SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Zmalały wpływy reklamowe RMF FM, mocno w górę Radio ZET i Eska (TOP10)

Po dwóch pierwszych miesiącach br. wpływy reklamowe RMF FM były o blisko 18 proc. niższe niż w tym samym okresie ub.r. W tym samym czasie wzrosły znacząco przychody z reklam Radia ZET, Eski Warszawa i Tok FM.

Article

W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w radiu nieco ponad 1,1 mld zł, czyli 8,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2017 roku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje wciąż RMF FM z przychodami w kwocie 267,2 mln zł, ale dystans do wicelidera, czyli Radia ZET jest coraz mniejszy. Ta druga stacja w omawianym okresie zarobiła na reklamach ok. 202 mln zł. RMF FM w skali roku zanotował spadek o 17,6 proc., a Radio ZET - wzrost o 37,9 proc. Jeszcze rok temu różnica pomiędzy pierwszą a drugą stacją wynosiła ok. 178 mln zł, w tym roku natomiast już tylko 65 mln zł.

Przypomnijmy, że widoczny w danych cennikowych spadek wpływów z reklam RMF FM jest pochodną decyzji podjętych przez szefów reklamy tej stacji, którzy zdecydowali się zakończyć współpracę z kilkoma największymi radiowymi reklamodawcami, m.in. z Aflofarmem i Olimp Laboratories. Marketerzy ci przenieśli swoje budżety m.in. do Radia ZET.

Trzecią rozgłośnią z największymi wpływami reklamowymi jest Program III Polskiego Radia, którego przychody wzrosły rok do roku o 20,3 proc., z 69,9 do 84,1 mln zł.

Spośród pozostałych rozgłośni z Top10 pod względem przychodów z reklam najwyższe wzrosty odnotowały w omawianym okresie Eska Warszawa, Tok FM, Eska Poznań i Vox FM. Eska Warszawa zwiększyła je o 33,9 proc., do 16,9 mln zł, Tok FM - o 29,6 proc. do 31,3 mln zł, Eska Poznań - o 23,3 proc. do 14,2 mln zł, a Vox FM - o 23 proc. do 31,6 mln zł.

W radiowej Jedynce marketerzy wydali 42,9 mln zł (wzrost o 13,8 proc.), w Złotych Przebojach Poznań - 13,5 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a w RMF Classic - 13,4 mln zł (wzrost o 10 proc.).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-II 2017

I-II 2018

zmiana proc.

RMF FM

324 170 960 zł

267 175 280 zł

-17,6

Radio ZET

146 448 615 zł

201 988 160 zł

37,9

TRÓJKA

69 870 070 zł

84 054 705 zł

20,3

JEDYNKA

37 721 800 zł

42 935 570 zł

13,8

VOX FM

25 677 860 zł

31 575 690 zł

23

TOK FM

24 168 711 zł

31 323 095 zł

29,6

ESKA Warszawa

12 651 330 zł

16 937 040 zł

33,9

ESKA Poznań

11 485 500 zł

14 164 194 zł

23,3

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

13 281 189 zł

13 463 612 zł

1,4

RMF Classic

12 144 212 zł

13 358 123 zł

10

Razem

1 025 356 473 zł

1 109 350 806 zł

8,2

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmalały wpływy reklamowe RMF FM, mocno w górę Radio ZET i Eska (TOP10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zygmunt
Kto to pisze ? Olimp reklamuje sie w RMF !!!!
8 8
odpowiedź
User
Marian35
Ciekawe skąd takie dane? RMF zwiększył swoją słuchalność i wiarygodność (liczba cytowań przez inne media) a Radio Zet ma rekordowo małą słuchalność, najmniejszą od początku badań a tu taki news? To przede wszystkim wbrew logice? Nikt nie wydaje więcej środków na media które tracą.
Druga ciekawa rzecz to nagłe pojawienie się badań słuchalności w kilku mediach dotyczące Warszawy ale biorące pod uwagę przeszło półroczny okres badań z informacją że to Radio Zet jest liderem słuchalności w Warszawie. Wszyscy wiemy że wyniki z ostatnich miesięcy wskazują że liderem w stolicy jest RMF FM. Tak więc ostatnie tabele do których popisuje się stare dane pokazują w jak łatwy sposób można manipulować wynikami. Szkoda tylko że ów portal do tego chóru przystąpił :-(
15 17
odpowiedź
User
JK
Wszyscy wiedzą, że te dane cennikowe można sobie w dorotkę wsadzić. W 2015 roku cała grupa RMF miała przychody na poziomie 122,1 mln zł, a Eurozet 82,5 mln zł. Tutaj te dane wskazują na +200 mln wpływów z reklam W DWA MIESIĄCE.
10 8
odpowiedź
User
Myślimy!
Trochę orientacji w branży, Panie i Panowie. Pomijajac fakt, ze sa to ceny bez rabatów to Zetka uzupełnia przychód zasięgiem w stacjach lokalnych z pakietu niezależnych, dzieki ktoremu nadal jest atrakcyjna dla reklamodawców.
10 9
odpowiedź
User
Korektor
Hej, wy tam, jak już to WYSOKO w górę. Mocno to można komuś przywalić w zęby
8 8
odpowiedź