Po świeże produkty do dyskontu

To, gdzie klient robi zakupy, uzależnione jest od oferty produktów świeżych - mięsa, pieczywa, wędlin, warzyw i owoców. Najczęściej kupujemy je w dyskontach i sklepach specjalistycznych - wynika z raportu Nielsena “Get it fresh”.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Według ekspertów Nielsena świeże towary, w szczególności mięso, wędliny i pieczywo, w dużym stopniu decydują o wyborze sklepu przez konsumenta. 83% osób kupujących mięso i 82% kupujących pieczywo deklaruje, że to od oferty tych produktów zależy, gdzie zrobią zakupy.

Po pieczywo konsumenci chodzą najczęściej do sklepów specjalistycznych, np. piekarni (37 proc.). Jeśli chodzi o warzywa i owoce, na prowadzenie wychodzą dyskonty (odpowiednio wskazywane przez 36 i 45 proc. badanych). Z kolei po wędliny i mięso chętniej klienci chodzą do supermarketów (26 i 28 proc. wskazań).

grafika

- Kupując kategorie świeże klienci kierują się przede wszystkim wyglądem, ale co ciekawe, w przypadku mięsa czy wędlin ważne jest również polskie pochodzenie produktu - mówi Alina Krogulec-Kłoss, client consultant w firmie Nielsen.

Według raportu Nielsena, w przyszłości rola produktów świeżych, jako czynnika wyboru miejsca zakupów, będzie miała jeszcze większe znaczenie. - Blisko 40% konsumentów produktów świeżych przewiduje, że będzie spożywać w nadchodzącym roku więcej owoców i warzyw, zaś kolejne blisko 20% planuje spożywać mniej produktów zwierzęcych - dodaje Alina Krogulec - Kłoss.

W przypadku pieczywa przy zakupie bierze pod uwagę wygląd sugerujący świeżość i wysoką jakość (53 proc.), markę piekarni (44 proc.) czy regionalne pochodzenie (37 proc.). W kategorii mięsa i więdlin na znaczeniu zyskuje polskie pochodzenie (45 proc.), sposób hodowli zwierzęcia (37 proc.) czy wysoka zawartość mięsa w 100 g (72 proc. odpowiedzi).

Raport syndykatowy na temat zwyczajów zakupowych Polaków w kategoriach żywność świeża “Get it fresh” obejmuje 5 kategorii produktów świeżych: owoce, warzywa, pieczywo, wędliny oraz mięso. Raport przygotowany na podstawie danych sprzedażowych RMS, wywiadów grup fokusowych (N=4) oraz wywiadów online (N=1523). Termin realizacji: lipiec – sierpień 2019.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu