SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prezenterzy TVN muszą pytać o zgodę na współpracę influencerską, dziennikarze mają zakaz

Prezenterzy telewizji TVN każdorazowo muszą pytać o zgodę kierownictwo na podjęcie działalności reklamowej lub promocyjnej w mediach społecznościowych. Dziennikarze informacyjni w ogóle nie mogą podejmować takich działań - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W poniedziałek jako pierwsi informowaliśmy o ankiecie, jaką mieli otrzymać na skrzynki mailowe pracownicy i współpracownicy TVN Grupa Discovery. Wiadomości rozesłał dział Compliance, który odpowiada za sprawdzenie czy podejmowana przez pracowników działalność dodatkowa nie stanowi konfliktu interesów.

Poza zakazem współpracy z konkurencyjnymi dla Grupy podmiotami, spółka m.in. wskazała, że konfliktem interesów jest akceptowanie luksusowych podarunków lub zaproszeń od potencjalnego dostawcy lub dostawcy, którego umowa jest w trakcie negocjacji, chodzenie na randki ze współpracownikiem/współpracowniczką, z którym się blisko współpracuje czy zatrudnianie członka rodziny.

Potrzebna zgoda na współpracę influencerską

W kontekście dokumentu „Polityka Konfliktu Interesów Discovery” zawierającego wytyczne, jakimi zasadami powinni kierować się zatrudnieni w firmie, postanowiliśmy dopytać, jak spółka zapatruje się na kwestię promowania usług lub produktów na Instagramie. Czy konieczna jest zgoda szefa i czy dziennikarze oraz prezenterzy mogą promować dowolne produkty w celach komercyjnych?

- Komercyjna działalność reklamowa i promocyjna w mediach społecznościowych również wymaga konsultacji. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie - odpowiedziało nam biuro prasowe TVN Grupa Discovery.

Natomiast w przypadku dziennikarzy Pionu Informacji TVN - w związku ze szczególnym charakterem ich pracy - działalność promocyjna jest niedozwolona.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na początku stycznia 2019 roku telewizja TVN zdecydowała się na aktualizację zasad postępowania dziennikarzy stacji w internecie. Każdy z nich otrzymał instrukcję, która została opublikowana w intranecie (wewnętrzny system informowania pracowników o sprawach firmy) i miał się zapoznać z nowymi zasadami działania w social mediach.

W 2019 roku TVN osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 5 proc. do 2,07 mld zł oraz wyniku netto ze 157,71 mln zł straty do 540,57 mln zł zysku. Firma zatrudnia 1,6 tys. osób, zwiększyła wydatki na wynagrodzenia, marketing i badania. Discovery jest właścicielem TVN od lutego 2018 roku, kiedy sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, do którego poprzednio należał polski nadawca.

Krótszy czas oglądania telewizji w 2020 roku

W 2020 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 20 minut i 58 sekund. W porównaniu do 2019 roku czas skrócił się o 4 minuty i 54 sekundy, a 2018 - o 3 minuty i 50 sekund.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w 2020 roku zajęła TVP1, która awansowała z drugiej lokaty. Średni dobowy udział kanału względem 2019 roku zmniejszył się o 0,21 proc. do 9,66 proc. (najmniejszy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”).

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,13 proc. do 8,36 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVP2 - udział stacji wyniósł 7,54 proc., po spadku względem 2019 roku o 9,59 proc.

Na czwarte miejsce spadł TVN (stacja miała 7,49 proc. udziału; w dół o 11,36 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezenterzy TVN muszą pytać o zgodę na współpracę influencerską, dziennikarze mają zakaz

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wyrwał
Dobra decyzja. Albo pracujesz dla firmy matki lub chociaż dzielisz się z nią profitami, albo się pożegnaj i pracuj na własne konto. Pozyskiwanie reklamodawców na "jestem twarzą TVN" to mniej więcej taka sama uczciwość, jak kiedyś wynoszenie czegoś z zakładów pracy. Media to przecież przemysł żyjący głównie z reklam.
odpowiedź
User
Nina
Gorzej niż w TVP się zaczyna
odpowiedź
User
Gość
Takie zasady powinny panować w każdym pańswowowym urzędzie i w samorządach, tam już są dynastie.
odpowiedź