SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Premiera drugiego sezonu "The Mandalorian" w październiku 2020 roku

Drugi sezon cyklu "The Mandalorian" pojawi się na platformie Disney+ w październiku 2020 roku.

Jon Favreau podał informację, że cykl będzie miał premierę jesienią. Teraz szef Disneya Bob Iger sprecyzował, że seria trafi na platformę w październiku 2020 roku.

Serial "The Mandalorian" skupia się na losach samotnego, mandaloriańskiego wojownika. Akcja rozgrywa się po upadku Imperium Galaktycznego i przed narodzinami Najwyższego Porządku. W serialu grają Pedro Pascal, Gina Carano, Giancarlo Esposito, Werner Herzog oraz Emily Swallow, Carl Weathers, Omid Abtahi i Nick Nolte.

Za scenariusz serialu odpowiada Jon Favreau. Reżyserią poszczególnych odcinków zajęli się się Dave Filoni, Deborah Chow, Rick Famuyiwa, Bryce Dallas Howard oraz Taika Waititi.

Prawie 30 mln klientów serwisu Disney+

Koncern Walt Disney Company przedstawił właśnie wyniki za pierwszy kwartał fiskalny 2020 roku (kończącego się 28 grudnia 2019 roku).

W tym okresie przychody wyniosły 20,86 mld dolarów wobec 15,30 mld dol. w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost aż o 36 proc. rok do roku.

Wpływy firmy przebiły też oczekiwania analityków, którzy spodziewali się przychodów niższych o 700 mln dol. Zysk netto z działalności wyniósł 2,13 mld dolarów - to mniej niż rok wcześniej, kiedy to wyniósł 2,79 mld dol. rok wcześniej, co stanowi spadek o 23 proc.

Jak wynika z raportu Disney+ na koniec 2019 roku miał już 26,5 mln użytkowników. Ten próg serwis przekroczył już 28 grudnia. Analitycy z trzech amerykańskich domów maklerskich prognozowali zaś, że w tym czasie platformie uda się osiągnąć wynik 20 mln subskrybentów.

Bob Iger, prezes Disneya, na konferencji podsumowującej wyniki koncernu podkreślił, że w poniedziałek 3 lutego Disney+ miał już 28,6 mln abonentów. 

Na przyrost subskrybentów w USA mogła wpłynąć współpraca Disneya z firmą telekomunikacyjną Verizon. Oferuje ona bezpłatny rok Disneya+ abonentom korzystającym z pakietów unlimited. Disney+ jest już czwartą największą platformą streamingową na świecie, jeśli chodzi o liczbę subskrybentów. Czołówkę tworzą Netflix, HBO i Hulu.  

Dostęp do oferty Disney+ w USA kosztuje 6,99 zł miesięcznie lub 69,99 zł przy płatności za cały rok.  Z danych Disneya wynika, że średni miesięczny przychód na użytkownika Disney+ kształtuje się na poziomie 5,56 dol.

Disney szacuje, że do 2024 roku z platformy ma korzystać od 60 do 90 mln osób. Tymczasem według danych z 2019 roku z Netfliksa korzystało 168 mln osób na całym świecie.

Hitem "Mandalorian"

Największym hitem Disney+ jest serial "Mandalorian" z uniwersum "Gwiezdnych wojen". - "Mandalorian" przekroczył nasze najśmielsze oczekiwania - ocenił Bob Iger.

Po ogłoszeniu raportu wartość akcji Walt Disney Company wzrosła o prawie 3 proc. do ponad 148 dolarów za akcję.

- Cieszy mnie tak dobry wynik Disney+, bo konkurencja na rynku jest najlepszym motorem napędowym rozwoju zarówno technologii jak i jakoś kontentu i obsługi klienta - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Justyna Troszczyńska, szefowa agencji konsultingu filmowego Media4fun. - Pierwszy kwartał obecności Disney+ w świecie streamingu zdecydowanie można uznać za sukces i należy się spodziewać dalszego gwałtownego przyrostu liczby subskrybentów, co związane będzie w szczególności z otwarciem usługi na kolejne rynki w pierwszym półroczu 2020 roku. Próbą sił i komercyjnego pomysłu na utrzymanie klientów stanie się przyszły rok, kiedy wzrost nie będzie już efektem nowości i długiego wyczekiwania na start platformy, a zacznie być uzależniony od inwestycji w nowy kontent, który ze względu na brand nie może ustępować jakością dotychczasowym produkcjom uniwersum DC, które jak wiemy do najtańszych nie należały - ocenia ekspertka.

Disney+ wciąż rośnie

Disney+ jest dostępny obecnie w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. 24 marca serwis wejdzie do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii i Francji. Latem do tej listy dołączy Belgia, Portugalia i państwa skandynawskie.

W zakończonym we wrześniu roku fiskalnym 2019 Disney wykazał przychody wyższe o 17 proc., jednak w ciągu 12 miesięcy zysk netto spółki okazał się niższy niż przed rokiem.

W ostatnim kwartale 2019 r. wpływy Disneya z kablówek i sprzedaży praw telewizyjnych osiągnęły 6,510 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 22 proc.

Na 2020 rok Disney+ zapowiedział premiery m.in. serialu „WandaVision” Marvel Studio, a także kilkanaście innych tytułów, wśród których są "Aladyn”, "Król Lew”, "Toy Story 4”, "Han Solo: Gwiezdne wojny – historie”, "Gwiezdne Wojny: Wojny Klonów”, "High School Musical: The Musical: The Series", "The Falcon and the Winter Soldier", "Lizzie McGuire", finałowy sezon "Star Wars: The Clone Wars".

Kiedy w Polsce?

Na liście europejskich krajów w których 24 marca br. ma się pojawić Disney+ nie ma Polski. Na pytanie Wirtualnemedia.pl o ewentualny termin premiery serwisu w naszym kraju Marta Szafrańska, dyrektor komunikacji w Disney Polska przyznała, że na razie nie ma żadnych informacji na temat.

Według niektórych wcześniejszych spekulacji Disney+ może trafić na nasz rynek dopiero w 2021 r. Być może jednak będzie to bliższa perspektywa, bowiem w listopadzie ub.r. w internecie pojawiły się polskie ceny subskrypcji w Disney+.  

Okazuje się, że w Polsce dostęp do Disney+ miałby kosztować miesięcznie 32,99 zł, zaś w wypadku opłacenia abonamentu za rok z góry - 334,99 zł.

W ramach subskrypcji Disney+ chce zaoferować dostęp do najlepszej jakości proponowanych produkcji oraz możliwość korzystania z jednego konta na 4 ekranach jednocześnie. Za podobną ofertę w wypadku Netfliksa trzeba dzisiaj zapłacić u nas 52 zł, z kolei Apple TV+ kosztuje w Polsce 24,99 zł, zaś serwis HBO Go – 24,90 zł.

Dołącz do dyskusji: Premiera drugiego sezonu "The Mandalorian" w październiku 2020 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl