SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio 357 najchętniej wspieraną inicjatywą na Patronite.pl. Kolejny próg zbiórki osiągnięty

Internetowe Radio 357 zajmuje pierwsze miejsce w rankingu serwisu crowdfundingowego Patronite.pl pod względem poziomu miesięcznego wsparcia i liczby patronów. Obecnie wspiera je prawie 31,5 tys. osób deklarowaną kwotą blisko 680 tys. zł na miesiąc. Udało się też sfinansować kolejny cel zbiórki – „Garaż 357”, czyli występy artystów na żywo.

Kaśka Sochacka podczas pierwszego mini koncertu w ramach "Garażu 357" / fot. Dariusz Kawka, Radio 357Article

Ostatnim celem zbiórki było stworzenie „Garażu 357”, czyli występów wokalistów live w czasie „Listy Piosenek 357” oraz „garażowych” koncertów. Twórcy radia zapowiedzieli, że w przyszłości możliwe będzie obejrzenie tych występów w formie wideo, a po zniesieniu obostrzeń pandemicznych niewykluczone, że podczas wydarzeń będzie mogła pojawić się publiczność.

By udało się zrealizować nowy projekt, potrzebna była kwota 660 tys. zł  miesięcznego wsparcia. Pierwszy koncert w ramach „Garażu 357” odbył się w piątek, 14 maja br. Swoje utwory zaśpiewała wokalistka Kaśka Sochacka. Kolejnym artystą, który wystąpi w ramach cyklu będzie Arek Kłusowski. Koncert odbędzie się w piątek, 21 maja, w dniu premiery nowej płyty artysty.

W niedzielę, 16 maja próg zbiórki zbliżył się do poziomu 680 tys. zł miesięcznie, a liczba patronów wynosi niemal 31,5 tys. osób. - Dwa tygodnie temu zostaliśmy liderem wysokości zbiórki. Teraz jesteśmy na pierwszym miejscu także pod względem liczby patronów. I to wszystko zaledwie w 4 miesiące od startu nadawania. Cieszy nas, że przyciągamy nowych słuchaczy. Ale co ważne - są oni też skłonni wspierać nas regularnymi wpłatami. Ta energia nas niesie i to chyba widać, słychać i czuć na antenie - komentuje Krystian Hanke, dziennikarz i członek zarządu stacji.

Za marketing będzie odpowiadała Julia Kohman

W ostatni piątek Paweł Sołtys, prezes spółki zarządzającej Radiem 357 ogłosił, że w zespole za marketing i współpracę z firmami – tzw. mecenasami komercyjnymi będzie odpowiadała Julia Kohman. Jej celem ma być także promocja stacji, by o radiu dowiedziało się więcej osób i do inicjatywy dołączyli nowi patroni. Julia Kohman doświadczenie zdobywała na dyrektorskich stanowiskach w mServices, agencji Plej, Artegence czy Efigence.

Twórcy Radia 357 zapowiedzieli, że wkrótce „ruszą w teren” i będą nadawali pojedyncze audycje wyjazdowe. W tej chwili pracują jeszcze nad poprawą jakości i techniką nadawania. Nadal trwają również prace nad systemem informatycznym do głosowania nad Listą Piosenek 357.

Na pytania słuchaczy o nadawanie w FM, Krystian Hanke i Paweł Sołtys stwierdzili, że na razie jest to odległa myśl i "celem jest droga", bo być może "za 2 lata okaże się, że radio internetowe spełnia oczekiwania", a radio w FM charakteryzuje się "dość sztywną ramówką".

Nowy cel: "jeszcze więcej podcastów"

Natomiast nowym celem zbiórki w Patronite.pl ma być "jeszcze więcej podcastów". Nowy próg zbiórki został ustalony na poziomie 725 tys. złotych. Pieniądze mają pozwolić na tworzenie nowych podcastów w aplikacji "Twoje 357", współpracę z nowymi twórcami i zakup sprzętu wideo, który pozwoli na utrwalanie audycji w tej formie.

- Na początku zainwestujemy w transmisje online oraz nagrania ze studia emisyjnego. Będziemy korzystać z form video do kontaktów z patronami. Pozwolą nam też pozyskać nowych słuchaczy – mówi Paweł Sołtys.

Radio buduje też hybrydowo ofertę programową. Strategia opiera na integralnym łączeniu audycji emitowanych na żywo na antenie i dostępnych na żądanie w podcastach. - Mamy bardzo zaangażowanych słuchaczy. Chcemy, żeby nasza oferta programowa była taka, jak nasza społeczność - żywa, różnorodna. Dlatego szukamy, eksperymentujemy, powstają wciąż nowe pomysły. Dzięki podcastom nie musimy się martwić, że "ramówka nie jest z gumy" i ma określoną "pojemność". To szansa na jeszcze więcej dobrych treści – wyjaśnia Katarzyna Pruchnicka, kierująca rozwojem oferty programowej Radia 357.

Stacja chce być dla jej słuchaczy "wspólną przestrzenią słuchania bez względu na czas emisji". - Nie mamy wątpliwości, że z czasem to właśnie podcasty będą tym pierwszym wyborem dla słuchaczy. Szczególnie, że dostęp do nich w aplikacji mobilnej funkcjonalnie jest właściwie taki sam jak do radia na żywo – stwierdza Katarzyna Pruchnicka.

W ostatni czwartek o 15.00 w Radiu 357 zadebiutowała audycja „Firmament” dotycząca prowadzenia działalności gospodarczej. Jej gospodarzem jest członek zarządu Kulczyk Investments Jarosław Sroka, a wydawcą Paweł Sołtys, szef Radia 357.

Radio357 wyprzedziło Radio Nowy Świat

Radio 357 wyprzedziło inne radio internetowe, utworzone przez byłych dziennikarzy Trójki Polskiego Radia - Radio Nowy Świat. Obecnie ma ono 31,3 tys. patronów, którzy są gotowi wpłacać ok. 657 tys. złotych miesięcznie na funkcjonowanie stacji. Do tej pory na swoją działalność zebrało 9,18 mln złotych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio 357 najchętniej wspieraną inicjatywą na Patronite.pl. Kolejny próg zbiórki osiągnięty

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Michał
I to jest radio
odpowiedź
User
zeus
Dla mnie ogromnym odkryciem jest Marcin Cichoński, świetne audycje autorskie, do tego Agnieszka Szwajgier i jej muzyka dawna, super reportaże i publicystyka, muzycznie też jest wg mnie najlepszym radiem, do tego bez reklam... myślę, że takich rozgłośni będzie powstawać więcej i z czasem ludzie w ogóle odejdą od fm, tak jak w tv przestawiają się na Netflix itp. tylko tu jest jeszcze każdego dnia oprócz muzyki porządna porcja wiedzy
odpowiedź
User
julietta
Garaż 357 jest genialny, takie prezentowanie muzyki na żywo jest strzałem w 10-tkę, w polskim radiu zostały archiwa, nic nie potrafią zrobić dla ludzi kochających muzykę, a tu mamy przy 10-krotnie mniejszym budżecie radio, które wyznacza nowe standardy na rynku medialnym, z pomysłem, pasją i przede wszystkim kwalifikacjami, bo radio tworzą ludzie... w tym przypadku mądrzy, przyzwoici ludzie
odpowiedź