Reklama Pfizera dopuszczona przez ASA (wideo)

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) niewprowadziła zakazu dla szokującej reklamy kinowej firmy Pfizer, wktórej ostrzega ona przed kupowaniem lekarstw z nielegalnychźródeł.

km
km
Udostępnij artykuł:

W spocie widzimy mężczyznę, który zaraz po zażyciu lekarstwakupionego z nielegalnej witryny wykrztusza zdechłego szczura.

Stworzona przez agencję Landland reklama to wynik współpracymiędzy branżą zdrowotną i farmaceutyczną. Głównym założeniemuruchomionej 16 stycznia kampanii miało być dobitne pokazanie, żezażycie podrobionych lekarstw może być fatalne w skutkach, gdyżwiele z nich zawiera takie niebezpieczne składniki jak chociażbytrutka na szczury.

ASA otrzymała w sumie 64 skargi na reklamę od osób, zdaniemktórych jest ona "nadmiernie niepokojąca", a także "odrażająca".Organizacja uznała, że pomimo obrazów, które mogą zostać przezniektórych widzów uznane za odrażające lub niepokojące, celemreklamy jest zwrócenie uwagi na ważną kwestię i dlatego użycietakich obrazów jest uzasadnione. ASA zwróciła również uwagę nafakt, że spot jest pokazywany tylko przed filmami dla widzówmających co najmniej 15 lub 18 lat.

źródło: guardian.co.uk

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska