Ranking programów informacyjnych w maju

Pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych w maju zajęły „Wiadomości” emitowane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a na czele pod tym względem znalazł się „Teleexpress” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Na głównych antenach najwięcej widzów miały "Fakty", które wyprzedziły „Wiadomości”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Ranking programów informacyjnych w maju
Piotr Kraśko w "Faktach" TVN

Nadawane w TVP1, TVP Info i TVP Polonia „Wiadomości” w maju 2023 roku oglądało średnio 2,13 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 20,12 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 3,80 proc. widzów, czyli 84 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 20,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Wiadomości” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 1,56 mln widzów, w TVP Info - 543 tys., a w TVP Polonia - 31 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-maj-2023-polsat-lider-jak-odbierac-lista-kanalow-sieci-kablowe,7169647047784065a ##

Na drugim miejscu „Fakty”. Ich widownia w TVN i TVN24 BiS w ciągu roku zmalała o 4,06 proc., czyli o 90 tys. oglądających. W maju 2023 roku wyniosła 2,12 mln osób (1,84 mln w TVN i 278 tys. w TVN24 BiS). SHR% dziennika w zeszłym miesiącu wyniósł 21,21 proc. (21,60 proc. w maju 2022 roku).

Jeśli patrzeć na wyniki tylko na głównych kanałach (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) to liderem były „Fakty”.  W TVN oglądało je 1,9 mln widzów.

„Teleexpress” stracił najwięcej

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 12,13 proc., czyli o 236 tys. widzów. W maju 2023 roku wyniosła 1,71 mln osób (1,19 mln w TVP1 i 518 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 23,43 proc. (rok wcześniej było to 24,89 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/telewizja/wyniki-ogladalnosci ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu, Polsatu News i Wydarzeń24. Widownia dziennika na trzech antenach wyniosła 1,40 mln osób, po spadku wynoszącym 10,36 proc. (162 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,12 mln osób, w Polsat News - 205 tys., a w Wydarzenia24 - 76 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmniejszył się o 5,25 proc. do 1,15 mln widzów (764 tys. w Dwójce i 388 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w maju 2023 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 3,74 proc. do 667 tys. oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serial-lesniczowka-koniec-sezon-2022-2023-nowe-pasmo,7169648866604673a ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 480 tys. osób (w dół o 10,42 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (379 tys. widzów; - 8,79 proc.). Czwarty był „Teleexpress” (255 tys. widzów; - 19,85 proc. - największy spadek w zestawieniu), a piąta - „Panorama” (163 tys. widzów; - 17,83 proc.).

grafika

Dane dla grupy 20-54.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zamieszanie wokół książki Karoliny Opolskiej. Przypisy z AI? "Wyjaśniamy nieporozumienie"

Zamieszanie wokół książki Karoliny Opolskiej. Przypisy z AI? "Wyjaśniamy nieporozumienie"

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Wpadka PAP. Przekręcili słowa eksperta. Depesza skorygowana, ale nie na ich stronie

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Maciej Kierzkowski po kilkuletniej przerwie znów w Radiu Łódź

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Żabka rusza z kampanią promującą system kaucyjny

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Marek Własny bohaterem nowych reklam Kauflandu

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"

Michał Sadowski dał wskazówki, jak zwiększyć ruch z wyszukiwarek AI. "Gra warta świeczki"