale spadną przychody
Anteny satelitarne

- W latach 2021-2027 w 86 krajach przybędzie abonentów płatnej telewizji, a w 52 krajach ich ubędzie - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research. - Większość krajów z rosnącą liczbą abonentów płatnej telewizji to kraje rozwijające się, z niskimi ARPU. W Stanach Zjednoczonych spadek liczby abonentów  będzie największy. Do 2027 roku z usług tradycyjnych operatorów zrezygnuje 12 mln osób - dodał.

Spadnie popularność telewizji satelitarnej

Operatorzy IPTV pozyskają 79 milionów abonentów na całym świecie w latach 2021-2027. Łącznie będą ich mieć 439 milionów. Platformy satelitarne stracą do 2027 roku 10 milionów abonentów. Przychody dostawców płatnej telewizji spadną w 70 ze 138 krajów w latach 2021-2027. W Stanach Zjednoczonych spadek wyniesie 19 miliardów dolarów. Globalne przychody platform satelitarnych spadną o 14 miliardów dolarów, a sieci kablowych o 10 miliardów dolarów. Analogowi operatorzy kablowi stracą 1 miliard dolarów. Rynek IPTV nieznacznie wzrośnie.

Spadek liczby abonentów tradycyjnych operatorów w rozwiniętych krajach jest związany z rozwojem serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max. Platformy cyfrowe i sieci kablowe wymagają najczęściej dwuletniej umowy. Serwisy streamingowe są dostępne na zasadzie subskrypcyjnej. Można z nich zrezygnować w dowolnym miesiącu.

Lawinowy spadek liczby abonentów w USA

Niedawno informowaliśmy, że zaledwie 51 proc. widzów w Stanach Zjednoczonych to abonenci sieci kablowych i platform satelitarnych Analitycy z firmy Horowitz Research, którzy przygotowali raport „State of Pay TV, OTT & SVOD 2022” zauważyli, że przed rokiem ten odsetek wynosił 63 proc.

Ostatnio Dish Network ogłosił, że tylko w IV kwartale ub.r. stracił 273 tys. abonentów. Kurs akcji platformy na giełdzie spadł o 13,54 proc. (do 21,13 dol. za akcję) w ciągu dnia. Straty okazały się bowiem znacznie gorsze od oczekiwań rynkowych. Analitycy przewidywali, że z platformą pożegna się 139 tys. abonentów. Za oceanem po blisko 20 latach wrócił temat fuzji Dish Network z DirecTV. Kiedyś nie była możliwa w związku z przepisami antymonopolowymi. Teraz amerykańskie platformy cyfrowe mają wielu konkurentów w postaci serwisów streamingowych.

Amerykańska platforma DirecTV odnotowała spadek liczby abonentów z 25 mln w 2017 roku do 15 mln obecnie. Z kolei Dish Network ma 8 mln klientów, podczas gdy 5 lat temu miał ich 13 mln. Platformy Sky w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech straciły w 2021 roku 198 tys. abonentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu