Polskie Radio zawiesza do odwołania wydarzenia z udziałem publiczności i zmienia ramówki. "Musimy radzić i informować tak, żeby nie wywołać paniki"

W związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem nadawcy telewizyjni, radiowi i prasowi wprowadzają zmiany, by jak najmniej narażać swoich pracowników na niebezpieczeństwo. Polskie Radio do odwołania zawiesiło wydarzenia z udziałem publiczności oraz zmienia ramówki - więcej będzie w nich treści edukacyjnych, poświęconych tematom higieny i profilaktyki. - Musimy radzić i informować tak, żeby nie wywołać paniki - mówi Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia.

nb
nb
Udostępnij artykuł:

Polskie Radio zdecydowało - w trosce o dobro pracowników, gości i artystów - o zawieszeniu do odwołania: koncertów, prób oraz wszystkich wydarzeń antenowych z udziałem publiczności, jakie były zaplanowane na najbliższe dni.

Nie odbędą się też wycieczki organizowane przez Centrum Edukacji Medialnej PR, w ramach programów "Magia Radia" i "Sekrety Radia”, szkolenia komercyjne i pracownicze.

Zmiany w ramówkach, więcej audycji edukacyjnych

Polskie Radio zmieni także ramówki, w których pojawi się więcej audycji poradniczych, edukacyjnych i informacji dotyczących przeciwdziałaniu epidemii. Uruchomione zostaną dodatkowe audycje, które mają służyć lepszemu poinformowaniu społeczeństwa w sprawie koronawirusa i choroby COVID-19.

- Musimy radzić i informować tak, żeby nie wywołać paniki. Informacja musi być precyzyjna, pełna, intensywna. Czujemy się odpowiedzialni za to, aby słuchacze dobrze rozumieli zaistniałą sytuację i wiedzieli, jak powinni się zachowywać - podkreśla Agnieszka Kamińska, prezes Polskiego Radia.  

W Programie I w „Czterech Porach Roku” oraz w „Ekspresie Jedynki” nadawane będą nowe cykle, w których eksperci będą udzielać odpowiedzi na pytania zadawane przez słuchaczy. Jedynka będzie też na bieżąco informować o działaniach rządu, które mają zmierzać do ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa, przekazywać informacje o sytuacji w Europie i na świecie.

Stacja ma też podpowiadać słuchaczom, jakie sprawy urzędowe można załatwić w Polsce online oraz dzielić się poradami prawnymi, dotyczącymi praw i obowiązków pracowników i pracodawców, jakie wynikają z epidemii.

W radiowej Trójce nadawane będą specjalne wydania audycji: „Puls Trójki”, „Do południa”, „Za a nawet przeciw”, „Klub Trójki”, w których będą omawiane sprawy związane m.in. z prawem pracy, zasadami bezpiecznego zachowania, odżywiania się, porady psychologów oraz podawane będą ważne informacje z punktu widzenia konieczności ograniczenia epidemii.  

Polskie Radio 24 będzie transmitować wszystkie konferencje prasowe, briefingi i oświadczenia związane z epidemią wirusa CoV-2. Stacja ma na bieżąco nadawać komunikaty i  informacje przekazywane przez przedstawicieli rządu, instytucji państwowych, a także samorządów oraz kierownictwa szpitali w regionach.  

Prowadzona będzie również kampania informacyjna dotyczącą zwalczania koronawirusa w serwisach i magazynach informacyjnych oraz materiałach reporterskich. Polskie Radio 24 będzie też łączyć się z korespondentami Polskiego Radia zagranicą, aby podawać bieżące informacje spoza kraju.

Portal informacyjny PolskieRadio24.pl nadal będzie prowadzić akcję informacyjną i publikować materiały poradnikowe, oficjalne zalecenia i komentarze ekspertów. Od 5 marca, przez 24 godziny na dobę prowadzi specjalny raport na temat epidemii koronawirusa, publikuje analizy i porady związane z higieną.

Liderem RMF FM

W Polskim Radiu dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.

W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ze sprawą umów z TVP na prawa sportowe?

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ze sprawą umów z TVP na prawa sportowe?

Czy TV Republika zostanie w Polsat Media?

Czy TV Republika zostanie w Polsat Media?

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Taka "prasa" od samorządu. Wywiad rzeczniczki z prezydentem miasta

Taka "prasa" od samorządu. Wywiad rzeczniczki z prezydentem miasta