Użytkownicy Play z problemami w logowaniu do innych sieci. „To nie jest koniec wewnętrznego roamingu”

Niektórzy użytkownicy sieci Play zaczęli sie skarżyć na problemy z ręcznym logowanie do innych sieci w wewnętrznym roamingu. Najwięcej skarg dotyczy problemów z T-Mobile. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Marcin Gruszka, rzecznik Play radzi by zdać się na automatyczny wybór sieci lub zgłosić się do BOK by odblokować konkretnego operatora. - Obecne doniesienia nie mają nic wspólnego z końcem wewnętrznego roamingu w Play - zapewnia Gruszka.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
12 komentarzy

Sygnały od użytkowników dotyczące nieistniejących wcześniej kłopotów z ręcznym logowaniem się w wewnętrznym roamingu do sieci innych operatorów pojawiły się na forum Play w ubiegłym tygodniu.

Abonenci Play w swoich wpisach alarmowali, że obecnie nie mogą zalogować się ręcznie do konkretnych zewnętrznych sieci dostępnych dotąd w Play w ramach roamingu – chodzi o Plusa, T-Mobile i Orange. Znakomita większość tych narzekań dotyczyła wyboru T-Mobile.

- Ma ktoś z Was dziś taki problem jak ja, że nie możecie się zalogować do roamingu od T-Mobile? Z Plusa działa, ale niestety tam gdzie obecnie przebywam bardzo słaby zasięg a nadajnik z T-Mobile mam 300 metrów od mnie. Ręczne wybieranie TM też nie działa - relacjonował jeden z użytkowników Play.

Inny głos na forum potwierdzał istniejące kłopoty (pisownia oryginalna): - Od jakiegoś tygodnia mam problem z roamingiem od Tmobile, który jest mi niezmiernie potrzebny, bo na wsi, gdzie często jestem mam odbiornik Tmobile w zasięgu wzroku. Dodam, że przy ręcznym wyszukiwaniu nie znajduje mi tej sieci, tylko play i plus. Telefon resetowalem już do ustawień fabrycznych. Co robić? Wybrać się do salonu? Proszę o odpowiedz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-gpw-kiedy-debiut-dywidenda-play-communications ##

Administratorzy forum reagowali na bieżąco na zgłoszenia użytkowników, podobnie jak Biuro Obsługi Klienta Play, które kolejno włączało użytkownikom niedostępny wcześniej roaming w T-Mobile.

Na stronie internetowej Play w dziale pomocy technicznej operator wyraźnie zaznacza, że „Zmiany listy partnerów roamingowych w ramach ww. sieci nie podlegają procesowi udzielenia zgody przez Klienta i mają zapewnić jeszcze lepszy stopień świadczonych przez Play usług.” W dalszej części zaś czytamy: „Lista partnerów roamingu krajowego nie jest elementem umowy i może ulec zmianie. W chwili obecnej udostępniamy Tobie możliwość korzystania z sieci co najmniej jednego, wybranego przez nas partnera roamingowego.„

Ponieważ nie ma doniesień dotyczących niemożności ręcznego zalogowania się do sieci Plus i Orange, zatem w świetle regulaminu Play nie można nic zarzucić. Jednak we wspomnianej dyskusji na forum pojawiły się sugestie, że należący do P4 operator przymierza się do zakończenia współpracy roamingowej z niektórymi ze swoich partnerów.

Takim spekulacjom w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl zdecydowanie zaprzecza Marcin Gruszka, rzecznik Play. - Zgłaszane przez niektórych użytkowników Play problemy z logowaniem się do sieci innych operatorów w ramach wewnętrznego roamingu nie oznaczają w żadnym wypadku, że Play zakończyło lub zamierza zakończyć umowę roamingową z którymkolwiek z trzech naszych partnerów – Plusem, Orange czy T-Mobile - podkreśla Marcin Gruszka. - Obecnie zawarte porozumienia w tym zakresie będą obowiązywały przynajmniej do 2020 roku. Jeżeli jednak konkretnemu klientowi zależy na tym, aby np. w miejscu jego zamieszkania roaming odbywał się tylko i wyłącznie przez T-Mobile, to wystarczy zgłoszenie do naszego biura obsługi i taka możliwość zostanie użytkownikowi udostępniona w trakcie rozmowy z konsultantem.

Rzecznik Play namawia, aby użytkownicy pozostawali przy dynamicznym, automatycznym doborze roamingu przez system.

- Ta opcja daje najlepsze rezultaty i zapewnia bezproblemowe i komfortowe połączenia niezależnie od miejsca w którym użytkownik akurat przebywa. W ten sposób użytkownicy zaczną też korzystać z LTE, które nie jest dostępne w roamingu – zaznacza Gruszka. - Chcę zaznaczyć, że zgłaszane obecnie problemy dotyczą wąskiej grupy użytkowników, co odzwierciedla niska liczba zgłoszeń do naszego call center. Poza tym warto dodać, że dzięki stałej rozbudowie naszej własnej sieci obecnie jedynie 6 proc. transmisji danych w Play odbywa się w roamingu. To oczywiście nie zmienia faktu, że na każde zgłoszenie związane z trudnościami w logowaniu do innych sieci reagujemy na bieżąco.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-siedmiu-uslug-bez-ograniczen-stan-nielimitowany ##

Obecne skargi użytkowników to niejedyne wydarzenie w ostatnim czasie związane z wewnętrznym roamingiem w Play. Na początku czerwca br. operator poinformował, że prędkość przesyłania danych w roamingu z wykorzystaniem infrastruktury T-Mobile ma wynosić zaledwie 1,5 Mb/s (zamiast wcześniejszych 3 Mb/s). Według informacji posiadanych przez Wirtualnemedia.pl perturbacje roamingowe przy połączeniach krajowych są związane z trudnymi negocjacjami prowadzonymi w tym zakresie przez operatorów.

Komentarze (12)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

TOK FM współpracuje z satyrykiem Jankiem Kozą

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

Prezydent ratuje KRRiT. Nie zgadza się z Sejmem i Senatem

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Pierwszy na orbicie gorących newsów" hasłem kampanii Pomponika

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

"Stekiem" i "kiełbasą" można nazwać tylko mięso. Europosłowie zdecydowali

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność
Materiał reklamowy

Kiedy Polacy naprawdę patrzą? Wydarzenia kobiecego sportu, które angażują publiczność

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"

Na Krakowskim Przedmieściu powstał sklep Wokulskiego. Startują zdjęcia do kolejnej "Lalki"