SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Propeller Film przy spadku wpływów zwiększył zysk, w br. przychody mogą zmaleć o 30-60 proc.

W ub.r. dom produkcyjny Propeller Film (należący do grupy kapitałowej Dentsu Aegis Network Polska) zanotował spadek przychodów o 13,2 proc. do 32,46 mln zł, a jego zysk netto wzrósł z 3,91 do 4,37 mln zł. Firma realizuje głównie spoty reklamowe, w ub.r. wyprodukowała też film fabularny „Pan T.”. W br. wskutek epidemii prognozuje, że jej przychody mogą zmniejszyć się o 30-60 proc.

Jarosław Boliński, prezes Propeller FilmArticle

Wpływy Propeller Film z produkcji spotów reklamowych zmalały rok do roku z 33,18 do 26,98 mln zł, a z sesji zdjęciowych - z 442,3 do 158,1 tys. zł. Z drugiej strony przychody z realizacji filmów korporacyjnych poszły w górę z 670,2 do 927,7 tys. zł, ze spotów radiowych - ze 178,6 do 271 tys. zł, a z usług postprodukcyjnych - z 2,9 do 3,48 mln zł.

W sprawozdaniu złożonym w KRS firma wyliczyła, że w ub.r. realizowała reklamy m.in. dla Santander Bank Polska, Totalizatora Sportowego i Toyota Motor Corporation.

1,5 mln zł wpływów dzięki „Panu T.”, 12 mln zł od Red8 Advertising

W ub.r. Propeller Film wyprodukował też film fabularny „Pan T.” z Pawłem Wilczakiem w roli tytułowej. Film trafił do kin pod koniec grudnia, przez pierwsze dwa tygodnie zanotował 73 tys. widzów, potem wypadł z czołowej dziesiątki box office’u. Przychody firmy z filmów fabularnych w ub.r. wyniosły 1,52 mln zł.

Wiosną 2018 roku Propeller Film został przejęty, po uzyskaniu zgody UOKiK-u, przez spółkę Content Invest z grupy kapitałowej Dentsu Aegis Network Polska. Jednocześnie grupa Dentsu Aegis Network kupiła Red8 Group.

W ub.r. przychody Propeller Film w ramach tej grupy kapitałowej wyniosły 21,77 mln zł, z czego 11,89 mln zł od Red8 Advertising, 5,65 mln zł od Isobar Polska, a 2,13 mln zł od Hypermedia.

Koszty zmalały mocniej niż wpływy, zysk w górę

Propeller Film poniósł w ub.r. 27,13 mln zł wydatków operacyjnych, po spadku o 16,4 proc. z 36,39 mln zł rok wcześniej. Koszty usług obcych poszły w dół z 29,18 do 22,54 mln zł, a wynagrodzeń - z 4,2 do 2,09 mln zł. W firmie pracowało sześć osób na etacie.

Nakłady na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się z 960,7 do 860 tys. zł, na amortyzację - z 284 do 150,5 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,65 do 1,42 mln zł.

Pozostałe koszty operacyjne firmy zmalały ze 113,1 do 71,7 tys. zł, a pozostałe wpływy - z 265,8 do 83,9 tys. zł. Natomiast przychody finansowe poszły w górę z 9 do 59,6 tys. zł, a koszty finansowe zmniejszyły się ze 168 do 42,2 tys. zł.

Wydatki na zakupy od innych podmiotów z grupy Dentsu Aegis Network Polska wyniosły w ub.r. 1 mln zł, z czego 516 tys. zł od LUK6, 231 tys. zł od Carat Polska, a 195,3 tys. zł od Red8 Advertising.

W efekcie poprawiły się wyniki zyskowności Propeller Film. Zysk sprzedażowy wzrósł z 4,92 do 5,33 mln zł, zysk operacyjny - z 5,07 do 5,35 mln zł, zysk brutto - z 4,91 do 5,37 mln zł, a zysk netto - z 3,91 do 4,37 mln zł.

Epidemia mocno zmniejszy wpływy

Wskutek epidemii koronawirusa firmy produkcyjne od połowy marca końcówki maja nie mogły prowadzić prac na planach zdjęciowych. Potem te prace wznowiono z zachowaniem obostrzeń epidemicznych.

Jednocześnie wstrzymano lub ograniczono wiele kampanii reklamowych. Według danych Publicis Groupe w pierwszej połowie br. wydatki reklamowe w Polsce zmniejszyły się o 15,3 proc. do 4,02 mld zł, a tylko w drugim kwartale spadek wyniósł 27,9 proc.

Propeller Film przyznał w sprawozdaniu, że chociaż jego kierownictwo szuka sposobów zminimalizowania wpływu epidemii na firmę, to „jednak zmniejszenie popytu na usługi reklamowe i marketingowe wpłynie bezpośrednio na przychody jednostki”.

Władze firmy szacują, że jej przychody zmaleją w br. o 30-60 proc. - Ze względu na trudną sytuację w branży, Spółka planuje dalsze wzmocnienie działań kontrolnych i monitoringowe kosztów projektowych. Ponadto, podejmowane będą dalsze działania zmierzające do optymalizacji kosztowej. Spółka będzie zwracała szczególną uwagę na nowe źródła przychodów możliwe do pozyskania poprzez nowe formy kooperacji z naszymi dotychczasowymi oraz potencjalnymi klientami - zapowiedziano.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Propeller Film przy spadku wpływów zwiększył zysk, w br. przychody mogą zmaleć o 30-60 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl